Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - puch maxi valt soms "dood" bij tijdje volgas

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 585 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #70137 - puch maxi valt soms "dood" bij tijd...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 833 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sssparta 26-7-2024 16:18 Print topicpost
Posts: 6
goedendag heren,

mijn puch maxi e50 kickstart (+trekstart) valt bij langere tijd volgas dood, blijft lopen op een kwart gas kan daarna weer half/3/4 gas verder.
bougie ziet er niet gek uit, tankdop is open, bougie ngk b6hs, ontsteking van 0.8 tot 1.2 geprobeerd probleem blijft aanwezig.

iemand enig idee/ aanknoping waar ik verder kan gaan zoeken??



e50 50cc 6poort, hogedruk kop, 15mm carburateur sproeier 66, standaard lucht filter met grote opening, uitlaat 28mm.

vermoed de psr kit, Cilinder 50cc NM PSR 6-poorts Bing 15mm uitlaat luchtfilter
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 26-7-2024 19:10 Print reply

Posts: 8591
Warmloper ?
Wat is je bougiekleur ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
sssparta 26-7-2024 19:56 Print reply
Posts: 6
bougie is licht bruinig, warm loper zou opzich kunnen.
grotere sproeier als oplossing?

huidige sproeier lijkt hij het beste te lopen, stapje groter of kleiner lijkt hij minder te lopen.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 27-7-2024 0:27 Print reply

Posts: 8591
Met die bougiekleur verwacht je niet de problemen die jij hebt, dus misschien moet je bij optreden van het probleem nog eens de bougiekleur checken.
Heb je al eens gecontroleerd of je geen valse lucht hebt ?
En om zeker te zijn kan je natuurlijk ook de kop even losmaken of via de uitlaat kijken wat je eventueel ziet.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
sssparta 27-7-2024 10:36 Print reply
Posts: 6
alles nog even nagelopen en ziet er prima uit verder, cilinder netjes, pakkingen goed.
met remreiniger lektest gedaan, aansluiting van de carburateur naar het spruitstuk pakt hij dus valse lucht.

dit op te lossen door een dun likje vloeibare pakking toe te passen of is er een manier om dit goed te laten passen voor als het nog eens los moet?


kleine update,,, dicht gemaakt doormiddel van een rubberen ring in te carburateur te plaatsen. netjes lucht dicht, probleem blijft aanwezig.
brommer loop anders nu dus valse lucht was een nog niet achter gekomen probleem

Dit bericht is gewijzigd door sssparta op 27-7-2024 om 11:06 uur.
 
jan w. 50 27-7-2024 11:44 Print reply

Posts: 960
Loopt er genoeg brandstof uit de de tank naar de caburateur?

Niet dat je naar een paar km volgas net droog komt te staan.

Uitlaat is die geschikt voor deze cilinder.? De orginele zijn ook aardig beperkt verstikt..

Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 27-7-2024 om 11:47 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 27-7-2024 12:40 Print reply

Posts: 8591
Ik weet niet hoe dat zit bij Puch maar hoort er geen isolator tussen carb en spruitstuk. Want anders verdampt de benzine in je carb door de warmte van je motor. Zit er een isolator tussen origineel, en zit er een tussen bij jou ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
sssparta 27-7-2024 13:22 Print reply
Posts: 6
brandstof lijkt hij genoeg te hebben, na tijdje half gas doet hij nogsteeds moeilijk.

net even een originele carburateur opgezocht met spruitstuk, zit ook niks tussen. maar die past wel super mooi in elkaar, originele spruitstuk voelt ook beetje als lood aan. miss dat die netjes in elkaar drukken.

huidige setup is nu lucht dicht door middel van een rubberen ring te plaatsen.

probleem van "dood" vallen is nogsteeds aanwezig helaas
 
jan w. 50 27-7-2024 15:38 Print reply

Posts: 960
Zwarte draad een uitknop op stuur controleren. Mag geen contact maken.

Als die weer kuren heeft. Vliegwiel kapje er af draaien. Starten in het donker beetje met het gas spelen. Kijken of die vonkt tussen de contact punten.

Een half gaar ontsteking systeem kan bij warm worden raar gaan doen. Condensator, bobine weerstand veranderd iets bij warm worden
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
sssparta 28-7-2024 13:40 Print reply
Posts: 6
is de ontsteking nog na te meten of dergelijk?
kan de hele rommel wel nieuw bestellen... maar zuur als die dan nog problemen geeft.

schakelaar is het niet, had al eens de bedrading los gegooid.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 28-7-2024 14:11 Print reply

Posts: 8591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sssparta
is de ontsteking nog na te meten of dergelijk?
kan de hele rommel wel nieuw bestellen... maar zuur als die dan nog problemen geeft.

schakelaar is het niet, had al eens de bedrading los gegooid.


Ik zou beginnen met een nieuwe bobine, kan ook een overbodige aankoop zijn, maar dat is minder werk, en tenminste koop je dan geen verdere overbodige dingen aan. Komt nog wel van pas.

Is het dat niet, hoef je waarschijnlijk ook geen volledig nieuwe onsteking...contactpuntjes kan je fixen...en dan misschien een condensator...

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
sssparta 28-7-2024 15:11 Print reply
Posts: 6
Na nog wat testen en rommelen een alles of niks proefrondje. Stoter stoter. Even 2tellen tijd gunnen en zo een paar keer over. Mooi lang recht stuk en gas er op. Pof uit en door de gatjes vd trekstart een mooi pluimpje rook.
Bounine naar de bougie helemaal weg gesmolten.

Waarschijnlijk altijd al slechter contact gehad. Nu de doodsklap gegeven.


Uiteraard dicht om huis gedaan
 

Dit topic is 833 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved