Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda nsr afstelprobleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 878 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #70128 - Honda nsr afstelprobleem
Pagina 7 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3528 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Fobrink 13-7-2024 22:21 Print reply
Posts: 83
https://imgur.com/a/KFy3Wdq

Dit is van 5 dagen en 3 ritjes, 100 kilometer.
Zit van vandaag wat regenwater bij, hield het met mijn ritje vandaag niet droog.
Heb dit bakje onder de nippel hangen, geklemd tussen frame en blok.
Ik vind het niet veel, jij?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-7-2024 23:45 Print reply

Posts: 8577
Ik zou me er niet zo druk om maken. Honda heeft er zelfs een slangetje aangehangen om het lekken toe te laten. Gewoon bij elke oliewissel tot aan het maximum vullen.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 14-7-2024 0:11 Print reply

Posts: 8577


Ik heb deze foto nog gevonden.
Ik veronderstel dat je niet zo ver gedemonteerd hebt.
De koppelingskap zou er af moeten om de keerring te vervangen. Je moet het blok niet splitsen en het blok kan in het frame blijven zitten.
Maar nogmaals, ik zou het zo laten.



 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Fobrink 15-7-2024 10:33 Print reply
Posts: 83
Dank, jouw toelichting helpt enorm! Ik rij voorlopig door, maar durf dit nog wel aan misschien als hij meer gaat lekken.

Andere vraag: ik haal nu 75kmh (echte kilometers, digitale teller, geijkt op gps) met tandwielverhouding 17x45. Ik heb koppel te over en wil hem naar 17x40 vertanden. Top zal dan theoretisch 83,33 worden, ofwel 80 plus.
Dat vind ik zelf een mooie top, ik kan dan cruisen op 65-70, wat meer dan genoeg is. Blijft alles ook een beetje heel denk ik.

Ik lees echter dat anderen ooit met een 70cc en vertanding van bijvoorbeeld 14x38 snelheden tussen 105 en 120 hebben gehaald.
Ik snap niet hoe dat zou kunnen, lichter vertanden en veel sneller rijden. Weet jij hoe dat zit? Dan knalt hij gevoelsmatig uit elkaar qua toeren volgens mij.
Als ik 14x38 doorreken naar mijn situatie, dan kom ik op een top van 63,33. Een ander zou dan bijna de dubbele snelheid halen! Dat lijkt mij erg stug. Ik weet dat ik niet erg veel toeren draai met deze cilinder (10.000), maar het verschil met 12.000 of zelfs 13.000 misschien zal toch geen verdubbeling van de snelheid op kunnen leveren?

Thanks voor jouw idee hierover.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 15-7-2024 19:32 Print reply

Posts: 8577
Om te beginnen lijkt 120 overdreven.

14/38 en 17/45 is ongeveer hetzelfde nl. 2,65-2,70...een 17 loopt niet aan ?

- op teller of op GPS gemeten ?
- vang je veel wind ?
- staat van de koppeling (versleten=doorglibberen) ?
- staat van de banden ?
- achterwiel staat goed recht ?
- bij welk toerental ligt je powerband ? (de uitlaat...)
- ontsteking vervroegd ?
- té arm rijdt super...voor heel even...
- binnenrotor ?
- luchtfilter vrij ?
- ...

En...hoeveel is alle pret je waard ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Fobrink 16-7-2024 10:32 Print reply
Posts: 83
Fobrink 16-7-2024 10:45 Print reply
Posts: 83
Duidelijk, leek ook wel een beetje overdreven wat ik allemaal las qua snelheden.

-De originele teller waarmee men meet op de brommer zal een afwijking hebben naar boven.
De snelheid die ik zelf meet klopt 100%. Meermaals geijkt op diverse gps-apps, en blijft kloppen. Je kunt zelf de omtrek van het wiel invullen en aanpassen totdat je hem kloppend hebt met gps.
-Tandwiel 17 loopt niet aan. Is groot, volgens mij de grootste die je voor een nsr kunt kopen.
-Ik vang wel wind, geen kuip er meer op. Wel clip-ons, dus zit redelijk voor over. Ben ook geen liliputter, 182 en niet erg smal in de schoudertjes.
-Koppeling is goed, bij koude motor de eerste kilometers wel slippen, daarna echt niet. Abrupt gas geven in 3 en 4 levert een schok op, geen slippen.
-Banden hebben de juiste spanning, eerder aan de bovenkant van wat nodig is qua druk.
-Ik DENK dat het achterwiel recht staat. Hoe kan ik dat checken?
-Ketting en achtertandwiel moet ik wel doen, dat weet ik. Lopen niet soepel.
-Ik heb niks aan de ontsteking gedaan. Zal vervroegen mij helpen? Hoe doe ik dat? En hoeveel moet ik dat dan doen? En wat is het risico?
-Ik rijd absoluut niet te arm! Eerder heel iets te rijk.
-Binnenrotor: zal ik niet hebben. Is een race-ontsteking toch? Wat zijn de voordelen?
-Rijdt met een open luchtfilter van Polini. Nieuw gekocht en ingeolied met luchtfilterolie, denk 2 maand oud.

 
Fobrink 16-7-2024 10:47 Print reply
Posts: 83
Qua uitlaat heb ik keus tussen de uitlaten die je op de foto ziet.
Ik rijd nu met de lange met de dikke demper. Trekt onderin ook, mooi soepel rijden. De andere heeft een smalle powerband. Leuk in de powerband, daar onder niet.
 
Fobrink 16-7-2024 10:48 Print reply
Posts: 83
De korte uitlaat heeft een langere en dikkere bocht; wat doe dat?
Zou misschien de bocht van de korte uitlaat op de lange uitlaat moeten hebben?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-7-2024 10:48 Print reply

Posts: 8577


Zoek de verschillen ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Fobrink 16-7-2024 10:57 Print reply
Posts: 83
Haha! Uitlaat! Zie ook mijn vraag daar over.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-7-2024 11:04 Print reply

Posts: 8577
Die rechtse heeft meer de sigaarvorm, dus ik zou zeggen een langere powerband. Ook een korte stinger, zou moeten helpen voor de topsnelheid.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Fobrink 16-7-2024 11:30 Print reply
Posts: 83
Ok, thanks. Zal het nog een keer proberen als ik alles in orde heb.

Wat is jouw mening hier over:
Duidelijk, leek ook wel een beetje overdreven wat ik allemaal las qua snelheden.

-De originele teller waarmee men meet op de brommer zal een afwijking hebben naar boven.
De snelheid die ik zelf meet klopt 100%. Meermaals geijkt op diverse gps-apps, en blijft kloppen. Je kunt zelf de omtrek van het wiel invullen en aanpassen totdat je hem kloppend hebt met gps.
-Tandwiel 17 loopt niet aan. Is groot, volgens mij de grootste die je voor een nsr kunt kopen.
-Ik vang wel wind, geen kuip er meer op. Wel clip-ons, dus zit redelijk voor over. Ben ook geen liliputter, 182 en niet erg smal in de schoudertjes.
-Koppeling is goed, bij koude motor de eerste kilometers wel slippen, daarna echt niet. Abrupt gas geven in 3 en 4 levert een schok op, geen slippen.
-Banden hebben de juiste spanning, eerder aan de bovenkant van wat nodig is qua druk.
-Ik DENK dat het achterwiel recht staat. Hoe kan ik dat checken?
-Ketting en achtertandwiel moet ik wel doen, dat weet ik. Lopen niet soepel.
-Ik heb niks aan de ontsteking gedaan. Zal vervroegen mij helpen? Hoe doe ik dat? En hoeveel moet ik dat dan doen? En wat is het risico?
-Ik rijd absoluut niet te arm! Eerder heel iets te rijk.
-Binnenrotor: zal ik niet hebben. Is een race-ontsteking toch? Wat zijn de voordelen?
-Rijdt met een open luchtfilter van Polini. Nieuw gekocht en ingeolied met luchtfilterolie, denk 2 maand oud.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-7-2024 13:04 Print reply

Posts: 8577
Over de meting op GPS vs op originele teller : de vraag is ook...iemand die zegt 120 te kunnen...was dat op de originele teller...want dan is dat waarschijnlijk onder de 100 op GPS.

De sigaar is inderdaad wat langer...een demper maakt niet veel verschil.

Een lange brede persoon vangt wind...en dat scheelt op een 50cc...bukken maar...

Achterwiel recht...er staan merktekens op de stellertjes links en rechts achteraan op de achterbrug.

Ontsteking vervroegen = grondplaat verschuiven...dan moet je vliegwiel er af. Mogelijk is het niet voorzien bij jou...

Binnenrotor...je brommer kan sneller omdat hij minder gewicht in de motor moet op snelheid brengen...nadeel is dat het vertrekken vanuit stilstand minder is. En ook dikwijls een te kleine lichtspoel.

Open luchtfilter : ik ben er geen fan van.

Hou er rekening mee dat al die dingen niet veel doen, als je een andere bottleneck hebt; als je bvb. een 12mm carb hebt ga je gewoon nooit snel kunnen.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-7-2024 13:13 Print reply

Posts: 8577
En heb je terug afgesteld nadat je de andere uitlaat monteerde ? Dat doet misschien nog het meeste.
Voor de afstelling op top : check je bougiekleur op top...dus...motor afleggen met de sleutel op top...bougie uitdraaien...bougiekleur checken.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 3528 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved