Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Aprilia rr clasic probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1390 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #7016 - Aprilia rr clasic probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1745 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Big-A 14-1-03?16:19 Print topicpost
Posts: 7

Hee jongens, ik zit met een probleempje. In de schuur heb ik een vette aprilia red rose staan. Hij is al wat jaartjes oud maar rijdt nog goed. Al sinds dat ik hem heb (3jaar ongeveer)is er iets niet goed met zn electrisch gedeelte. Al in het begin brandde er telkes lampjes door enzo. Hij is al verschillende malen bij de fietsenmaker geweest en steeds 'zou' het verholpen moeten zijn. Ze branden nog steeds door. Er is me verteld dat het aan de spanningsregelaar zou kunnen liggen, maar volgens de fietsenmaker niet. Die duwde er telkens nieuwe lampjes in maar na een dag waren ook die weer doorgefikt.
Ik begin er nu een beetje een schurft hekel aan al die fietsenmakers te krijgen en wil het zelf oplossen. Kan iemand me hierbij helpen? Misschien een bedradingsschema of is er misschien iemand daar die deze symptomen kent bij een aprilia???
Vanmiddag ben ik alvast een beetje aan de slag gegaan met een multimeter. Conclussie: als de moter stationair draait levert de accu 4 volt maar zodra ik meer gas geef wel tegen de 50 en meer. De lampjes gaan bij meer gas ook feller branden en branden spoedig erna door. Kan iemand me vertellen waar ik (als dat de oorzaak blijkt) een 2ehandse of nieuwe spanningsregelaar kan kopen? Of kan iemand me uberhaupt hiermee helpen? Alvast erg bedankt!

--Anthony
 

SIWWN 14-1-03?17:56 Print reply
Posts: 7079
Zou heel goed kunnen dat de spannigsregelaar niet meer goed is.
Classics zijn niet veel verkocht hiero en zijn er dus ook maar heel weinig onderdelen.

Niet meer naar die fietsenmaker gaan, die wil je gewoon geld aftroggelen.
Probeer er eens een andere op te zetten van b.v. een andere Appie ofsow.
Of een nieuwe kopen als die te krijgen zijn, zullen denk ik wel heel duur zijn maar das Aprilia altijd.
 
bart de schakelgek 14-1-03?18:59 Print reply

Posts: 5987
als het je nog niet wil lukken kijk dan op members.home.nl/redrose die kunnen je helpen, dit niet bedoeld als spam maar om die gast te helpen
 
Limburger
Big-A 14-1-03?19:33 Print reply
Posts: 7
Thanks voor die site bart! Kan weer even vooruit
 
Big-A 14-1-03?20:54 Print reply
Posts: 7
Kan iemand mij vertellen hoe een spanningsregelaar eruit ziet bij een red rose? Is dat dat zilvere kastje misschien onder accu?

 
bart de schakelgek 14-1-03?21:23 Print reply

Posts: 5987
vraagje: wat heb jij precies? een red rose fifty met dubbele achtervering en 2 tellers, of een aprillia red rose classic met monoshock en 1 teller??? zit nl veel verschil in (vooral motorisch)
 
Limburger
Big-A 14-1-03?22:45 Print reply
Posts: 7
Heb een Red Rose classic, monoshock met 1 teller.
 
Nasic 16-1-03?14:21 Print reply
Posts: 890
de spanningsregelaar wil idd nog wel eens kappen, en dan krijg je deze symptonen. kijk ff op de sloop rond, daar liggen die dingen vaak nog wel, want van alle aprilia's zijn ze hetzelfde (RS/AF1/Futura/europa)
 
Ducati 900SS
bart de schakelgek 16-1-03?17:37 Print reply

Posts: 5987
classic?? :n vet, foto!!
maar dat zal dan inderdaad wel je spanningsregelaar zijn, niewe zijn volgens mij niet zo duur als ik me niet vergis
 
Limburger
Big-A 17-1-03?11:44 Print reply
Posts: 7
zal binnenkort wel een foto posten. Waar kan je zoon ding dan halen? Heeft misschien een van jullie er nog 1 liggen?
 
HondaMiX 17-1-03?22:56 Print reply
Posts: 246
Hoi Anthony, wanneer leer jij het nou eens? MT blijft gewoon het beste. Als je je MT toen niet aan mij had verkocht had je dit probleem nu niet gehad
 
Big-A 19-1-03?12:54 Print reply
Posts: 7
Het is dus waarschijnlijk dat het aan mn spanningsregelaar zit. Maar waar zit die ergens bij een classic? Ik dacht aan de rechterkant onder de accu want daar zit al het electrische spul. Maar daar zit ie dus niet. Weet iemand waar ie wel zit dan? Alvast bedankt!
 
SIWWN 19-1-03?12:58 Print reply
Posts: 7079
Waarschijnlijkzit ie aan je frame om massa te maken,dus effe goed zoeken..

Misschien staat het op easyparts.nl op die exploded views

Bij MB's onder de tank toch?
 
Cebess 22-1-03?11:29 Print reply

Posts: 1203
Ik heb een AF1 en bij mij zitten er 2 dingen op.
Een diode met zekering bij mijn accu en een kastje met 3 aansluitingen (schuifstekkers) van aluminium. Deze zit met een bout in het midden vast aan het frame.
Het kan dus zijn dat het laatste stuk is.
Ik heb er nog wel 1 liggen maar weet niet of die nog goed is. Denk van wel.

Grtz.
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
ardan 22-1-03?12:39 Print reply
Posts: 595
bij mbx zit hij onder de tank,mb dus waarschijnlijk ook,nog niet op gelet,heb er ook nog geen moeilijkheden mee gehad.ongeloofelijk al dat oerdegelijk materiaal van honda (ik vind het toch de betere)
 
have a blast,go fast

Dit topic is 1745 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved