Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Het fantastische A1-, A2 en/of budgetmotortopic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 964 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #69994 - Het fantastische A1-, A2 en/of budg...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4613 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 20-5-2022 18:58 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Ow. Ik dacht dat dat de laatste 7-8 jaar. Al verplicht was een injectie systeem te hebben. Wegens de uitstoot norm.
Ik vind injectie. Onzin voor een 2t

Ik heb gehoord, gelezen dat de ktm groep.
Best grootte problemen heeft met injectie
Vast lopen van nieuw geleverde motoren.
Al bij 10-15 draai uren.




Je moet verplicht een bepaalde uitstoot norm halen, dat kan met carburateur ook.
Die 250 loop op papier ook gewoon 1 op 40. In het echt scheelt het volgens mij niet veel daarmee.

KTM groep heef wel wat probleem reeksen gehad. Veelal door erg arm afstellen bij nieuwlevering en klanten die dan niet terug kwamen voor de benodigde gratis ''update'' na een paar km.

Nu is het heel aardig voor mekaar.
Het loopt dan wel weer heel zuinig dus snap het wel.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 20-5-2022 om 19:02 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 15-7-2022 18:33 Print reply

Posts: 8601
Ik ben nog steeds tussendoor bezig aan de XV500. Het stationairtoerental is nu 5000 toeren. De stationairregeling kan niet lager. Ik dacht aan valse lucht maar de carbs sluiten volgens mij goed aan op de cilinders. Heeft er nog iemand andere ideeën dan valse lucht bij de krukas ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Aprilia RX 50 2003 15-7-2022 21:50 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Ik ben nog steeds tussendoor bezig aan de XV500. Het stationairtoerental is nu 5000 toeren. De stationairregeling kan niet lager. Ik dacht aan valse lucht maar de carbs sluiten volgens mij goed aan op de cilinders. Heeft er nog iemand andere ideeën dan valse lucht bij de krukas ?


Het is een 4 takt, lekkage aan de krukas heet gewoon een olie lekkage.

Een lekke klepseal kan ik me dan wel weer voorstellen, maar ook daar verwacht ik dit niet.

Eigenlijk verwacht ik eerder een te strak staande of klem zittende gaskabel.

Edit: Als je de stationair regeling verder indraait, stijgt het toerental dan nog verder?

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 15-7-2022 om 21:51 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 15-7-2022 22:17 Print reply

Posts: 8601
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Het is een 4 takt, lekkage aan de krukas heet gewoon een olie lekkage.

Een lekke klepseal kan ik me dan wel weer voorstellen, maar ook daar verwacht ik dit niet.

Eigenlijk verwacht ik eerder een te strak staande of klem zittende gaskabel.

Edit: Als je de stationair regeling verder indraait, stijgt het toerental dan nog verder?




Ja dat kijk ik na
- de gaskabel
- of hij wel hoger wil in stationair toeren

De komende dagen wordt het heel warm, dus het zal voor daarna zijn.

De stationairregeling is gewoon een "beginpunt" instelling van de gaskabel, dus ik vermoed dat het in orde gaat zijn...maar hopelijk word ik al doende wijzer.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 4613 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved