Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Kymco KPW K-pipe sleutel kwijt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 831 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #70161 - Kymco KPW K-pipe sleutel kwijt
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 18 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 10-3-2025 20:54 Print topicpost

Posts: 8670
Ik wil een 125cc KPW (ook K-pipe genoemd) kopen, maar de sleutel is kwijt.
De verkoper heeft het contact gehotwired en kan nu starten. Maar hij slaat niet aan en ook het dashboard werkt niet. Volgens de verkoper is dit omdat er ook een chip in de (verloren) sleutel zit.
Klopt het wat de verkoper zegt ?
Is dit een probleem dat op te lossen is, zonder een nieuw contacslot te kopen ? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat een magneet door een circuit halen kan lukken ?

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

joop2 10-3-2025 23:46 Print reply
Posts: 103
voor zover ik weet heeft een k-pipe een gewoon 4-draads contactslot.
dus 1 draad die de ontsteking aan massa legt in de "off" stand, en 1 draad die de accustroom aan de verbruikers doorgeeft in de "on" stand.

om te kunnen starten met een kickstarter of dmv aanduwen is het voldoende om de stekker van het contactslot los te koppelen.

om zaken als een startmotor, richtingaanwijzers, dashboard, claxon en remlichten te laten werken moet de accudraad dan verbonden worden met de geschakelde plus draad. welke kleur dat in dit geval is weet ik (nog) niet.

het verhaal over een ontbrekende chip lijkt me verzonnen door de verkoper om een niet lopende motor te kunnen verkopen.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 10-3-2025 23:57 Print reply

Posts: 8670
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joop2
voor zover ik weet heeft een k-pipe een gewoon 4-draads contactslot.
dus 1 draad die de ontsteking aan massa legt in de "off" stand, en 1 draad die de accustroom aan de verbruikers doorgeeft in de "on" stand.

om te kunnen starten met een kickstarter of dmv aanduwen is het voldoende om de stekker van het contactslot los te koppelen.

om zaken als een startmotor, richtingaanwijzers, dashboard, claxon en remlichten te laten werken moet de accudraad dan verbonden worden met de geschakelde plus draad. welke kleur dat in dit geval is weet ik (nog) niet.

het verhaal over een ontbrekende chip lijkt me verzonnen door de verkoper om een niet lopende motor te kunnen verkopen.



De Kpw schijnt een DC-CDI te hebben dus de batterij moet in orde zijn en het contact moet ook aan volgens mij om te starten.

Voor de rest is het wat ik dacht...misleiding door de verkoper....

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 18 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved