Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda nsr afstelprobleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 746 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #70128 - Honda nsr afstelprobleem
Pagina 5 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4571 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 30-5-2024 16:48 Print reply

Posts: 8606
http://www.brommerforum.nl/showtopic/19207

Ik zou toch maar beginnen met die 160...en dan kleiner gaan...


 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Fobrink 30-5-2024 17:43 Print reply
Posts: 83
Dank. De 160 zit er nu in, lijkt goed te lopen, laat ik zitten.
Paar honderd kilometer inrijden goed? Of meer?
Slangen worden lauw en niet warmer. Ik zal kijken of ik de thermostaat eruit kan krijgen om hem te checken (pannetje water, zoek veel dingen op op het forum).
Hoe heet je eigenlijk? Heb onderhand meer contact met jou dan met mijn familie
Ik heet Folkert.
 
Fobrink 30-5-2024 17:46 Print reply
Posts: 83
Andere vraag. Je hebt mijn uitlaat gezien, welke er waarschijnlijk voor zorgt dat ik een lange, maar niet echt merkbare powerband heb. De Metrakit die ik had was gescheurd, maar gaf echt een piek in de trekkracht. Wat vind jijzelf lekkerder rijden?
Denk erover om toch een Techno te proberen. Jammer dat uitlaten proberen zo'n dure hobby is....
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 30-5-2024 21:07 Print reply

Posts: 8606
Inrijden...ik vind zelf 500km nog weinig, van anderen hoor ik dat ze nooit iets inrijden.
Uitlaat...ik heb geen ervaring met NSR/MBX...te klein voor mij...wel ervaring met MTX-R. Mijn ervaring is dat je altijd sneller wilt. Voor de snelste MBX setups heb je een 80 blok nodig met 110cc kit. Ik zou gaan voor een Proma 50/70 als ik jou was, maar nogmaals echt snel is het niet. Anderzijds als je maar 45 mag en je rijdt het dubbele, is dat veel te snel.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Fobrink 4-6-2024 18:04 Print reply
Posts: 83
Ok, begrijp wat je bedoelt. Ik ga uit van een kilometer of 250. Dan nog een poosje kalm aan. Is toch al niet de bedoeling om altijd te planken. Is gewoon fijn om altijd een beetje koppel te hebben.
Heb de cilinderkop net nagetrokken, lekte een paar druppels koelvloeistof. Zal normaal zijn na een paar ritjes dat het zich even moet zetten?

 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 4-6-2024 18:17 Print reply

Posts: 8606
Ik smeer een koppakking altijd in met wat vloeibare pakking.
Natrekken is wel normaal, als je voldoende kruislings hebt aangetrokken.
Over een koppakkinglekje...als het ophoudt is het geen probleem
Als het niet ophoudt is het klote...ik ga er van uit dat een blok zonder olie- of koelvloeistoflek heel wat problemen kan verdragen...lekken zijn de SOA's van motorblokken...sommigen wil je echt niet.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 4-6-2024 18:19 Print reply

Posts: 8606
En ik had je een pm gestuurd...rood envelopje gezien bovenaan ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Fobrink 5-6-2024 10:59 Print reply
Posts: 83
Goede tip, vloeibare pakking. Als ik het niet opgelost krijg dan doe ik er een nieuwe pakking op met wat vloeibare pakking.
Moet ik nog een bepaald merk en type gebruiken? Ik zie bijvoorbeeld van Loctite verschillende types/nummers.

Haha, klinkt niet goed, dat mijn brommer een soa heeft!

Ik heb op de gok K-Seal gebruikt om het druppelen van de waterpomp op te lossen. Ik dacht, ik heb toch niks te verliezen, lekken doet hij toch al. Ik laat je weten hoe het zich houdt.

Dank voor jouw bericht, ik stuur je een antwoord.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 5-6-2024 17:46 Print reply

Posts: 8606
Alles van de autoshop is goed...wel hi temp.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Fobrink 6-6-2024 12:52 Print reply
Posts: 83
Dank, doe ik.

Gisteren voor zover af gemaakt wat ik wilde.

-Koelvloeistof lekt niet meer door de K-seal. Zal dan geen verschrikkelijk lek geweest zijn. Ik zie wel hoe lang het duurt voordat het weer begint. Ik heb de koelvloeistof weer vervangen door verse. K-seal lijkt koperdeeltjes te bevatten. Nu gewoon weer helder sap erin.
Thermostaat eruit helpt enorm, radiator wordt nu gewoon heet, net als de cilinder.

-Ik had een kleine olielekkage aan de zijkant bij de peilschroef. Lijkt dolgedraaid. Zal een beetje loctite op de schroefdraad doen en vloeibare pakking op het eind.

-Het een Tecno uitlaat eronder nu. Minder mooi, maar wel een powerband. Trek hem er niet in met inrijden, maar je voelt hem aankomen, dan schakelen. Of het later bevalt weet ik niet. Eerst inrijden. Kan hem zo weer wisselen voor de Gianelli.

-Het leek alsof mijn spruitstuk niet vlak was. De pakking werd aan een lange zijde nat. Ikdacht er goed aan te doen om een nieuw spruitstuk te bestellen en dan ook gelijk maar een nieuw membraan. Beiden passen niet, haha. De bouten op het spruitstuk liggen te ver uit elkaar op de nieuwe, en het membraan past niet in de cilinderingang.
Pakkingen vernieuwd, kijken wat dat doen, en anders ook hier een beetje vloeibare pakking op.

-Het druppelen van de koelvloeistof bij de cilinderkop is over. Het aandraaien heeft blijkbaar geholpen.

Nu alleen nog nieuwe tandwielen en ketting.
Ik reed 72km met 15x45. Ik denk dan ik dan met 16x40 rond de 86 uitkom; eens? Voor eentje groter is plus 5km, achter 5 kleiner is plus 8.

Zou je hem na het inrijden zwaarder vertanden, of zou je dat juist nu doen? Denk erover om het later te doen zodat de cilinder het nu makkelijker heeft en ik hem dus niet zwaar hoef te belasten.

 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 6-6-2024 18:37 Print reply

Posts: 8606
Die berekening klopt wel alleen is de vraag of je setup het aan kan. Meer snelheid betekent minder koppel.
Inrijden is voor mij veel aan verschillende snelheden en toerentallen rijden, maar vooral veel veranderen. Ondertussen de motortemperatuur in de gaten houden.
De thermostaat er uit zorgt voor trager opwarmen. Velen hebben al zo gereden zonder problemen maar het is niet ideaal.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Fobrink 10-6-2024 9:27 Print reply
Posts: 83
Goedemorgen!
Ik weet inmiddels dat het voortandwiel nu 16 is. Met 17x40 zou het dan ca 85 worden. Ik vervang voor nu alleen het voortandwiel naar een 17 (besteld, had ik niet). Dan is het voorlopig 17x45 en zou de snelheid 82 worden.
Ik heb dit weekend even gekeken naar het voortandwiel, en ik heb wel een probleempje denk ik. Het tandwiel was gemonteerd zonder borgveertje. Was ook helemaal uitgeragd. Dat is op zich niet erg, de nieuwe pas echt goed (geen speling heen en weer), maar wat erger is is dat ik zie dat mijn tandwielas krom is.
Ik had al eerder opgemerkt dat het leek alsof er een stijf stuk in in ketting zat, maar dat komt door de slinger die het voortandwiel krijgt door de kromme as. Hij trekt dan op één plek strakker aan.
Hoe erg is dit? Geen idee hoe lang de brommer al zo rijdt.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 10-6-2024 18:32 Print reply

Posts: 8606
Een kromme voortandwielas is iets wat ik niet zou willen. Dat "stijf" stuk ketting kan breken en een gat in je karter slaan. Ik heb nog niet gehoord dat het bij een M-blok gebeurt, maar toch.
Je kan proberen met een bankschroef de as terug recht te drukken. Ik bedoel dat je de bankschroef van je werkbank haalt en naar de brommer brengt. Niet de ideale oplossing. Eigenlijk een beunoplossing. Of zelfs geen oplossing. Maar anders heb je goed veel werk. Zeker niet kloppen met de hamer.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Fobrink 17-6-2024 16:36 Print reply
Posts: 83
Hallo! Ben ik weer.

Tandwielas is niet krom gelukkig! Het gat van het tandwiel was blijkbaar zo versleten dat het scheef op de as kwam te staan.
Nieuw tandwiel erop gezet. Ik vond het nieuwe tandwiel er erg los op zitten (qua heen en weer schuiven op de as). Heb daarom ook achter het tandwiel een tandwielplaatje gezet, en er voor sowieso (en met boutjes vastgezet). Segerringetje ervoor gedaan zoals't hoort. Is het normaal dat er erg veel ruimte zit tussen de as waar hij het blok in gaat den waar de segerring zit? Ik vond het dermate veel dat ik er dus een kettingplaatje achter heb gedaan.

Ik heb de mechanical seal nog niet vervangen. Ik heb zo het idee dat dat niet "zomaar" even kan, dat het best wel een klusje is; klopt?
Zijn er andere oplossingen voor? Vloeibare pakking oid?

Heb zo'n 150km gereden en een keer wat verder door getrokken. Nu lijkt de brommert bij ca 73km te stoppen met trekken, terwijl ik er voor een tandje groter op heb gedaan. Kan het zijn dat de powerband van de uitlaat voorkomt dat hij verder trekt? Heb er nu een Tecno op zitten, die aanzienlijk korter is qua lengte, een dikkere conus heeft een een erg dun eindpijpje.
Ik vergelijk hem met de uitlaat die je kent van de foto.

De cilinder die erop zit is een Charmo 70cc gietijzer. Als ik het goed begrijp is dat laagtoerig.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 17-6-2024 20:49 Print reply

Posts: 8606
Tandwielas - wat is "veel" ?? snap je.
Mechanic seal - goed te doen naar ik begrepen heb.

Lange uitlaat : goed voor pk
Korte uitlaat : goed voor koppel

Korte dikke stinger : goed voor top
Lange dunne stinger : goed voor lage toeren

Goede uitlaat op je 70cc : lijkend op de originele, ideaal wat dikker

In powerband geraken :
in eerste er in geraken, dan snel schakelen zodat je er in blijft, mogelijk moet je plat op de tank.
als het niet lukt :
probeer twee voetpakkingen om je poorten omhoog te krijgen.

Uiteraard kan je vanalles gaan doen...ik ben zelf een carb lover...jij beslist.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 4571 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 12
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved