Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #70128 - Honda nsr afstelprobleem
|
Pagina 12 van 12
|
Dit topic is 5615 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
jan w. 50 |
25-8-2024 17:52 |
 Posts: 999 |
De hooft sproeier is het maximale wat je motortje slikken kan. 3 kwart is bepaald door de naald een het brandstof niveau in de caburateur.?
Of de hooft sproeier nu 3mm hoger of lager, of afgeronde hoek rond het gaatje heeft. Boeit niet veel.
|
|
Bc. schadebakken . say no to camshafts |
|
Fobrink |
26-8-2024 8:49 |
Posts: 86 |
Allen,
Ontzettend bedankt voor de input. Ik snap wat jullie bedoelen, maar ben niet goed genoeg in sleutelen om het op te lossen.
Ik gebruik dellorto sproeiers 5mm. Zit nu een 175 in, wat denk ik goed is. Neigt op top een heel klein beetje naar stotteren, ook als je heel ver in toeren doortrekt in de derde. Niet dat geluid als hij te weinig krijgt, maar echt stotteren.
Ik heb een afspraak gemaakt bij een bedrijf dat ervaring heeft met oude tweetakt brommertjes.
Ik heb een lijstje met dingen die ik wel/niet wil laten fixen, afhankelijk van de sloot geld die het gaat kosten.
-Nieuwe banden
-Koelvloeistof/olie lekkage waterpomp uit overloop
-Aftapboutje carter nieuwe draad in tappen (lekt)
-Voortandwiel "vrije slag"
-Koppeling slipt met koude motor
-Dood punt in stuur (weerstand). Afstellen helpt niet echt, zullen lagers zijn dan.
-Voorvelg zit een slag in, as is goed.
-Verder dan afstellen en "opvoeren" (kop uitdraaien, dikkere voetpakking, membraan aanpassen etc).
Bedrijf heeft ook een testbank, ik denk dat dat erg nuttig gaat zijn. Dan weet ik ook wat nu het toerental is dat ik draai, en zullen de nodige aanpassingen wel aan het licht komen.
Ik houd jullie op de hoogte! Als ik jullie hulp niet had gehad, dan had ik niet aan kunnen geven wat de problemen zijn.
|
|
|
|
joop2 |
26-8-2024 13:42 |
Posts: 133 |
ik hoop dat ze er voor een niet te hoge prijs wat van kunnen maken zodat je er maximaal plezier van hebt. mocht hij op de testbank gezet worden dan zou het leuk zijn als je een keer een foto van de uitdraai kan plaatsen.
@ Jan W 50 :
als het bij jou werkt met die sproeiers dan is dat alleen maar goed toch? niks fijners dan 1 soort sproeiers die overal in passen, dat scheelt een hoop geld.
|
|
|
|
Fobrink |
26-8-2024 15:31 |
Posts: 86 |
Dag Joop,
Dank, ik hoop ook dat het niet te gortig wordt. Weet je, het is een hobby en dat kost geld. Wat er in gaat krijg ik nooit meer terug, dat weet ik. Het is gewoon lekker om de helm op te drukken en even een rondje te maken als ik daar zin in heb.
Ik had ook het motorrijbewijs kunnen halen en dan een caferacertje van marktplaats kunnen kopen, maar ik vind het gewoon leuk om met een brommer te klooien. En elke keer een motorpak etc aan vind ik niks, dan is het spontane eraf voor mij.
Ik plaats zeker wat van de testbank, komt goed.
Een foto van het project kun je in deze correspondentie wel vinden.
Is weinig origineel meer aan, dat weet ik, maar ik vind hem mooi zo.
Hoe kom jij aan al jouw ervaring Joop?
|
|
|
|
joop2 |
26-8-2024 16:32 |
Posts: 133 |
op de basisschool begonnen met leren en meehelpen bij de lokale fietsenmaker/brommerwinkel, later bij enkele motorzaken en 2 importeurs gewerkt.
daardoor veel contacten gehad met tuners, revisiebedrijven en leveranciers en zo weer extra kennis opgebouwd.
|
|
|
|
Fobrink |
26-8-2024 17:04 |
Posts: 86 |
Duidelijk, daar leer je genoeg van denk ik. Heb zelf nu Debuparts (Enschede) gevraagd ernaar te kijken. Toevallig bekend meer?
|
|
|
|
joop2 |
29-8-2024 19:58 |
Posts: 133 |
nee die ken ik niet, hoop dat ze er wat van kunnen maken.
|
|
|
|
Fobrink |
11-4-2025 19:44 |
Posts: 86 |
Hallo heren!
Brommert is inmiddels nagekeken. Lekkage waterpomp opgelost, nieuwe banden, remblokjes voor, koppelingsplaten, koppelingskabel.
Prima verder, maar ben nog wel eens aan het knutselen met de afstelling.
Loopt nu 80 met tegenwind en 85 wind mee op de gps.
Ik heb een Keihin hm183 carb. Daar zat een mengbuis in met grotere gaatjes dan in mijn imitatie Mikuni zat. Omdat die gaatjes erg groot leken heb ik de mengbuis van de Mikuni in de Keihin gezet. Weten jullie of die mengbuis met de wat grotere gaatjes toch in de Keihin hoort?
In de imi Mikuni zat een gasbuis met speldegaatjes, daar rijdt ik nu mee.
|
|
|
|
Fobrink |
11-4-2025 19:45 |
Posts: 86 |
Oh ja, ik rijd nu met een gasnaald die op een spijker lijkt. Ik heb ook langere, spitsere naalden die ik bij de Mikuni had. Wat is volgens jullie het beste?
|
|
|
|
jan w. 50 |
11-4-2025 20:06 |
 Posts: 999 |
Dat je niet de bijbehorende hoofd sproeier s gebruikt is nog daar aan toe.
|
|
Bc. schadebakken . say no to camshafts |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
11-4-2025 20:54 |
 Posts: 8710 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fobrink
Oh ja, ik rijd nu met een gasnaald die op een spijker lijkt. Ik heb ook langere, spitsere naalden die ik bij de Mikuni had. Wat is volgens jullie het beste?
Ik had je al gezegd :
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
De imitatie Keihins stellen dikwijls problemen. Sommigen bouwen ze om, om ze afgesteld te krijgen. Er moet een gasnaald van een 24mm carb in : http://www.brommerforum.nl/showtopic/68801
Het lijkt er op dat je ook stilaan hierin meegaat...maar...
Je hebt echt weinig kans een carb beter te maken dan ooit verkocht.
Je weet al wat anderen ooit gevonden hebben, nl. een gasnaald van een 24 mm er in.
Of je gaat voor originele honda carbs...die zijn al met het Japans vergrootglas bekeken.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Fobrink |
11-4-2025 21:24 |
Posts: 86 |
Heb ik zeker iets mee gedaan! Er zit een ouderwetse originele Keihin hm183 op!
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
12-4-2025 0:55 |
 Posts: 8710 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fobrink
Heb ik zeker iets mee gedaan! Er zit een ouderwetse originele Keihin hm183 op!
Al gemonteerd en afgesteld zonder iets aan de naald en mengbuis te wijzigen ?
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
joop2 |
12-4-2025 14:38 |
Posts: 133 |
ga alsjeblieft geen mikuni onderdelen in een keihin zetten,
ook geen imi keihin onderdelen in een originele keihin,
en geen hm166 onderdelen in een hm183.
dat word een afstelramp waar je niet uit gaat komen.
voor een originele keihin hm183 heb je meerdere opties voor mengbuizen en naalden:
MB / MT 80cc
MBX 80
MTX80-R
NSR 50 (mini racer, niet de standaard nederlandse nsr)
en van mbx80 en mtx-80r zit er nog verschil tussen engelse, franse en duitse uitvoeringen.
de stationairsproeiers en hoofdsproeiers hebben ook telkens verschillende maten.
wat er precies in elke hm 183 zit hangt af van de cilindertiming, en het inlaat en uitlaat systeem dat er origineel op dat model zat.
het nummer op de rand boven de vlotterbak geeft aan voor welk model de carburateur is. (zolang er niet vanalles aan verwisseld is)
ik zou je (als je nog met 50 charmo rijd) om de carburateur onderdelen voor de nsr 50 mini te gebruiken, omdat de charmo een kopie is van de snelle GE2 die daar ook gebruikt is. (geen filterbak dus open carburateur of een schoon powerfilter)
needle jet set GT4000 of GT4710 of NLA003
mengbuis GT4003
gasschuif GE2761 of GT4 970 of NLA003
hoofdsproeier 102-110
stationairsproeier 40-42
dan zit je het meeste in de goede richting.
Dit bericht is gewijzigd door joop2 op 12-4-2025 om 14:48 uur.
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
12-4-2025 16:10 |
 Posts: 8710 |
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Dit topic is 5615 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 12 van 12
|
|