Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Voorvork diameters

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 645 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #70035 - Voorvork diameters
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2771 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 24-9-2022 14:25 Print topicpost

Posts: 6717
Vanwege een ombouw project ben ik op zoek naar een voorvork.

Nu ben ik vooral op zoek naar een USD vork Up-Side-Down, dus het dikke deel boven.

Zouden misschien een paar brommer eigenaren zo vriendelijk willen zijn eens de schuifmaat te pakken en te meten wat de diameter van de poten is waar hij in de kroonplaten gaat?
Mocht het niet te veel moeite zijn ook de lengte van bovenkant schokdemper naar hart van de voorwiel as. Dit uiteraard met de brommer uitgeveerd.

Het zou het helemaal af maken als jullie dan ook het type en bouwjaar van de brommer er bij zouden willen zetten.

Het zou heel erg gewaardeerd worden!
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

jan w. 50 26-9-2022 21:16 Print reply

Posts: 965
Ik heb geen USD vork.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 27-9-2022 1:00 Print reply

Posts: 8601
http://www.paioli.com/italy/prod.php.html#

Ben je daar niets mee ?
Diameters en merken staan er bij.

Misschien ook nog Kayaba, Showa, WP googlen.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Aprilia RX 50 2003 27-9-2022 10:34 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
http://www.paioli.com/italy/prod.php.html#

Ben je daar niets mee ?
Diameters en merken staan er bij.

Misschien ook nog Kayaba, Showa, WP googlen.


Kom ik helaas niet verder mee. Ze geven allemaal de dikte van de binnenpoot. Die is bij een conventionele vork veel te dun. Bij een USD dus geen idee.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jan w. 50 27-9-2022 18:04 Print reply

Posts: 965
Dat komt volgens mij door dat het op merk een type, bouwjaar gaat.

Er zijn wel mogelijk heden. Maar dan moet je ook een ander juk hebben wat in jouw balhooft past of pas maken.

De binnen poot kun je wel van dikte veranderen. Ook het binnen werk kun je aan passen aan hoe jij dat wilt.

Dat kan de reden zijn dat ik ook geen buiten werkse maat kan vinden?
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Aprilia RX 50 2003 27-9-2022 20:00 Print reply

Posts: 6717
Ander balhoofd is niet echt een optie. De koplamp, teller, knipperlichten enz montage zit er allemaal op.

Een en ander pas maken is niet erg, maar dan wordt het wel echt een andere motor.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jan w. 50 27-9-2022 20:48 Print reply

Posts: 965
Je komt daar in wel terecht. Ook zou je een paar hele mooi USD vork vinden. Die een mm of 3 dikker zijn. Dan in je orginele kroonplaat of juk. Hoe je het noemt.

Je kunt de gaten in de kroonplaat groter maken.
Of dat constructief verstandig is. Dat laten we maar effe in het midden.

 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Aprilia RX 50 2003 28-9-2022 9:17 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Je komt daar in wel terecht. Ook zou je een paar hele mooi USD vork vinden. Die een mm of 3 dikker zijn. Dan in je orginele kroonplaat of juk. Hoe je het noemt.

Je kunt de gaten in de kroonplaat groter maken.
Of dat constructief verstandig is. Dat laten we maar effe in het midden.



Die marge hebben ze niet ingebouwd in de kroonplaten.

Ik zit er nu aan te denken een 41mm conventionele pas te maken, die komt van een F650 namelijk heel aardig uit kwa overige maten. Lengte is redelijk (iets te lang) en de hart op hart maat is de BMW 8mm breder.

De vork kan gewoon blijven, de afstandbussen zullen dus in moeten schikken. Rechts geen probleem, daar kan wel een cm of wat. Links zit echter de rem. Kijken of ik daar 4mm kan spelen dus. Of minder en het wiel een paar mm uit het midden...

Wil ik aluminium bussen van 48 - 41 draaien, gleuf er in zagen en kijken of dat voldoende klemt.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 28-9-2022 om 9:20 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 28-9-2022 21:34 Print reply

Posts: 8601
https://www.apexmoto.jp/suspension-specs/

Wel even ctrl-A doen of je ziet niets (bij mij toch)

Volgens mij wil jij de T&B ∅ uit de tabel weten (triple clamp and bottom diameter).

Dat zijn dus 2 verschillende diameters nog wel..T...en B.

Welke maten zoek je ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Aprilia RX 50 2003 28-9-2022 23:35 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
https://www.apexmoto.jp/suspension-specs/

Wel even ctrl-A doen of je ziet niets (bij mij toch)

Volgens mij wil jij de T&B ∅ uit de tabel weten (triple clamp and bottom diameter).

Dat zijn dus 2 verschillende diameters nog wel..T...en B.

Welke maten zoek je ?


Thanks dat zocht ik inderdaad. Staat alleen helaas op een Yamaha 1000 met conventionele vork na niks in de juiste T en B maat.
De ene is de Top klem, de andere de Bottom. Bovenste en onderste kroonplaat.

Ik had een Aprilia Pegaso gevonden, kwam ik redelijk mee uit. Dikte was goed, hart op hart ook, remschijf, voorwiel alles, maar 15cm te lang en eigenlijk niet op slag in te korten. Dus kwam gewoon niet lekker weg.

Die BMW is 7cm te lang en ook maar 8mm te breed hart op hart. Ik kan 5 cm doorsteken en die poot is makkelijk intern in te korten. Denk dus dat dat hem gaat worden.

Alleen dus die verloop bussen maken (aluminium is besteld).

Hoe ik dat met die 8mm ga doen wordt even experimenteren. Van de ene kant kan makkelijk ruim 2cm af als het moet. Maarja als ik daar de volle 8mm pak dan staat m'n wiel uit het midden. 4 om 4 is het mooiste, kan dacht ik kwa afstand bussen aan beide kanten, MAAR dan gaat m'n remschijf weer heel dicht bij de klauw komen. Denk zelfs tot in de klauw.

Moet ik het eigenlijk voor in het echt zien, al geloof ik dat een wiel 2 a 3 mm uit het midden geen dealbreaker gaat zijn. Het is natuurlijk ook maar een woon-werk motor.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 2771 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved