nu wil ik met een vriend beginnen aan een am6 86cc. Mijn vraag is alleen wat de beste setup hier voor is.
Dus cilinder 86cc (hoeveel squish en aantal compressie moeten we naar streven?
Krukas kijken we nog even graag aanbevelingen.
Ontsteking willen we mvt zodat we wel een lichtspoel hebben
We hebben al een 28 pwk carb
En dan natuurlijk betere koppelings platen.
Uitlaat wilt mijn vriend bovenlangs maar weet niet wat het beste is.
Ik kan nergens vinden wat de squish en compressie goed is voor de cilinder. We willen het uiterste uit deze setup halen en hoop dat jullie nog tips hebben.
Ja we hebben wel al ervaring met brommers en zeker am6 alleen deze hoge cc is nieuw voor ons.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Flaixback_010
[...]
Uitlaat ook custom ja, bougie moet ik nog even kijken. Poorten gaan mooi open. Waar kan ik dat “boek van Bell” vinden?
Squish enz staan in het boekje. Eerst dat voor elkaar, vanuit daar experimenteren indien nodig.
Krukas zou ik die bij de cilinder geleverd wordt nemen. De slag is namelijk anders dan op de standaard assen. Ook is bij het ontwerp van die krukas het gewicht van de zuiger meegenomen en klopt je balans het beste.
Teven zou ik voor een standaard vliegwiel gaan. Met de langere slag en relatief zware zuiger loopt dit het beste en krachtigste.
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Je kunt trouwens voor de AM6 standaard ontstekingen een variabele grondplaat voor de ontsteking krijgen. De grootste winst die uit een HPI/MVT ontsteking wordt gehaald zit in de hoeveelheid voorontsteking, dat is dus ook te halen uit de grondplaat verdraaien.
Je krijgt bij die 85/86 sowieso een andere vliegwielspie om hem meer vooronsteking te geven.
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.