Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - watergekoelde cilinder puch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 458 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #70162 - watergekoelde cilinder puch
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 164 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

thom7647 15-3-2025 19:50 Print topicpost
Posts: 10
Hallo ik wil graag een watergekoelde puch bouwen.
Maar waar moet ik het meest op letten slag of drijfstang lengte en welke cilinders zijn hier goed voor. En verder wat moet er verder in welke krukkas welke koppeling welke onsteking. Het word een setup voor op het asfalt en voor op de baan.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen ik wil graag iets peciaals en heb het frame al liggen.

M.V.G Thom
 
2 STROKE BABYYYY

jan w. 50 15-3-2025 20:01 Print reply

Posts: 981
Heb je zo'n addy carter race . Of orgineel ?
Motorblok

Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 15-3-2025 om 20:02 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
thom7647 15-3-2025 20:18 Print reply
Posts: 10
ik heb nog niks gekocht heb wel zat originele carters liggen maar als addy beter werkt haal ik die een

Dit bericht is gewijzigd door thom7647 op 15-3-2025 om 20:31 uur.
 
2 STROKE BABYYYY
jan w. 50 16-3-2025 7:58 Print reply

Posts: 981
Op de orginele carter hun je een af1 cilinder maken. Anders wordt moeilijk.
Om dat je geen vlees hebt. Moet je aluminium op lassen. Een tapeinde verzetten.

Een om een duur race carter naar de kloten te helpen zie ik niet zo zitten.

Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 16-3-2025 om 8:02 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
joop2 16-3-2025 20:54 Print reply
Posts: 105
waarom watergekoeld en ook nog van een ander merk met veel ombouwwerk?

het gedoe zit niet alleen in de tapeinden en het carter, het grootste gedoe is het verschil in de slag waardoor een cilinder ineens heel anders gaat lopen.

er zijn luchtgekoelde 74cc puch cilinders die je met wat tuning al boven de 10pk krijgt.

zoals gilardoni, parmakit, airsal 8P enz.
zolang er een membraan inlaat op zit, of je een membraan inlaat op het carter maakt kun je echt wel ver komen.
zover dat zelfs de beste koppeling altijd nog het zwakste punt blijft.



Dit bericht is gewijzigd door joop2 op 16-3-2025 om 21:01 uur.
 

Dit topic is 164 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved