Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Olie uit de uitlaat.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 577 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #70142 - Olie uit de uitlaat.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 457 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sjoerd330 21-9-2024 10:37 Print topicpost
Posts: 13
Beste lezer,

2 maanden geleden heb ik een voca uitlaat onder mijn Rieju mrt 50 uit 2023 geplaatst. De brommer loopt het beste op sproeier 94, maar omdat er dan zo veel olie uit de uitlaat spetterd heb ik dit toch maar teruggedraaid naar sproeier 90.

De olie is nu iets minder, maar nogsteeds zodanig veel dit het zelfs bij de uitlaatbocht (waar de uitlaat op de cilinder gemonteerd wordt) nog lekt van de olie.

Als de brommer koud is stoomt er ook dikke witte rook uit de uitlaat, dit houdt naarmate het blok warmer wordt op. Ook ruik je stationair een sterke geur van benzine. Eerder was dit niet, kan dit er iets mee te maken hebben?

De Bougie kleurt koffiebruin.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft, alvast bedankt voor uw antwoord!

Met vriendelijke groet,


Sjoerd Kloosterman
 

joop2 21-9-2024 15:27 Print reply
Posts: 48
Hallo Sjoerd,

gebruik je een oliepomp, of smeer je zelf?
welke cilinder en carburateur?

"normaal" gesproken komt oliegespetter uit de einddemper door een te lage verbrandingstemperatuur, en dat komt dan weer door een te rijk mengsel (te veel benzine), meestal in het middengebied.

je moet dan verder kijken dan de hoofdsproeier, dus de stationairsproeier en de positie van de gasnaald.

je geeft aan dat 94 het beste loopt, dus bij volgas zou het mengsel dan in orde zijn en zal het mengsel in het middengebied en onderin te rijk zijn.

mijn idee: opnieuw afstellen in delen, dus eerst stationair sproeier dmv de mengselschroef.
dan het middengebied met de gasnaald,
en dan volgas met de hoofdsproeier.







Dit bericht is gewijzigd door joop2 op 21-9-2024 om 15:40 uur.
 
jan w. 50 21-9-2024 16:56 Print reply

Posts: 960
Komt mij bekend voor, dat was meestal een snelle uitlaat op een orgineel cilindertje.
Puls van de uitlaat te sterk??
Vermoedelijk,

Heb op het moment ook twijfel

Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 21-9-2024 om 16:58 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
joop2 21-9-2024 17:17 Print reply
Posts: 48
dat is ook een goede mogelijkheid.
als de puls die het mengsel uit de voorbocht terug de cilinder in moet duwen te zwak is of op het verkeerde tijdstip komt.
 
jan w. 50 21-9-2024 18:37 Print reply

Posts: 960
Joop had het al over verbrandings temperatuur.
De uitlaat wordt niet warm genoeg.
Door lage poort timing cilinder.

Kan een reden zijn. Dit gaat wel heel ver maar kan. Temperatuur heeft invloed op hoe snel lucht stroomt.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 22-9-2024 21:15 Print reply

Posts: 8591
Witte rook duidt op water...dus mogelijk ook een kop/voetpakking probleem.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 457 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved