Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoe MTX-sh opvoeren???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 947 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7012 - hoe MTX-sh opvoeren???
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1936 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DaveTSX 30-1-03?14:17 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah

Quote:
Originally posted by: pauluspietsema

owkee, ik was er nou klaar mee...ik heb er een 70cc zeta opgezet, hoge druk kop..vier kleps membraan, carbon kleppen...20mm mikuni..en een afgevlakte zuiger...ik haal de 115km/u!!... ..alleen waren m'n ouder het er niet mee eens, en ben ik weer terug bij af...m'n pa had het meteen door vanwege het geluid :a ..tsja, wat nu ??


rens haalde de 95 ofzo met een GETUNDE zeta en 20mm carburateur en een gianelli uitlaat.


das wel heel weinig, niet? Ik haal dat al zonder iets te tunen op mijn tsx! En met het koude weer nog iets harder

Dus lijkt me 95 wel weinig voor een getuned cillinder? Of had ie lichte vertanding ofzow?
Of is MTX zo sloom net als tsx (tsx is op top gewoon kut, boven 100 = onmogelijk met 50blok).
 
http://www.2weird4u.com
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 30-1-03?14:21 Print reply

Posts: 7007
MTX-SH is niet zo heel erg snel nee, zit geloof ik ook begrensde CDI op en die ontsteking staat std. heel sloom dus vervroegen helpt ook wel
 
nobody fuck with us!!
barry 30-1-03?17:24 Print reply

Posts: 7387
mtx sh is idd net zo als een tsx met 70cc zeer moeilijk boven de 100km/h te krijgen. je ziet het ook bijna niet...

de meeste sh's lopen met 70cc 85-90 en af en toe 95 en zelden harder...

misschien dat de 70malossie wel erg snel is, maar daar is zeer weinig overbekend omdat deze zo vreselijk duur is en ze dus bijna niemand heeft...
 
He?
joachim 30-1-03?17:31 Print reply
Posts: 204
Quote:
Originally posted by: Blukmeester

Als eerste een Proma uitlaat zien te regelen, daarna een 16 of 18 keihin en een 6-bak.

En daarna:

50 snel nemen die lastig tot niet te krijgen zijn .
Blijft dus over: in de originele cilinder gaan hakken.

Of het ding watergekoeld maken waar je voor nodig hebt:
Koppelingsdeksel NSR incl waterpomp
Slangen voor de koelvloeistof
Radiateur
Cilinder (NSR50, waar wel 50 snellen voor te krijgen zijn)
Cilinderkop (NSR50)

Naja en alles natuurlijk op maat maken, maar kijk daar maar voor naar Joost z'n verhaaltje:
[URL[t]]http://213.84.81.166/showtopic.asp?id=7006&fid=3&page=1[/t]Joost z'n verhaal[/URL]



Met andere woorden je maakt er een MTX-R van.
Dit is inderdaad mogelijk maar lijkt mij erg veel werk uiteindelijk.
Gewoon een 50 snel zoeken en een race-uitlaat, dit zal wel al het nodige vermogen opleveren.
Te snel met een crosser is trouwens toch niet zo gemakkelijk in de bochten.
 
Blukaap 30-1-03?17:57 Print reply

Posts: 10006
Als je de spulletjes hebt (waarvan het duurste de cilinder zal worden), dan ben je iets van 2 uur bezig om het er op te bouwen schat ik.

En d'r zijn gewoon eigenlijk geen 50 snellen voor een SH te krijgen.
Dat was ook m'n 1e keus voor 'm, maja, als die niet te vinden zijn en ie niet in z'n ori cilinder wil dremelen.....
 
Bastila is lief
joachim 30-1-03?18:41 Print reply
Posts: 204
Ja, dat is goed mogelijk.
Indien dit waar is geef ik je gelijk en moet je al waterkoeling steken als je geen 70cc wilt rijden.
Sorry maar ik woon in Belgi? en wij kennen het SH model niet.
Ik verwachtte dat het om een gelijkaardige cilinder ging als mt en mb.
Blijkbaar niet dus.
 
The Godfather AKA Danny 30-1-03?18:53 Print reply

Posts: 693
Hey luitjes ik heb nog een n00b vraagje....

Als je standaard cil. van je nsr word uitgedremeld is het dan ook verstandig dat je je kop afvlakt ofnie?
Merk je het verschil erg ofnie?

Ennuh , wat houd ut precies in ( de kop afvlakken )
 
Een vrouw met een linkerkoortslip is nooit grappig ;) || NS-1 Tiger-Edition loos, auto is beter
Martijn 30-1-03?20:27 Print reply
Posts: 10000
kop afvlakken is dat je een deel er van weg schuurt...zodat de verbrandingsruimte kleiner wordt en je meer compressie krijgt

maar is wel link..want je verbrandingsruimte...of iig dat stuk in je kop loopt naar binnen toe..dus als je afvlakt wordt je diameter kleiner..hebbie kans dat de zuiger de kop raakt...
kan ook cil afvlakken aan de bovenkant.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
pauluspietsema 3-2-03?11:46 Print reply

Posts: 107
owkee, ja ik ging wel iets van 110/115, maar ik trok niet hard meer, ik had een hele zware vertanding....en nou heb ik niet meer,

ja ik wil wel een nsr blok, alleen weet ik niet hoe ik eraan moet komen, want ik vindt ze nergens en dan nog, wat kost het...en krijg je dan geen gezeik met de waterpomp?..
ik wil liever deze bak houwen, want anders met zo'n nsr bak moet je verkeerd om schakelen :a
goed, dat is ook alleen maar ff wennen....

dus??
 
never drive faster than you're guardian angel can fly.
Blukaap 3-2-03?12:08 Print reply

Posts: 10006
Om 'm LC te maken heb je alleen maar een koppelingsdeksel van NSR nodig (waar de hele waterpomp rommel in zit), dat zal 40 euro zijn, maximaal.
Dan nog een radiateur + slangen voor 15/20 euro
Een cilinderkop van NSR50 voor 15 euro
En een NSR50 cilinder van 30-280 euro.

Probeer een Honda GT4 cilinder te vinden, dan zul je nog eens vooruit komen .
Of Honda GE2 (belgische cilinder), dat komt ook wel vooruit

[Dit bericht is ge-edit door Blukmeester op 3-2-03 12:11]
 
Bastila is lief
Zoetahmeerdah [Marcel] 3-2-03?12:17 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: barry

mtx sh is idd net zo als een tsx met 70cc zeer moeilijk boven de 100km/h te krijgen. je ziet het ook bijna niet...

de meeste sh's lopen met 70cc 85-90 en af en toe 95 en zelden harder...

misschien dat de 70malossie wel erg snel is, maar daar is zeer weinig overbekend omdat deze zo vreselijk duur is en ze dus bijna niemand heeft...


vriend van mij heeft er 1. met 20mm en giga snellie uitlaat. hij blaast echt wel vet hard nu met snelle cdi. volgends ze pa (die ik beter ken als hem ) rijd hij 105 op auto teller. toen ik met mijn mtx naast hem ging rijden zat ik in ze 5e versnelling. dus denk dat dat wel klopt volgens mij. hij is ook nog nooit een sh tegengekomen die sneller is als hem. wel met 80cc offcouse. maar een standaard 80cc blaastie er makkelijk uit.

o en hij zat MOERLIJK snel aan z'n top. met vertanding 12-45 met n 5 bak. en iets van 12.500rpm @ z'n top

[Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 3-2-03 12:40]
 
ik haat mensen
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 3-2-03?12:22 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Originally posted by: barry

mtx sh is idd net zo als een tsx met 70cc zeer moeilijk boven de 100km/h te krijgen. je ziet het ook bijna niet...

de meeste sh's lopen met 70cc 85-90 en af en toe 95 en zelden harder...

misschien dat de 70malossie wel erg snel is, maar daar is zeer weinig overbekend omdat deze zo vreselijk duur is en ze dus bijna niemand heeft...


70 malossi is ook niet heel bijzonder veel soeps hoor
wel snel enzo, ik heb hem ook alleen ik heb hem nog niet geprobeerd maar zo'n andere kerel hier op het forum wel en dit vertelde hij mij:
15-45
20 mikuni sproeier 160
70malossi
90 biij 10.000 rpm, net 95 bij 11.000 rpm
dus heel geweldug snel zijn ze ook niet alleen wel veel power natuurlijk, alleen weet ik niet of hij ook z'n ontsteking vervroegd heeft enzo
dat ga ik dus wel doen dus meer nieuws als ik een SH blokkie heb
 
nobody fuck with us!!

Dit topic is 1936 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved