Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
https://www.apexmoto.jp/suspension-specs/
Wel even ctrl-A doen of je ziet niets (bij mij toch)
Volgens mij wil jij de T&B ∅ uit de tabel weten (triple clamp and bottom diameter).
Dat zijn dus 2 verschillende diameters nog wel..T...en B.
Welke maten zoek je ?
Thanks dat zocht ik inderdaad. Staat alleen helaas op een Yamaha 1000 met conventionele vork na niks in de juiste T en B maat.
De ene is de Top klem, de andere de Bottom. Bovenste en onderste kroonplaat.
Ik had een Aprilia Pegaso gevonden, kwam ik redelijk mee uit. Dikte was goed, hart op hart ook, remschijf, voorwiel alles, maar 15cm te lang en eigenlijk niet op slag in te korten. Dus kwam gewoon niet lekker weg.
Die BMW is 7cm te lang en ook maar 8mm te breed hart op hart. Ik kan 5 cm doorsteken en die poot is makkelijk intern in te korten. Denk dus dat dat hem gaat worden.
Alleen dus die verloop bussen maken (aluminium is besteld).
Hoe ik dat met die 8mm ga doen wordt even experimenteren. Van de ene kant kan makkelijk ruim 2cm af als het moet. Maarja als ik daar de volle 8mm pak dan staat m'n wiel uit het midden. 4 om 4 is het mooiste, kan dacht ik kwa afstand bussen aan beide kanten, MAAR dan gaat m'n remschijf weer heel dicht bij de klauw komen. Denk zelfs tot in de klauw.
Moet ik het eigenlijk voor in het echt zien, al geloof ik dat een wiel 2 a 3 mm uit het midden geen dealbreaker gaat zijn. Het is natuurlijk ook maar een woon-werk motor.
|