Jaja hier ben ik maar weer eens. Carburateur loopt over als die stil staat, lijkt wel vanaf de gasschuif ofs te komen. Er zit een nieuwe vlotterbakpakking, vlotter, vlotteras en nieuw vacuümkraantje op. Heb ook een handmatig kraantje op mijn benzine slang gezet zodat niet al mijn benzine weg loopt als ik hem uit zet. Als ik hem te lang stationair laat lopen valt die ook uit of komt die niet op toeren. Dit gebeurt ook als ik even in lage toeren rijd. Weet iemand hoe dit kan komen want ik snap er helemaal niks meer van. Zit originele dellorto phva 17.5 carb op een een Polini luchtfilter met zo’n kapje voor de regen.
Alvast bedankt,
Jens https://files.fm/u/ca5kg2mkf https://files.fm/u/khuw4bhbq
Edit: carb is twee weken geleden compleet schoongemaakt
Dit bericht is gewijzigd door Jens van Hoeve op 2-12-2022 om 20:16 uur.
Dat die naar effe stationer lopen uitvalt. Of bij gas geven naar dat die effe stationer gelopen heeft.
Komt gewoon door het overlopen van de caburateur. Stationer heeft die niet veel brandstof nodig. De caburateur loopt tot zijn hals vol. Dan verzuipt die gewoon.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Beweeg de vlotter met de hand, en blaas ondertussen in de benzineslang. Als de vlotter boven is, mag je niet meer kunnen doorblazen, en anders wel.
Toen ik de carb heb schoongemaakt heb ik dit ook getest met benzine en zo’n injectiespuit, en er kwam geen benzine uit als ik het vlottertje omhoog duwde, dus het lijk mij dat dit niet het probleem is
Quote:Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Dat die naar effe stationer lopen uitvalt. Of bij gas geven naar dat die effe stationer gelopen heeft.
Komt gewoon door het overlopen van de caburateur. Stationer heeft die niet veel brandstof nodig. De caburateur loopt tot zijn hals vol. Dan verzuipt die gewoon.
Maar waarom verzuipt die dan? Zou toch niet moeten kunnen
Als het brandstof niveau veel te hoog is in de caburateur. Dan loopt het er niet alleen aan de buitenkant uit maar ook van binnen. Via het sproeier buisje omhoog. Een via de choke.
Niet met je vingers drukken op de vlotter.
Een vlotter heeft maar héél wijnig drijf vermogen. Een paar gram maar. Je drukt waarschijnlijk veel te hard.
Doe wat pango je verteld heeft. Maar dan met de caburateur op zijn kop. Het eigen gewicht van de vlotter moet genoeg zijn om de boel af te sluiten.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Als het brandstof niveau veel te hoog is in de caburateur. Dan loopt het er niet alleen aan de buitenkant uit maar ook van binnen. Via het sproeier buisje omhoog. Een via de choke.
Niet met je vingers drukken op de vlotter.
Een vlotter heeft maar héél wijnig drijf vermogen. Een paar gram maar. Je drukt waarschijnlijk veel te hard.
Doe wat pango je verteld heeft. Maar dan met de caburateur op zijn kop. Het eigen gewicht van de vlotter moet genoeg zijn om de boel af te sluiten.
Is er ook nog een manier om het te testen zonder weer de hele carb eraf te halen?