Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Eurokit/Airsal goed of fout ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 838 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #6998 - Eurokit/Airsal goed of fout ?
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3360 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Steve_ZHC 17-1-03?19:36 Print reply

Posts: 2716
Hmm ja, daar zit ik nu ook nog mee.
Welke uitlaat is het beste op een MT?
Naast natuurlijk de Homoet Racing special onderlangs voor MT?

Proma Enduro 50 of 80?
Gianelli 50 of 80?
Tecno 70

Edit;
Dit i.c.m. standaard ontsteking, 70 Airsal, 20mm en 2-klepsmembraam en origineel filter.
Optrekken is belangrijk maar top ook.

[Dit bericht is ge-edit door RS80_Racer op 17-1-03 19:46]
 
verwijderd 17-1-03?20:19 Print reply
Posts: 4082
10x gekker dan imi? :n :n

[Dit bericht is ge-edit door symen op 17-1-03 20:20]
 
chriss 17-1-03?23:03 Print reply
Posts: 1859
ik heb vandaag mn eurokutje binnen gekregen, morgen loopt ie mischien, als ik tenminste mn keerringen heb.........

ze ziet dr wel geil uit
 
Steve_ZHC 18-1-03?02:10 Print reply

Posts: 2716
Hmm, het schijnt dat toen Airsla de levering van Eurokit cilinders heeft overgenomen, de poorttiming drastisch is veranderd.

Eurokit is dus idd ZAAD, maar Airsal is gewoon een hele leuke cilinder voor rond de 70 euro, terwijl je een Eurocilindro (of Athena) vanaf 110 euro hebt??? en die lopen voor zover ik nu hoor, allemaal vast...
En 180 euro neerleggen voor de MT/MB Malossi 70cc 2003 ?
NOT!!
Ik heb nog geeneens die 150 pop over voor een 70 Polini!

En een vriend van me heeft een echte FRIES in de klas, diens broertje heeft ook een nieuwe 70 Airsal en die schijnt ook erg goed te lopen.

Als ik eenmaal de cilinder heb, dan horen jullie zeker hoe de cilinder rijdt.
Het is trouwens nu al wel zeker een laagtoerige cilinder, met de looks van een imi, maar veeeel beter afgewerkt, betere timing etc.
Ow, en de cilinder is alu-kleur gespoten:a:( BAH...

Dit op een Duits 50cc blok met 5 bak en waarschijnlijk 4 plaatskoppeling, 20mm, snel pijpje, ik verheug me nu al op de zomer...
 
Joost 18-1-03?17:19 Print reply
Posts: 1108
Proma 80 is het leukst op mt, maar die kun je echt nergens meer krijgen. Proma 50 is nooit gemaakt.

Het enigste wat dan nog overblijft is de giannelli. Of de standaard snel (luha, techno en biturbo). Volgende week ga ik die gianelli bestellen voor me MT, want de st.snel is door geroest.

Homoet is trouwens een MB uitlaat niet MT. En hij past ook niet op een MT. Alleen als je achterrem der afgooit en je step je er afsloopt dan past hij er op.

 
It is going to be a Endless summer...
chriss 18-1-03?21:37 Print reply
Posts: 1859
wat voor sproeiert in een 70airsal met 20mik?

iets in de buurt? (heb nu 125)
 
Erik_N 18-1-03?23:32 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Originally posted by: chriss

wat voor sproeiert in een 70airsal met 20mik?

iets in de buurt? (heb nu 125)


Als hij nu goed loopt zal het wel goed zijn. Gewoon proberen
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Steve_ZHC 19-1-03?00:36 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: Joost

Proma 80 is het leukst op mt, maar die kun je echt nergens meer krijgen. Proma 50 is nooit gemaakt.

Het enigste wat dan nog overblijft is de giannelli. Of de standaard snel (luha, techno en biturbo). Volgende week ga ik die gianelli bestellen voor me MT, want de st.snel is door geroest.

Homoet is trouwens een MB uitlaat niet MT. En hij past ook niet op een MT. Alleen als je achterrem der afgooit en je step je er afsloopt dan past hij er op.



1.: De 50cc Proma Enduro is niet gemaakt, dat wist ik niet eens.
Wel een lekkere pijp op 80cc schijnt het, ook heel mooi!!

2.: Die Homoet is w?l voor MT, volgens Dekker (50cc.nl) wordt 'ie speciaal gemaakt voor MT's, je hebt de gewone en de special (iets meer als 100 pop)

Maar wat zou ik moeten nemen dan, met de 65,8cc cilinder voor MT?
Het ligt net tussen 50cc en 80cc in dus tja...
Met een 50 pijp trek je beter op, maar zou een 50 bocht van Gianelli niet afknijpen?
En zou die met een 80 bocht niet in de problemen komen met de flens en een te lage druk in de kamer?==> en daardoor zou er vermogensverlies optreden?

Ik denk dat ik voor de Gianelli ga met Proma 80 demper.
 
boerjef 19-1-03?12:59 Print reply
Posts: 265
Als je bij 50cc.nl een eurokit besteld, is het dan nog eurokit of is het airsal?????
Is het een zwarte of een grijze??
EN heb ik voor een eurokit/airsal een grotere sproeier nodig als voor imi? allebei 70cc
 
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand!
Joost 19-1-03?14:07 Print reply
Posts: 1108
Quote:
Originally posted by: RS80_Racer

1.: De 50cc Proma Enduro is niet gemaakt, dat wist ik niet eens.
Wel een lekkere pijp op 80cc schijnt het, ook heel mooi!!


Die proma 2T (enduro) is dus eigenlijk een 80cc uitlaat, maar doet het ook heel leuk op 70cc. Jammer dat ze niet meer te krijgen zijn. Groot nadeel is dat ze net als alle andere proma's binnen een jaar weg rotten.

Quote:

2.: Die Homoet is w?l voor MT, volgens Dekker (50cc.nl) wordt 'ie speciaal gemaakt voor MT's, je hebt de gewone en de special (iets meer als 100 pop)


Marcel kan dat wel zeggen maar ik heb beide gehad, maar echt waar ze passen niet op MT. Die special werd vroeger gewoon de 70cc versie genoemt. Die andere (met rare demper) is de 50cc versie. Maarze passen niet zomaar op een MT. Het past alleen als je een stepje van een mb en een achter-rem van een mb regelt (zo'n lompe beugel). Maar als je het oordeel van een winkel eerder gelooft dan mij dan moet je het zelf maar weten. Ik ze alle twee gehad dus ik loop echt niet uit me nek te lullen. Als je zelf even na denkt dan zie je ook wel dat zo'n uitlaat niet pas met de achterem van een MT. De 80cc versie van homoet weet ik niet, want die is nieuw en heb ik zelf nog nooit gehad.

Quote:

Maar wat zou ik moeten nemen dan, met de 65,8cc cilinder voor MT?
Het ligt net tussen 50cc en 80cc in dus tja...
Met een 50 pijp trek je beter op, maar zou een 50 bocht van Gianelli niet afknijpen?
En zou die met een 80 bocht niet in de problemen komen met de flens en een te lage druk in de kamer?==> en daardoor zou er vermogensverlies optreden?



Chriss (swiss)had op de meeting zo'n gianellie 50cc gekocht. Die bocht zag er zeker netje's uit. Igg vergeleken met de andere mt bochten. Jammer dat we nooit meer wat gehoord hebben over de prestatie's van die uitlaat... Het volume van de gianellie was wel een stuk minder dan een 80cc proma (enduro). De uitlaat was duidelijk slanker. De hoek die de diffuser maakt bepaalt hoe piekerig de uitlaat is. Een grote hoek zorgt voor een piekerigere (niet hardop lezen) uitlaat dan eentje met een wat minder stijle hoek. Het zelfde verhaal geld ook voor de eind conus (bafle), hoe stijler de hoe piekeriger de uitlaat. Het lijk mij er dus op dat de gianellie wat makker is dan proma 2T. De 80cc versie van de gianellie heb ik nog nooit gezien dus hoe die is weet ik niet.

De MT80 uitlaten hebben idd een grotere flens. Deze zou je dan dus waarschijnlijk moet laten verlassen van af een oude MT, of een proma achtige flens er op bakken.

Ik ga zelf denk ik voor de 50cc versie met gianellie demper. Dat is zowie zo beter dan de 50cc st.snel met ronde demper. Maar meschien dat die 80cc versie ook wel interesant is...

Alwin is volgens mij ook bezig met een mt uitlaat projectje... Eerst ff kijken waar hij mee bezig is ..


[Dit bericht is ge-edit door Joost op 19-1-03 14:37]
 
It is going to be a Endless summer...
Steve_ZHC 19-1-03?23:44 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: Joost

Quote:
Originally posted by: RS80_Racer

1.: De 50cc Proma Enduro is niet gemaakt, dat wist ik niet eens.
Wel een lekkere pijp op 80cc schijnt het, ook heel mooi!!


Die proma 2T (enduro) is dus eigenlijk een 80cc uitlaat, maar doet het ook heel leuk op 70cc. Jammer dat ze niet meer te krijgen zijn. Groot nadeel is dat ze net als alle andere proma's binnen een jaar weg rotten.

Quote:

2.: Die Homoet is w?l voor MT, volgens Dekker (50cc.nl) wordt 'ie speciaal gemaakt voor MT's, je hebt de gewone en de special (iets meer als 100 pop)


Marcel kan dat wel zeggen maar ik heb beide gehad, maar echt waar ze passen niet op MT. Die special werd vroeger gewoon de 70cc versie genoemt. Die andere (met rare demper) is de 50cc versie. Maarze passen niet zomaar op een MT. Het past alleen als je een stepje van een mb en een achter-rem van een mb regelt (zo'n lompe beugel). Maar als je het oordeel van een winkel eerder gelooft dan mij dan moet je het zelf maar weten. Ik ze alle twee gehad dus ik loop echt niet uit me nek te lullen. Als je zelf even na denkt dan zie je ook wel dat zo'n uitlaat niet pas met de achterem van een MT. De 80cc versie van homoet weet ik niet, want die is nieuw en heb ik zelf nog nooit gehad.
...



Ow sorry, ik wist niet dat je er ervaring mee had.
Dekker is tot nu toe een betrouwbaar persoon geweest, maar als het dus idd niet klopt dan niet.
Ik was toch niet van plan om er een onderlangse uitlaat op te gooien.

En dat van die Proma's heb ik gehoord ja, erg zonde!!
Maar rotten die GP's ook zo snel weg dan?

[Dit bericht is ge-edit door RS80_Racer op 19-1-03 23:48]
 

Dit topic is 3360 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved