Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Setup Honda MB

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 859 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #70043 - Setup Honda MB
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4344 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DutchMTX 9-11-2022 20:16 Print reply

Posts: 20
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Welke uitlaat past daar goed bij?
Wel ontsteking systeem. Hoeveel graden voor bdp.?
Welke cabrateur kan er op.

Ik zou hem eerst gewoon op bouwen.
Zo als die spullen zijn.
Een kijken of die goed loopt.
Dan kun je verder met opvoeren.

Er zijn bij honda mensen die dit weten.
Maar dat vertelen ze niet. Of houden 3 slagen om de arm.




ja dan ga ik dat maar doen, 28PWK van Polini erop met zo'n mooi pvl ontstekinkje, daar zit ook zo'n handleiding bij volgensmij met de graden enzo. En steeds maar een beetje wegvijlen met zo'n poortmap.
T' mtx'je maar snel voor de keuring en weg en dan maar even wat rondklooien met de toekomstige mb haha
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 10-11-2022 0:38 Print reply

Posts: 8607
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DutchMTX
[...]
ja haha dat kijk ik regelmatig, zelf zat ik daar ook wel over na te denken maar een MB komt dan veelste hoog te staan of niet? ik heb thuis ook nog wel een MTX achterbrug liggen, past dat ook in een MB?



Ik zou naar iets zoeken met een doorlopende buis als scharnierpunt, en achteraan breed genoeg voor een bredere band en schijfrem. Zelfs de Chinese 125 hebben al schijfrem achteraan tegenwoordig.


 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
DutchMTX 10-11-2022 15:38 Print reply

Posts: 20
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Ik zou naar iets zoeken met een doorlopende buis als scharnierpunt, en achteraan breed genoeg voor een bredere band en schijfrem. Zelfs de Chinese 125 hebben al schijfrem achteraan tegenwoordig.




ik heb al een nieuw plan, NSR voorvork met NS1 velgen en een grote schijf uiteraard en dan misschien ook zo'n kuip erbovenop. Qua achtervelg moet ik nog even zien hoe dat komt
 
Aprilia RX 50 2003 10-11-2022 17:14 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DutchMTX
[...]


ik heb al een nieuw plan, NSR voorvork met NS1 velgen en een grote schijf uiteraard en dan misschien ook zo'n kuip erbovenop. Qua achtervelg moet ik nog even zien hoe dat komt


NSR kopen niet een beter idee?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
DutchMTX 10-11-2022 18:34 Print reply

Posts: 20
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


NSR kopen niet een beter idee?


ik zit nog wat te twijfelen, dan ben je wel in een keer klaar maar iets unieks lijkt mij ook wel mooi, ik moet nog maar even goed nadenken wat ik ga doen
 
De Schout 11-11-2022 9:39 Print reply
Posts: 5327
Hoewel een nsr rijwielgedeelte best ok is, houden de remmen bij 120+ ook niet echt meer over moet ik zeggen. En dan vooral de voor rem. Trommeltje achter heb je echt geen last mee.

En ook een nsr vork mag best wat harder afgeveerd worden voor die snelheden.
 
tune tweak fiddle bang bummer
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-11-2022 16:56 Print reply

Posts: 8607
Dat is ook logisch, de voorrem doet het meeste werk.
En de achterbrug van een MB is minder stevig dan die van een NSR, dus als je die vervangt kan kijken voor een bredere achterband er ook bij.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
jan w. 50 11-11-2022 18:24 Print reply

Posts: 965
Van de mb het balhooft af zagen. Een die van de nsr er weer aan lassen. Onder een hoek die 3-4 graden meer als dat orgineel was. Dan stuurt die veel mooier op snelheid in de bocht.


 
Bc. schadebakken . say no to camshafts

Dit topic is 4344 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved