Heb je de bougiekleur getest na een stuk rijden of na een poosje stationair draaien?
Met een kleinere sproeier rijker gaan lopen is heel onwaarschijnlijk.
Ik zou zelf de carburateur eens los halen en goed reinigen. Sproeiers, luchtschroef, choke enz er even uit. Even ultrasoon laten reinigen zou helemaal top zijn.
Ook zou ik even de benzinekraan uit de tank halen, daar zit ook nog een filter in, die even schoonmaken.
Wat is de rest van de setup van de brommer? Origineel of...?
Is trouwens bekend of hij altijd al beroerd liep met deze setup of dat hij beroerder is gaan lopen over de tijd?
Door de regel zijn de slow en start jet gewoon goed op deze carburateurs. In ieder geval goed genoeg om hem goed te laten lopen. De start jet is puur van de choke, die werkt goed. De slow jet is van je luchtschroef, een mini carburateur an sich. Die stel je door de luchtschroef verder in en uit te draaien. Hoe verder je die open draait hoe meer mengsel de brommer krijgt bij stationair en net boven stationair. Daar zou je dus eens mee kunnen spelen, maar onthoud goed hoe hij stond!
Edit: Ik moet zeggen dat ik 4000 km in 8 jaar wel heel weinig vindt. Het kan natuurlijk wel, als het verklaarbaar is niks aan de hand. Maar zelf zouden er bij mij vraagtekens staan of hij niet ouder is.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 25-11-2023 om 22:20 uur.
|