Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - puch e50 onsteking kan allen maar in de uitlaat slag worden afgesteld

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 603 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #70136 - puch e50 onsteking kan allen maar i...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2071 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

thom7647 15-7-2024 20:41 Print topicpost
Posts: 6
ik heb 1.5 jaar gelden een puch maxi s gekocht. Ik heb er zelf veel aan gedaan, kwa uiterlijk. Maar ongeveer 1 jaar geleden ging de onsteking kapot. Ik heb toen een nieuwe originele onsteking gekocht. Maar ik kan hem aleen maar in de uitlaat slag afstellen. Maar af en toe lukt het om hem goed te krijgen. Ik doe geen verschil tussen de keren maar af en toe lukt het en meestal niet. Maar als ie dan eenmaal wel goed staat staat hij na een tijdje rijden weer in de uitlaat slag zonder dat ik iets veranderd heb. Mijn vraag is dus waar dat aan zou kunne liggen.

specs 70cc psr met hoge druk kop.
Originele koppeling.
Originele krukas.
17.5mm carburateur.
Powerfilter.
28mm bullet uitlaat.
Bougie is een b7hs.
Ontsteking model Bosch rechtsdraaiend 6V 17W.
Ik tank e95 met 1.40 mengsmering castrol racing olie.
Het is een crossertje.
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 15-7-2024 23:21 Print reply

Posts: 8601
Ik begrijp het niet helemaal maar het klinkt alsof je ontstekingstijdstip fout staat, nl. te laat.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
thom7647 16-7-2024 17:55 Print reply
Posts: 6
Ja mijn onstekings tijdstip staat niet goed. Maar meestal kan ik hem niet goed zetten want zover kan de grondplaat niet draaien. En soms gaat hij wel goed en doet hij het. En volgens mij doe ik niks anders dan als hij het niet doet.
 
jan w. 50 16-7-2024 18:20 Print reply

Posts: 965
Spiebaan kapot, vliegwiel verdraaid op de krukas tap. Dan wordt het heel moeilijk
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
thom7647 16-7-2024 18:41 Print reply
Posts: 6
Ziet er allemaal goed uit. Krukas Laats nog een andere ingezet om te kijken of dat hielp maar hielp niks. Ik heb ook al verschillende vliegwielen geprobeerd.
 
jan w. 50 16-7-2024 19:47 Print reply

Posts: 965
Dat geloof ik graag. Orgineel Is gestandaardiseerd.? Bij Italiaanse,ceska weet ik niet

Dikke elektra stooring er in zitten? Bobine?



Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 16-7-2024 om 20:01 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-7-2024 21:03 Print reply

Posts: 8601
Als het dat allemaal niet is, heb je misschien gewoon verbranding in de uitlaat door in de cilinder onverbrand mengsel...dus mogelijk is er iets met de carburatie, niet met de ontsteking.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
thom7647 16-7-2024 21:26 Print reply
Posts: 6
Maar het onsteking moment is wel in de uitlaat slag. Aleen als ik helemaal naar het uiterste draai loopt ie. Maar dan bij de 20 km per uur valt ie terug in toeren en bij stationair pakt hij hem weer op.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-7-2024 22:04 Print reply

Posts: 8601
Probeer eens een andere bobine.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
thom7647 26-11-2024 11:15 Print reply
Posts: 6
uitijndelijk heb ik geprobeerd hem zonder de spie af te stellen dat lukte maar nu is natuurlijk de spie baan vervormd dus er moet een nieuwe krukas in maar het probleem is denk ik toch de krukas of het vlieg waar de spie baan verkeerd zit of te veel speling had
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 26-11-2024 15:17 Print reply

Posts: 8601
Aina
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
joop2 26-11-2024 15:34 Print reply
Posts: 57
dit komt wel vaker bij puch voor, het vliegwiel verloopt op de krukas.

bijvoorbeeld als de spie te klein is, versleten is, scheef in de spiebaan van de krukas zit of het vliegwiel niet goed vast zit.

dan rammelt de spiebaan van de krukas en of van het vliegwiel kapot. het vliegwiel verdraaid dan op de krukas en zo verplaatst het ontstekingstijdstip steeds verder.

mijn oudere broer loste dat probleem vroeger altijd met loctite op.
vliegwiel demonteren was dan wel een stuk lastiger, die moest verwarmd worden, maar dan kon je zelf met de meest gare spiebaan nog rijden.




Dit bericht is gewijzigd door joop2 op 26-11-2024 om 15:36 uur.
 
jan w. 50 26-11-2024 19:11 Print reply

Posts: 965
Nee is geen puch kwaal. Het gezijk gat los als de motor op vrij hoog toeren tal stil gezet wordt. Een dan niet met het uitknopje.

Normaal heb je geen spie nodig
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
joop2 27-11-2024 15:45 Print reply
Posts: 57
puch vliegwiel hoef je maar 1x te hard aan te draaien en het middenstuk rekt op waardoor de konische passing bij de volgende montage niet meer goed klemt.

1x vliegwiel te los aandraaien en het vliegwiel hamert het spietje en de spiebaan kapot.

is allemaal peperkoek spul bij puch dus komt vaak voor.

als het allemaal perfect is, vetvrij en correct aangedraaid ja dan kan het zonder spietje


het spietje moet gelijk lopen met de schuinte van de kruktap.
als je het spietje er scheef in zet, te hoog aan de kant van de kruktap waar de schroefdraad zit en te laag aan de kant van de ontstekingsplaat dan kan het vliegwiel niet ver genoeg over de kruktap.
bij een spie die redelijk ruim in de spiebaan van de kruktap zit drukt het vliegwiel de spie dan nog wel op zn plek maar als de spie erg strak zit dan niet.

bij het aandraaien van de vliegwielmoer lijkt het dan alsof alles goed vast zit, maar dan klemt het vliegwiel niet met de conische passing, maar alleen op het uiteinde van de spie.
dan is er maar weinig nodig om de spie en spiebaan kapot te krijgen.

oplossing:

- controleer altijd of de spie onbeschadigd is en goed gemonteerd zit in de kruktap. (dus overal even ver uitsteekt)

-kontroleer of er geen bramen aan de spiebaan zitten (op kruktap en in vliegwiel)

- controleer of het vliegwiel met spietje even ver op de kruktap komt als zonder spietje. gaat ie niet even ver dan is het spietje te hoog.

- eventueel kun je met wat fijne klepslijppasta het vliegwiel op de kruktap licht inslijpen (leppen).

- gebruik altijd de juiste ring tussen vliegwiel en krukasmoer.

- draai de krukasmoer altijd aan met het juiste moment (dus momentsleutel gebruiken). dan zit ie nooit te los, en loop je ook niet het risico dat je de schroefdraad kapot draait waardoor het vliegwiel ook weer los gaat zitten.



Dit bericht is gewijzigd door joop2 op 27-11-2024 om 19:07 uur.
 
jan w. 50 27-11-2024 23:59 Print reply

Posts: 965
Heb je een idéé er bij . Puch allemaal rotzooi. Je praat met de grootste fan club in Europa.












 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
joop2 28-11-2024 17:44 Print reply
Posts: 57
met verkeerde been uit bed gestapt? of kun je niet tegen kritiek?

Puch Maxi krukas, spie en vliegwiel zijn gewoon niet van de hoogste kwaliteit qua materiaal, diktes en doorharding.

ik ben een Honda fan, en kan je ook zo een lijstje honda onderdelen opnoemen die van peperkoek zijn of gewoon verkeerd ontworpen zijn.

hetzelfde voor Zündapp, Kreidler en de rest....overal zitten ontwerpfouten in, besparingen, of verkeerd materiaal.

als dat al niet gezegd mag worden, wat dan nog wel?

 

Dit topic is 2071 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved