pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
16-3-2023 11:56 |
Posts: 8603 |
Hij zet een weerstand en ook de massa (frame) in het pad van de groen-gele draad...
Alleen weet ik niet wat de groen-gele draad is...moet iets zijn wat met de ontsteking te maken heeft.
Het zou kunnen dat deze bedrading specifiek voor Japan is.
De weerstand dient hoogswaarschijnlijk om geen rechtstreekse kortsluiting te maken.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
jan w. 50 |
16-3-2023 20:47 |
Posts: 965 |
Volgens mij zit de bobine een cdi in één kastje. De makkelijk manier van begrenzen is de spanning van de bobine naar het frame lijden. Als je dat onderbreekt, een weerstand tussen zet. Kan het zijn dat de cdi het niet meer goed aan stuurt.
Een cdi is een motor programma dat wordt afgedraaid op stroom pulsen.
Geen idee of Japan een max snelheid heeft.
Er zit per land, tussen Europa Engeland een Amerika verschil in de Kabelboom
Geen idee of dit allemaal klopt
Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 16-3-2023 om 22:34 uur.
|
|
Bc. schadebakken . say no to camshafts |
|
Mvb2006 |
17-3-2023 9:55 |
Posts: 44 |
Oke, dank voor de antwoorden.
Ik weet eigenlijk niet of ie contactpunten heeft of een cdi, als die een cdi heeft kan ik toch net zo goed een nieuwe onbegrensde halen of werkt dat niet zo?
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
17-3-2023 17:22 |
Posts: 8603 |
Bij mijn weten zijn er geen snelle cdi's voor een TSX.
Het allergemakkelijkst om een TSX snel te maken is een RG80 motor compleet met uitlaat en carb over te bouwen. Plug and play and pocket rocket. Een uitlaatbeugeltje maken is alles denk ik. Je hebt gelijk een voorraadje onderdelen. Een complete RG80 moet voor 500 euro te vinden zijn.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
jan w. 50 |
17-3-2023 17:33 |
Posts: 965 |
Contact punten of een electronicse pick-up
Zijn de signaal gever. Het cdi kastje past het onstekings tijd stip aan. Een ontstekings curve.
Ik heb nog geen ondgrensde cdi kunnen vinden. (Volgens mij loopt in de landen om ons heen . Meer toeren als 6000 op het filmpje.
|
|
Bc. schadebakken . say no to camshafts |
|
jan w. 50 |
17-3-2023 18:38 |
Posts: 965 |
Ik heb het anders opgelost. Een kreidler pvl race ontsteking. Daar heb ik de rotor
Van pas gemaakt. Dat die op de krukas tap van een kawasaki past.
Bevalt al 15 jaar erg goed. Een er zijn onderdelen voor te krijgen betaal baar.
Een is super kwaliteit.
|
|
Bc. schadebakken . say no to camshafts |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
17-3-2023 21:55 |
Posts: 8603 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Ik heb het anders opgelost. Een kreidler pvl race ontsteking. Daar heb ik de rotor
Van pas gemaakt.
Is die race ontsteking een binnenrotor ? Dat is voor sommigen wat te extreem...
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
jan w. 50 |
18-3-2023 14:11 |
Posts: 965 |
Klinkt ruiger dan het is. Met een niet al te hoog toerige cilinder prima voor straat gebruik. Een de verlichting gewoon met een goede batterij.
Een je hoeft niet te gaan stunten. Met de best schaars zijnde Suzuki spullen
|
|
Bc. schadebakken . say no to camshafts |
|
Mvb2006 |
23-3-2023 17:46 |
Posts: 44 |
Excuses voor de late reactie, weet niet wat het handigst is eigenlijk,
want ik weet ook niet zeker of ie uberhaupt wel elektronisch begrenst is of gewoon in de cilinder. Kan je dat horen is het handig als ik ff een filmpje maak voor geluid, anders ga ik gewoon die dingen in het filmpje volgen want je kan het toch altijd weer terug maken.
|
|
|
|
jan w. 50 |
23-3-2023 21:21 |
Posts: 965 |
De cilinder is gemaakt voor 8-9 k.
Ik zou niet direct aan het elektra bakken.
Als je een oude uitlaat,bocht hebt. Iets aan lassen. Bv een pijp die 12 rpm draaien kan. Een en beetje bij een brommer met de zelfde krukas slag als jou. Een gericht voor 50 cc.
Van dit verhaal klopt niet wat. Maar de kans is heel groot dat je meer toeren kunt maken.
Zo bak ik rond. Op iets waar geen antwoord voor is.
|
|
Bc. schadebakken . say no to camshafts |
|
Mvb2006 |
23-3-2023 21:27 |
Posts: 44 |
Oh oke, dus uitlaat is begrenst denkt u? Dank voor het antwoord
|
|
|
|
jan w. 50 |
23-3-2023 21:54 |
Posts: 965 |
Nee. er komt uit rollen dat je de orginele cilinder. Flink moet bewerken om 12 k te halen.
|
|
Bc. schadebakken . say no to camshafts |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
24-3-2023 0:31 |
Posts: 8603 |
Ik geloof niet in dat verhaaltje van die ontgrenzing met die extra draad...
Je moet er zowat alles aan doen wat je kan bedenken om 'm sneller te laten gaan, maar de ontsteking is geen werkpunt.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Mvb2006 |
24-3-2023 11:31 |
Posts: 44 |
Oke, dus andere uitlaat zal hem een beetje ontgrenzen tot 8 of 9k maar als ik echt volle toeren wil draaien moet ik dus snel cilindertje erop zetten. Klopt dit?
|
|
|
|
jan w. 50 |
24-3-2023 16:22 |
Posts: 965 |
Ja dat is de kortste weg naar snelheid.
|
|
Bc. schadebakken . say no to camshafts |
|