Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Beta rr 50 valse lucht?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1061 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #70106 - Beta rr 50 valse lucht?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2273 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Willemsen_max 6-11-2023 12:17 Print topicpost
Posts: 3
Goededag,

Ik heb een Beta RR 50 enduro uit 2015 met 4000km op de klok. De brommer is standaard op de prop in de uitlaat na. De brommer rijdt met sproeier 106-108 zowel met als zonder chocke op vol gas goed genoeg (mag sneller) met een 16 mm Phbn carburateur. De brommer loopt met de chocke mooi stationair. Wanneer je de chocke er af haalt gaat hij even hoger in toeren draaien (hoe hoog is afhankelijk van de stationair schroef) en dan valt hij uit. Dit alles doet mij al bij al aan valse lucht denken. Alleen ik kan met geen mogelijkheid valse lucht vinden, heb beide krukaskeerringen al vervangen, het membraam al geïnspecteerd (en dus los gehad en overnieuw geïnstalleerd) en in het verleden heb ik (toen de brommer van de vorige eigenaar was) de cilinder er al eens af gehaald en hem met een nieuwe voetpakking (en een kleine hoeveelheid vloeibare pakking) geïnstalleerd. Ook daar kan hij dus realistisch gezien geen valse lucht lekken.

Verder heb ik alles al wel 20 keer gecontroleerd op valse lucht met remmen reiniger, start pilot en met deodorant.

Van dit alles heb ik ook video’s gemaakt als context voor de mensen die dit willen hebben.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik kom er zelf echt met geen mogelijkheid uit.
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 6-11-2023 18:17 Print reply

Posts: 8593
Misschien heb je geen valse lucht maar draait hij wel te arm.
Check je bougiekleur.
Je stationairsproeier is vrij ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
jan w. 50 6-11-2023 19:32 Print reply

Posts: 960
Brandstof pijl te laag?
Waardoor de stationer sproeier droog staat.
Die zit iets hoger in de caburateur
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Willemsen_max 6-11-2023 20:37 Print reply
Posts: 3
De bougikleur was met sproeier 106-108 grijs. Te arm dus. Ik heb er nu een sproeier 100 in gedaan. Daar komt een mooie koffiebruine kleur uit. Stationair loopt hij nu heel iets hoger stationair en dan valt hij uit (zonder chocke). Als je dan lichtjes gas geeft valt hij sowieso uit, tot je vol gas geeft, dan pakt hij het gas weer op een stijgen de toeren weer. Onderin loopt hij dus te arm.

De “slow jet” is maat 34 en de “start jet” is 45. Ik denk dus dat ik een van die moet veranderen. Weet iemand welke dan en welke maat dat is bij een dellorto phbn
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 6-11-2023 23:51 Print reply

Posts: 8593
Ik snap niet hoe je met een kleinere sproeier een rijker mengsel krijgt, maar goed...
De start jet is de choke jet, dus als hij goed loopt op maat 45, moet je slow jet misschien wat groter, maar zeker geen 45...even een staaldraadje er door rossen doet mogelijk al "the trick".
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Willemsen_max 7-11-2023 21:02 Print reply
Posts: 3
Ik snap er eerlijk gezegd ook niet veel van, die brommer is af en toe een groot raadsel voor mij…. Maar ik zal het morgen even proberen. Alvast bedankt voor de hulp
 
Aprilia RX 50 2003 25-11-2023 22:19 Print reply

Posts: 6717
Heb je de bougiekleur getest na een stuk rijden of na een poosje stationair draaien?

Met een kleinere sproeier rijker gaan lopen is heel onwaarschijnlijk.

Ik zou zelf de carburateur eens los halen en goed reinigen. Sproeiers, luchtschroef, choke enz er even uit. Even ultrasoon laten reinigen zou helemaal top zijn.

Ook zou ik even de benzinekraan uit de tank halen, daar zit ook nog een filter in, die even schoonmaken.

Wat is de rest van de setup van de brommer? Origineel of...?

Is trouwens bekend of hij altijd al beroerd liep met deze setup of dat hij beroerder is gaan lopen over de tijd?

Door de regel zijn de slow en start jet gewoon goed op deze carburateurs. In ieder geval goed genoeg om hem goed te laten lopen. De start jet is puur van de choke, die werkt goed. De slow jet is van je luchtschroef, een mini carburateur an sich. Die stel je door de luchtschroef verder in en uit te draaien. Hoe verder je die open draait hoe meer mengsel de brommer krijgt bij stationair en net boven stationair. Daar zou je dus eens mee kunnen spelen, maar onthoud goed hoe hij stond!

Edit: Ik moet zeggen dat ik 4000 km in 8 jaar wel heel weinig vindt. Het kan natuurlijk wel, als het verklaarbaar is niks aan de hand. Maar zelf zouden er bij mij vraagtekens staan of hij niet ouder is.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 25-11-2023 om 22:20 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 26-11-2023 1:23 Print reply

Posts: 8593
Met die "E"-benzines tegenwoordig wordt je benzine ook al snel slappe kost waar je brommer niet meer op loopt.
Dus als er niets meer prikt in je neus kan de oude benzine ook best uit je tank.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 2273 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved