Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Suzuki ts50xk electriciteit

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 735 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #70116 - Suzuki ts50xk electriciteit
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1857 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BMV062 10-1-2024 21:09 Print topicpost
Posts: 24
HI allemaal,

ben in de eindfase van de suzuki ts rg80 bouw,

Nu heb ik een probleem na het installeeren van het blok heb ik iets bijzonders bevonden. Hij heeft problemen met vonken.

Er lopen vier kabels van de cdi 2 van deze Rood zwart en groen zitten niet vast zijn afgeknipt. ik kan nergens connecters vinden van waar ze misschien wel hadden moeten zitten. Ik heb op superveel manuals gekeken en heb er ook flink wat gedownload maar ik kan er gwn nergens een leesbare goede versie vinden van eentje met een cdi en bobine apart. Anders had ik nog kunnen kijken hoe het daar zat.
Het rare:

Rood zwart= kabel uit cdi
zwart rood= kabel uit blok die direct kabelboom inloopt dmv japanse connector

Wat er gebeurd:
Rood zwart aan zwart rood = geen vonk
Rood zwart aan frame dan kicken daarna rood zwart aan zwart rood 1 keer vonk. Daarna krijg je geen vonk meer. En als je dit opnieuw doet krijg je weer vonk

ik snap het niet meer echt en dacht misschien weet een van jullie het gelijk als ze het horen dus alvast bedankt!

gr mels



Dit bericht is gewijzigd door BMV062 op 10-1-2024 om 21:11 uur.
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-1-2024 20:26 Print reply

Posts: 8591
Rood-zwart is om de motor af te leggen dus dat klopt met wat je zegt.
Probeer nog eens met contact aan en stopswitch op "on".


 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
jan w. 50 11-1-2024 21:09 Print reply

Posts: 960
? Er zit volgens mij kleur verschil tussen de draden van een rg een tsx.

Je moet weten welke pin van de cdi waar voor is. Van de tsx.

Kans is groot dat die het doet.

Cdi heeft vaak ook een massa aansluiting.
Is die goed.

Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 11-1-2024 om 21:54 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 12-1-2024 1:38 Print reply

Posts: 8591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
? Er zit volgens mij kleur verschil tussen de draden van een rg een tsx.

Je moet weten welke pin van de cdi waar voor is. Van de tsx.

Kans is groot dat die het doet.

Cdi heeft vaak ook een massa aansluiting.
Is die goed.




https://www.motor-ta...g-80-i209733210.html

Is hetzelfde.
CDI moet ook massa maken volgens het schema, maar ik weet niet of dat met draad is of rechtstreeks op frame.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
BMV062 12-1-2024 10:35 Print reply
Posts: 24
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Rood-zwart is om de motor af te leggen dus dat klopt met wat je zegt.
Probeer nog eens met contact aan en stopswitch op "on".

afbeelding


Hi ja klopt het probleem met deze tekening is alleen dat hier geen cdi op staat, dit is de tekening van tsx met cdi bobine gecombineerd.

Bedoelt u de killswitch? die is bij mij afgebroken maar deed het toen wel ook. ik kan hem handmatig maken met een nieuwe moet de electriciteit er doorheen kunnen stromen om te lopen? dus moet ie door kunnen lopen want anders kan ik hem ff waar die in het knopje loopt aan elkaar verbinden.
 
BMV062 12-1-2024 14:39 Print reply
Posts: 24
Heb dit filmpje ook nog ondekt waar iemand begrenzing eraf haalt.
Hier legt hij die rode draad volgensmij aan grond met een weerstand ertussen, maar ik kan het niet helemaal zien. (vanaf min 2)
https://www.youtube.com/watch?v=9VXuq0-fm6I

en deze man lijkt hetzelde te doen maar ik snap niet helemaal wat ie prcs doet is dit misschien iets wat ik kan gebruiken? alv bedankt
https://www.youtube.com/watch?v=fOwo27z4BK8 vanaf min 9

Dit bericht is gewijzigd door BMV062 op 12-1-2024 om 14:40 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 12-1-2024 20:40 Print reply

Posts: 8591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BMV062
[...]


Hi ja klopt het probleem met deze tekening is alleen dat hier geen cdi op staat, dit is de tekening van tsx met cdi bobine gecombineerd.

Bedoelt u de killswitch? die is bij mij afgebroken maar deed het toen wel ook. ik kan hem handmatig maken met een nieuwe moet de electriciteit er doorheen kunnen stromen om te lopen? dus moet ie door kunnen lopen want anders kan ik hem ff waar die in het knopje loopt aan elkaar verbinden.


De CDI staat bovenaan in het midden op het schema.
De killswitch en het contact afzetten is hetzelfde : de rood-zwarte wordt verbonden met de wit-zwarte.
Ik zou die killswitch er af halen en de draden apart aftapen. Of een nieuwe er op natuurlijk.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 12-1-2024 21:08 Print reply

Posts: 8591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BMV062
Heb dit filmpje ook nog ondekt waar iemand begrenzing eraf haalt.
Hier legt hij die rode draad volgensmij aan grond met een weerstand ertussen, maar ik kan het niet helemaal zien. (vanaf min 2)
https://www.youtube.com/watch?v=9VXuq0-fm6I

en deze man lijkt hetzelde te doen maar ik snap niet helemaal wat ie prcs doet is dit misschien iets wat ik kan gebruiken? alv bedankt
https://www.youtube.com/watch?v=fOwo27z4BK8 vanaf min 9

Dit bericht is gewijzigd door BMV062 op 12-1-2024 om 14:40 uur.



Daar had ik al eens antwoord op gegeven :
http://www.brommerforum.nl/showtopic/70070/1

Edit...toch nog eens verder gezocht...
In Japan mogen 50cc niet harder dan 30 km/h en daarom is "hun" Suzuki TS in versnellingen 4-5-6 begrensd.
Die begrenzing zit er niet op in Europa...die geel-groene draad ook niet.

Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 12-1-2024 om 21:39 uur.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
BMV062 14-1-2024 17:48 Print reply
Posts: 24
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]



Daar had ik al eens antwoord op gegeven :
http://www.brommerforum.nl/showtopic/70070/1

Edit...toch nog eens verder gezocht...
In Japan mogen 50cc niet harder dan 30 km/h en daarom is "hun" Suzuki TS in versnellingen 4-5-6 begrensd.
Die begrenzing zit er niet op in Europa...die geel-groene draad ook niet.

Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 12-1-2024 om 21:39 uur.


Hi, bij mij zit wel precies dezelfde begrenzing erop van 6500 toeren. maar in elke versnelling
Maar ik ga zometeeen ff de killswitch eraf halen.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 14-1-2024 23:13 Print reply

Posts: 8591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BMV062
[...]


Hi, bij mij zit wel precies dezelfde begrenzing erop van 6500 toeren. maar in elke versnelling
Maar ik ga zometeeen ff de killswitch eraf halen.


Die Japanse begrenzing bestaat uit extra draden aan de Cdi, nl. een groen-gele en een blauwe als ik het nu nog juist weet.
Het zou me verwonderen als jij zo'n CDI hebt.
Wat jij waarschijnlijk aan de hand hebt is dat je moet gaan tunen en afstellen.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
BMV062 15-1-2024 12:28 Print reply
Posts: 24
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Die Japanse begrenzing bestaat uit extra draden aan de Cdi, nl. een groen-gele en een blauwe als ik het nu nog juist weet.
Het zou me verwonderen als jij zo'n CDI hebt.
Wat jij waarschijnlijk aan de hand hebt is dat je moet gaan tunen en afstellen.



Ja snap ik echter had ik zelfs met mijn orginele blok een begrenzing van 6500 toeren misschien wel iets met de cilinder, nu niet van belang maar wel interessant.
 

Dit topic is 1857 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved