Luchtsleutel, vliegwielblokkeer sleutel of het tandwiel aan de koppelingkant tegenhouden.
Dan nog een vliegwieltrekker. Die ben je gewoon echt nodig, zonder kan hij er niet af.
Als die een halve mm op en neer kan is je lager volledig aan gort al.
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
Zit er überhaupt wel olie in het blok?
Maakt voor de krukas en lagers niet uit. Die worden gesmeerd door de mengsmering.
Als hij ruimte op z'n krukas(lagers) heeft moet t blok toch al gesplitst.
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Maakt voor de krukas en lagers niet uit. Die worden gesmeerd door de mengsmering.
Als hij ruimte op z'n krukas(lagers) heeft moet t blok toch al gesplitst.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Gaat niet werken.
Luchtsleutel, vliegwielblokkeer sleutel of het tandwiel aan de koppelingkant tegenhouden.
Dan nog een vliegwieltrekker. Die ben je gewoon echt nodig, zonder kan hij er niet af.
Als die een halve mm op en neer kan is je lager volledig aan gort al.
Zou ik mogelijk ook een Vario blokkeer sleutel kunnen gebruiken denk je?
Zou ik mogelijk ook een Vario blokkeer sleutel kunnen gebruiken denk je?
Als die in de gaten past wel, maar wat ben je van plan als je de moer er af hebt.
Om het vliegwiel er af te halen heb je een speciale vliegwieltrekker nodig.
En dan nog, daarachter kun je pas wat als je het blok wilt splitsen.
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Als die in de gaten past wel, maar wat ben je van plan als je de moer er af hebt.
Om het vliegwiel er af te halen heb je een speciale vliegwieltrekker nodig.
En dan nog, daarachter kun je pas wat als je het blok wilt splitsen.
Ik dacht miss dat het mogelijk zou zijn om met een kunststof hamer een paar tikjes te geven om hem los te krijgen, en ik wilde iig ook al kijken of ik mijn ontsteking iets kon aanpassen want hij rijdt iets trager ondanks een andere twv
Ik dacht miss dat het mogelijk zou zijn om met een kunststof hamer een paar tikjes te geven om hem los te krijgen, en ik wilde iig ook al kijken of ik mijn ontsteking iets kon aanpassen want hij rijdt iets trager ondanks een andere twv
Met een moker krijg je het vliegwiel er misschien af gebroken, anders dan met een vliegwieltrekker komt hij er echt niet heel af.
Die ontsteking al helemaal even lekker van af blijven. Als er ruimte zit op je vliegwiel, dan ook op je lagers. Daardoor zal je krukas keerring ook al wel lek zijn waardoor hij te arm gaat lopen. Dan nog een beetje extra voorontsteking en je hebt zo een gat in het midden van je zuiger.
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.