Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Waarom loopt mijn Polini niet over de 100?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1136 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #7006 - Waarom loopt mijn Polini niet over ...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1887 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-SpengaMotors- 13-1-03?20:19 Print topicpost
Posts: 592
op mijn mb hangt dus een ongeveer 1000km oude polini,met een 500km oude zuiger erin.
20 mikuni erachter,
115 keihin sproeiert
powerfilter sproeier
een proma eronder
50 kop erop
en 16-38 vertanding

nu rijd ik windje mee net iets over de 90 op mijn teller,een standaard 70 polini moet toch wel harder kunnen ofnie?heb ik voor nix 161.80 euro uitgegeven bij mijn bromboer? :p

btw: hebben jullie ook dat je digitale teller gaat knipperen als je gas geeft?dat doetie nog niet zo lang,of komp dat door de kou? :p

nog de beste wensen trouwes hé
 

SIWWN 13-1-03?20:37 Print reply
Posts: 7079
Ze lopen niet altijd over de 100

Slechte afstelling
valse lucht
kut uitlaat
enzo enzo
 
SkaBla [Pim] 13-1-03?20:46 Print reply

Posts: 4659
Je mag blij zijn dat je digi teller alleen maar knippert...bij barry deed ie helemaal niks meer waarschijnlijk door de magnetische kracht van het vliegwiel...dat heeft een storingveld voor je digiteller
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Rudy 13-1-03?20:58 Print reply

Posts: 3471
heb ik ook last van idd

maar gewoon aftellen, waarom trouwens een 50 kop?
en zorgen dat je ene goede tandwielverhouding hebt

[Dit bericht is ge-edit door rudy op 13-1-03 20:59]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Robert Lukkes 13-1-03?22:20 Print reply
Posts: 1406
Lees en hoor veel, dat een 70polini niet over de 100kmph rijden.

Meestal 90-95 kmph.

Maybe tunen dan maar.
 
I'm a supersonic highspeed racer
Zoetahmeerdah [Marcel] 13-1-03?22:27 Print reply

Posts: 5996
koop een race cdi
 
ik haat mensen
Superfunk 13-1-03?22:29 Print reply

Posts: 1442
Ik vindt de vertanding anders wel heel zwaar.
Probeer is een lichtere.
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
Siepie Wokkel 13-1-03?22:31 Print reply
Posts: 3888
mijntes reed ook rond de 90/95 op een mt.. een polini heeft vooral veel kracht.. dus je moet een zwaardere vertanding als bij een andere 70cc... maar dan trekt ie wel minder
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Steve_ZHC 13-1-03?22:47 Print reply

Posts: 2716
Haal een andere uitlaat, liefst een Homoet Racing Special.
Neem daarna een 70cc hogedruk cilinderkop, ivm betere ontbranding.
Haal meteen ff een 5 of 6 versnellingsbak en jij komt zekers boven de 100 uit.

Ow, enne, ik hoop dat je een goed powerfilter hebt (K&N, TwinAir, Malossi etc.) ipv zo'n cheap-ass onding...
 
DeAmOnChiLd 13-1-03?22:56 Print reply
Posts: 875
tip der tippen

KOOP EEN STANDAARD LUCHTFILTER das ten eerste veel sneller en loopt beter!!
DAN een 18mm keihin carb
daarna stap je over nar een 70cc hogedruk kop is idd beter voor je ontbranding!!
ga eens denken aan een 16 40 vertanding das misschien ff beter dan trekt ie ook de hoge toeren goed wat polini nodig heeft!!

plak er dan een homoet special racing onder of een techno ( heeeeeeel mooi pijpie voor polini )
en kwak er nieuwe zuiger met zuigerveer in

TUNEN heeft bijna geen nut bij polini omdat die al zogoed als perfect aansluit op je blok!!!!
 
[url=http://www.growyourownshit.com/users/DeAmOnChiLd][b]Wanna grow weed legally? Join growyourownshit.com[/b][/url]
Neonlampje 14-1-03?00:04 Print reply

Posts: 14825
Tunen van een polini kan wel zeker,
maar je moet niet teveel aan je blowdown veranderen, eventueel uitlaatpoort een kleeeein beetje hoger, maar dat is nieteens nodig!

Ik heb gehoord over de mikuni's die externe sproeier, vervang die eens door een interne, sommigen zweren erbij, ik ehb het zelf nog niet getest.. maar zou me nix verbazen dat dat dat iets uit zal maken!

Verder zet er een 70HD-kop op, verklein je squish...

Filter zou ik niet teveel aan veranderen, maakt niet zoveel uit.. ja je zou er een honingraadstructuur voor kunnen zetten voor een beter gerichte luchtverplaatsing.

Nu moet je nog naar je uitlaat kijken, een proma kan snel zijn, maar niet altijd... ga voor een homoet, of laat er eentje lassen.

Vervolgens moet je je twv aanpassen, 16:38 is best zwaar!! het kan zijn dat je hem niet in de 4e versnelling goed in zn powerband krijgt, ga voor een 16:42 oid, dan moet je wel wat harder optrekken en je top zal hoger liggen volgensmij.

suc6 ermee
 
Joost 14-1-03?10:34 Print reply
Posts: 1108
Geen probleem, er zijn maar heel weinig die harder gaan dan 100 met 70cc. Ik dacht eerst ook dat iedereen hier wel harder ging maar dat valt vies tegen. Ik haal met me malossie/ 20mm/ st.snel op me MT ook net de 90. Maar volgens mij was dat wel het snelst van alle (oude) 70'tigs op beide BM's.

Je kan heel best over de 100 met polini, alleen dan moet je wel wat meer gaan verbouwen.

* Haal een echte snelle uitlaat (proma zou verboden moeten worden).

* Koop goede carb, dus geen mikuni 20mm. 18 mm keihin is leuk tot 10.000, daarna min 22+ halen. Werk het spruitstuk bij zodat alles goed op elkaar aansluit.

* Haal een goed lucht filter en een goed membraam (niet te groot, adig 4 kleper met dunne kleppen ofzo). Orginele luchtbox werkt ook heel goed.

* De cilinder kop aanpassen, het mooist is om een orgi 50cc kop te herprofileren. Maar als dit te veel werk is kun je ook een 70cc kop bij werken. Als eerste moet je er voor zorgen dat je die koppaking kwijt raakt. Dus o-ring in je cilinder kop draaien (op-spannen via een mandrel met gas draad). Vervolgens ga je de compressie bepalen (zie faq). Deze moet uit eindelijk min 12:1 worden. Je moet je kop dus vlakken totdat je deze compressie verhouding haalt. Hou er wel reking mee dat er nog een squize van 0.7mm in de kop moet worden gemaakt na het afdraaien. het volume van de squize kan je zo berekenen, en dus ook wat je volumme moet zijn zonder de squize.
Als je de compressie verhouding goed hebt (waarschijnlijk iets van 14:1 ofzo), zorg je er voor dat je iemand vind die er voor je een squize in kan draaien. Dit is verekte tricky omdat je zelf een beitel moet maken met de zelfde bolling als je zuiger. Als je de squize er in hebt controleer je weer je compressie, die nu dus iets van 12:1 moet zijn (hoger is opzich geen probleem, maar tank dan wel min 98).

* Als de kop klaar hebt kun je beginnen met je cilinder. Aan de polini zou ik eerst niet veel gaan veranderen. Eerst kijken of er ergens afwerk foutje's zijn. Zo jha, met een slijptolletje weg slijpen en opschuren. Verder kijken of de spoel kanalen passen op je carter (kun je doen door een afdruk te maken met ollie). Indien het carter groter is als de kanalen op de cilinder, aanpassen. Er mogen geen rare sprongen voorkomen tussen carter en cilinder. Als het carter te klein dan moet het carter worden aangepast. Vervolgens doe je het zelfde voor je pakkingen. Teven alleen de bovenste zuigerveer monteren.

* Reviceer je blok en laat direct een zilver big-end lager in je kruk-as persen. En regel een close-ratio 6-bak.

* Zorg voor, of een binnenrotor, of een verlicht vliegwiel. Een beter cdi voorkomt idd dat je een dipie hebt voor je PB maar dat is niet persee noodzakelijk als je cilinder niet hebt verandert.

* Zorg er voor dat je een goede ketting hebt, nieuwe tandwielen, rechte wielen en goede maar niet te brede banden. Als je ketting over je frame loopt (indien opgehoogt) moet je daar een ketting geleider voor maken.

* Zorg er voor dat je nergens lekkage hebt, of valse lucht. Dus silecone pakking op de nieuwe papiere pakking smeren. Vervangen van o-ring in de carburatuer enzovoort.

* En als laatste, afstellen. Eerst je ontsteking afstellen en vervolgens veel tijd steken in de afstelling van de carburateur.

En als je dit alles gedaan hebt, dan ga je zeker over de 100. Et gaat er om dat alles gewoon goed is.

suc6


 
It is going to be a Endless summer...
Hans F 14-1-03?10:43 Print reply
Posts: 4326
goede reply Joost

owja, je zegt dat je digiteller knippert? Wat heb je voor teller (merk)? Sigma's knipper iig niet, cateye's wel.
 
barry 14-1-03?10:51 Print reply

Posts: 7387
het probleem is het hem juist altijd dat het idee er is, maar er zeer weinig mensen zijn er ook daadwerkelijk zoveel geld aan uit willen geven.

en als je ideale squish crieert dan krijg je echt veel compressie, de 50cc crossbrommer van de 8uren cross blokkeert het wiel nog in de 2de versnelling door de compressie, voor 50cc vind ik dat zeer netjes
 
He?
Neonlampje 14-1-03?11:02 Print reply

Posts: 14825
zo duur is dat niet, uitdraaien van een cylkop een paar euro'tjes
bijvrezen van je cylinder kost nix...

een carborateur kost je 30 euro ofzo 2ehands,
een uitlaat.. sjah dat wordt ff wat duurder, maargoed dan ben je dr ook al bijna..
die 6bak kost je ook iets van 100 euro

In totaal zit je op een 250 euro schat ik zo, en dan ga je toch wel ff 'ietsjes harder'

 
Zoetahmeerdah [Marcel] 14-1-03?12:02 Print reply

Posts: 5996
o dat is mooi lude, dan neem ik meteen die cilinderkop mee van die 200
 
ik haat mensen

Dit topic is 1887 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved