Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda MB toerenteller worm wordt niet aangedreven

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 808 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #70147 - Honda MB toerenteller worm wordt ni...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 136 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Canlen 9-12-2024 14:02 Print topicpost
Posts: 4
Hallo, een vraag over mijn Honda MB5.

Het koppelingsdeksel had een gesloten toerenteller gat waardoor de worm er niet in kon, nu heb ik een koppelingsdeksel gemonteerd met toerenteller gat waar wel een toerenteller worm in zit, deze wordt echter na montage niet in het blok aangedreven door een Tandwiel? worm wordt dus niet door iets geraakt.

Iemand enig idee wat ik niet goed doe?

https://imagizer.ima...g924/6533/0rYi72.png


Dit bericht is gewijzigd door Canlen op 9-12-2024 om 14:13 uur.
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 9-12-2024 17:25 Print reply

Posts: 8607
Een beetje wriemelen en duwen met de kabel ?
Boutje valt in de uitsparing van de kabel ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
joop2 9-12-2024 17:34 Print reply
Posts: 62
kijk even of de tussenas (die zit bovenaan tussen het koppelingshuis en het balans-as tandwiel) aan het uiteinde geribbeld is of dat ie glad is.

de koppelingsdeksel zonder aandrijving wijst er op dat je een MT8 blok zou kunnen hebben. daar zit een tussenas met glad uiteinde in en die zul je dan moeten vervangen.

dit is de "kale" tussenas van een MT5/MT8 :
https://images.cmsnl...30167000-01_d972.jpg

en dit is de as met aandrijving, van MT5/8, MTX, NSR, NS-1:
https://images.cmsnl...30166000-01_9531.jpg

als je de as wisselt moet je de merktekens op het carter, balansas en krukas goed zetten, anders tril je van de brommer af.

de uitleg daarover kun je hier vinden in het werkplaatshandboek, punt 2.35 op bladzijde 23:
https://www.oudebrom...da%20mt50%20mb50.pdf




Dit bericht is gewijzigd door joop2 op 9-12-2024 om 17:47 uur.
 
Canlen 10-12-2024 8:59 Print reply
Posts: 4
Bedankt voor deze uitgebreide uitleg en voorbeeld foto's, blijkt inderdaad een blok van een mt8 onder te zitten en tussenass is inderdaad glad, ik ga er mee aan de slag, nogmaals dank.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joop2
kijk even of de tussenas (die zit bovenaan tussen het koppelingshuis en het balans-as tandwiel) aan het uiteinde geribbeld is of dat ie glad is.

de koppelingsdeksel zonder aandrijving wijst er op dat je een MT8 blok zou kunnen hebben. daar zit een tussenas met glad uiteinde in en die zul je dan moeten vervangen.

dit is de "kale" tussenas van een MT5/MT8 :
https://images.cmsnl...30167000-01_d972.jpg

en dit is de as met aandrijving, van MT5/8, MTX, NSR, NS-1:
https://images.cmsnl...30166000-01_9531.jpg

als je de as wisselt moet je de merktekens op het carter, balansas en krukas goed zetten, anders tril je van de brommer af.

de uitleg daarover kun je hier vinden in het werkplaatshandboek, punt 2.35 op bladzijde 23:
https://www.oudebrom...da%20mt50%20mb50.pdf




Dit bericht is gewijzigd door joop2 op 9-12-2024 om 17:47 uur.


 
Canlen 16-12-2024 9:48 Print reply
Posts: 4
As Inmiddels vervangen en alles weer op de plek en dicht, en de toerenteller wordt weer aangedreven en werkt perfect.






Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Canlen
Bedankt voor deze uitgebreide uitleg en voorbeeld foto's, blijkt inderdaad een blok van een mt8 onder te zitten en tussenass is inderdaad glad, ik ga er mee aan de slag, nogmaals dank.

[...]




 
joop2 16-12-2024 18:10 Print reply
Posts: 62
bedankt voor de terugmelding, fijn dat hij het nu goed doet.


 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-12-2024 18:14 Print reply

Posts: 8607

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 136 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved