Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Kymco KPW K-pipe sleutel kwijt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 570 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #70161 - Kymco KPW K-pipe sleutel kwijt
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 118 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 10-3-2025 20:54 Print topicpost

Posts: 8674
Ik wil een 125cc KPW (ook K-pipe genoemd) kopen, maar de sleutel is kwijt.
De verkoper heeft het contact gehotwired en kan nu starten. Maar hij slaat niet aan en ook het dashboard werkt niet. Volgens de verkoper is dit omdat er ook een chip in de (verloren) sleutel zit.
Klopt het wat de verkoper zegt ?
Is dit een probleem dat op te lossen is, zonder een nieuw contacslot te kopen ? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat een magneet door een circuit halen kan lukken ?

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

joop2 10-3-2025 23:46 Print reply
Posts: 104
voor zover ik weet heeft een k-pipe een gewoon 4-draads contactslot.
dus 1 draad die de ontsteking aan massa legt in de "off" stand, en 1 draad die de accustroom aan de verbruikers doorgeeft in de "on" stand.

om te kunnen starten met een kickstarter of dmv aanduwen is het voldoende om de stekker van het contactslot los te koppelen.

om zaken als een startmotor, richtingaanwijzers, dashboard, claxon en remlichten te laten werken moet de accudraad dan verbonden worden met de geschakelde plus draad. welke kleur dat in dit geval is weet ik (nog) niet.

het verhaal over een ontbrekende chip lijkt me verzonnen door de verkoper om een niet lopende motor te kunnen verkopen.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 10-3-2025 23:57 Print reply

Posts: 8674
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joop2
voor zover ik weet heeft een k-pipe een gewoon 4-draads contactslot.
dus 1 draad die de ontsteking aan massa legt in de "off" stand, en 1 draad die de accustroom aan de verbruikers doorgeeft in de "on" stand.

om te kunnen starten met een kickstarter of dmv aanduwen is het voldoende om de stekker van het contactslot los te koppelen.

om zaken als een startmotor, richtingaanwijzers, dashboard, claxon en remlichten te laten werken moet de accudraad dan verbonden worden met de geschakelde plus draad. welke kleur dat in dit geval is weet ik (nog) niet.

het verhaal over een ontbrekende chip lijkt me verzonnen door de verkoper om een niet lopende motor te kunnen verkopen.



De Kpw schijnt een DC-CDI te hebben dus de batterij moet in orde zijn en het contact moet ook aan volgens mij om te starten.

Voor de rest is het wat ik dacht...misleiding door de verkoper....

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
jan w. 50 11-3-2025 7:11 Print reply

Posts: 979
Ik zou niemand een k pipe adviseren.
Zeer slechte zit houding. Stuurt een licht als een draak in de bocht. Daar krijg je spijt van
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-3-2025 10:54 Print reply

Posts: 8674
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Ik zou niemand een k pipe adviseren.
Zeer slechte zit houding. Stuurt een licht als een draak in de bocht. Daar krijg je spijt van


Dat klopt, maar ik wil proberen hem vooraan te verhogen. Dan schuif ik hopelijk niet meer de hele tijd naar voor.
Die hoogte vooraan origineel ziet er ook gewoon niet logisch uit trouwens.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
jan w. 50 11-3-2025 19:24 Print reply

Posts: 979
Wat ik er toen aan gezien heb. Is dat die achter een lange veerweg kan halen. De orginele veer is zo hard als beton. Kun je rustig 200 kilogram op pakken om een beetje te... Die saboteren of een veel lichtere demper+veer monteren. Achter goed laten zakken. Veranderd ook de voorloop van de vork. Dat is een goedkope manier. Dan aanpassingen gaan doen aan de voorfork.

Zorg dat je hem voor een prikkie krijgt.
Een gedrocht is het


 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-3-2025 21:26 Print reply

Posts: 8674
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Wat ik er toen aan gezien heb. Is dat die achter een lange veerweg kan halen. De orginele veer is zo hard als beton. Kun je rustig 200 kilogram op pakken om een beetje te... Die saboteren of een veel lichtere demper+veer monteren. Achter goed laten zakken. Veranderd ook de voorloop van de vork. Dat is een goedkope manier. Dan aanpassingen gaan doen aan de voorfork.

Zorg dat je hem voor een prikkie krijgt.
Een gedrocht is het




Hoe zou jij de achterveer saboteren ?
En ik probeer 'm voor de prijs van het blok te kopen...dan wordt het een nuloperatie hopelijk.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
joop2 12-3-2025 0:14 Print reply
Posts: 104
de hardheid komt voor een deel doordat er geen link systeem is, en door de rubber bussen.

je zou kunnen proberen de rubber bussen te vervangen door naaldlagers of een kogelgewricht. dan is in iedergeval de torsiekracht weg uit het verhaal.

maar dan zit je nog wel met de stugheid van de veer.

ik kan zo snel geen model brommer of motor bedenken die zo'n korte schokbreker heeft die als vervanging zou kunnen dienen.

zadel opvullen met beter en dikker schuim, vooral vooraan, is wel aan te bevelen, anders zit je inderdaad steeds tegen de tank aan en het is al best krap qua zitpositie.
 
jan w. 50 12-3-2025 17:40 Print reply

Posts: 979
Ik had me dit gedacht. 2 plaatjes in een u form maken. Die 3 rondingen van het einde van veer er door steeken. Willen ze niet dan met een hamer. De bank schroef een eind los draaien. De beide open zijnde kanten van de u in de bank schroef. Een beetje op spanning draaien. Een op de dichte zijde van de u een lijmtang. Dan een beetje draaien dat het een beetje gelijk op gaat. Eventueel een paar tyrips er om dat de boel niet door de werkplaats vliegt. Met een slijptol een 2 wikkelingen aan het begin van de veer er af beunen.

Pas op dat je de demper stang niet beschadigd.
Dan heb je de veering vlink verlaagd!!
Erger kan niet




Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 12-3-2025 om 17:47 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 12-3-2025 19:41 Print reply

Posts: 8674
Bedankt Joop en Jan.
Eerst maar eens zien of ik voor een leuke prijs kan kopen, en dat ik de problemen er uit krijg.
Ik heb nog steeds problemen met de "markt" waar koopjes eigenlijk niet meer bestaan. Kapotte brommer ? Klein beetje korting. Oude kapotte brommer ? Crazy prijs...Ik zag zelfs dingen aan prijzen die ze nooit nieuw hebben gekost.
Op youtube een review filmpje gevonden van de 50cc. Vooral 1-2-3-4 allemaal naar beneden blijft raar, en door de semi automaat is het bijna een scooter.
Tegenwoordig droom ik m'n reparaties.
Ondertussen ook m'n 2 CBF wannabees aan het proberen verkopen om te weten hoe de verkoop in het algemeen loopt.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
jan w. 50 12-3-2025 20:34 Print reply

Posts: 979
Die semiautomaat kan hellemaal rond. Als die in de 4 staat een je trapt hem gewoon weer naar beneden. Kom je weer in de één.
Als je het pedaal half aan drukt. Vind je de vrij


Is ook hartstikke fijn als je volle vaart rijd. Dan vliegen de kleppen wel om je oren. Een je staat zo stil zonder te remmen.

Een en poot als een koe heb je nodig. Om het systeem te bedienen



Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 12-3-2025 om 21:13 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 12-3-2025 21:36 Print reply

Posts: 8674
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Die semiautomaat kan hellemaal rond. Als die in de 4 staat een je trapt hem gewoon weer naar beneden. Kom je weer in de één.
Als je het pedaal half aan drukt. Vind je de vrij


Is ook hartstikke fijn als je volle vaart rijd. Dan vliegen de kleppen wel om je oren. Een je staat zo stil zonder te remmen.

Een en poot als een koe heb je nodig. Om het systeem te bedienen




Nou er is wel meer van stierenformaat aan mijn lijf dus dat komt goed Jan.


 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 118 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved