Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - blok reviceren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1073 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6986 - blok reviceren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 777 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR JunK 10-1-03?20:53 Print topicpost

Posts: 2339
ik ben bezig met mn MT maja als je dat bezig bent moet het ook gelijk goed dus ik ga mn blok ook reviceren en hij ligt nu al compleet uit elkaar alleen heb ik nog een paar kleine vragen,

-hoe haal ik mn krukas nu helemaal uit de carters? want ik heb die bout (koppelingskant) dr al af alleen hoe nu? gewoon dr uit meppen of moet eerst dat tandwiel wat onder die bout zit er af?

-de ouwe lagers kan je die er gewoon uitrossen met verlengstuk van ratelset en dan goeie maat dop dr op? en kan je ze dr zonder verwarmen uitmeppen? (of moet je het verwarmen omdat je anders beschadeging krijgt?)

-1 lager waar een van de assen inzit ligt in het carter en die kan je er dus niet uitrammen hoe krijg je die dr uit? (heb verwarmen geprobeert maar dat hielp niet ik kon geen grip krijgen op dat lager

-krukas lagers dr af ik heb bij mn verrotte MT blok geprobeert en ik kreeg ze dr wel af maar of het de juiste manier was ik heb gewoon dat lager verwarmt en toen de kukas met het lager heel vast in de bankschroef gedraait en toen de krukas dr uit geramt maar sla je de beende dan niet krom?

-als ik klaar ben en hem weer onder mn blok heb gehangen hoe dan? stationear warm laten draaien en dan ....KM rustig aan rijden?
 

Hier_ben_ik - Administrator 11-1-03?11:09 Print reply

Posts: 8499
ik ben bezig met mn MT maja als je dat bezig bent moet het ook gelijk goed dus ik ga mn blok ook reviceren
Same thoughts


en hij ligt nu al compleet uit elkaar alleen heb ik nog een paar kleine vragen,

-hoe haal ik mn krukas nu helemaal uit de carters? want ik heb die bout (koppelingskant) dr al af alleen hoe nu? gewoon dr uit meppen of moet eerst dat tandwiel wat onder die bout zit er af?
Idd eerst dat tandwiel er af halen, ik weet niet of je de koppeling er al af hebt maar die zou ik er ook vast af halen, heb je de caters al uit elkaar?? zo niet dan moet je dat eerst doen. let op dat je alle boutjes los hebt gemaakt... en dan kun je hem gewoon met een RUBBER hamer eruit meppen

-de ouwe lagers kan je die er gewoon uitrossen met verlengstuk van ratelset en dan goeie maat dop dr op? en kan je ze dr zonder verwarmen uitmeppen? (of moet je het verwarmen omdat je anders beschadeging krijgt?)
Kan je er gewoon uit beuken ja, doe ik ook altijd, nooit verwarmd met eruit meppen, nooit problemen gehad

-1 lager waar een van de assen inzit ligt in het carter en die kan je er dus niet uitrammen hoe krijg je die dr uit? (heb verwarmen geprobeert maar dat hielp niet ik kon geen grip krijgen op dat lager
Carter warm stoken en dan met een heel licht hamertje erop tikken aan de andere kant als waar het lager er uit moet vallen. (lager naar beneden en dan zachtjes op het carter tikken boven het lager zegmaar, zorg wel dat je cater goed warm is anders lukt het nog niet..)
Je kunt ook gewoon een spijker op het lager lassen en dan daar aan trekken denk ik, nog nooit geprobeerd want ik heb geen lasapparaat..


-krukas lagers dr af ik heb bij mn verrotte MT blok geprobeert en ik kreeg ze dr wel af maar of het de juiste manier was ik heb gewoon dat lager verwarmt en toen de kukas met het lager heel vast in de bankschroef gedraait en toen de krukas dr uit geramt maar sla je de beende dan niet krom?
Ik verwarm ze altijd eerst goed met een gasbrander (roodgloeiend) en dan zet ik 1 krukaswang in de bankschroef (met 2 sla je de krukas uit balans denk ik altijd..) en dan met de as waar het lager aan zit naar boven, hij zit dus zo in de bankschroef:
...][
...][
=====
][
=====
...][
...][
(puntjes wegdenken als je snapt wat ik bedoel..)
als het lager goed rood gloeiend is pak je eerst een oude platte, grote schroevendraaier en een hamer, mep de schroevendraaier onder dat lager zodat het een stuk omhoog komt (niet alleen maar aan 1 kant proberen, eerst 1 kant een stukje, dan de overkant, dan de andere 2 kanten die je nog niet gehad hebt zodat hij recht omhoog gaat).
Dan komt er een moment dat je er niet meer bij kunt met die schroevendraaier omdat hij niet dik genoeg is, dan pak je een steenbijtel en daarmee doe je het zelfde tot hij eraf is

-> er zullen wel mensen zijn die zeggen van je moet dit doen of dat of dat.. ik weet ook wel dat er leuke lagertrekkers enzo zijn maar die heeft hij niet (tot zijn beschikking) dus dan is dit de makkelijkste manier.


-als ik klaar ben en hem weer onder mn blok heb gehangen hoe dan? stationear warm laten draaien en dan ....KM rustig aan rijden?

Gewoon een paar keer goed warm laten draaien en de eerste km of 50 rustig rijden doe ik altijd.. tis maar ff dat het lager goed in elkaar gesleten is..


[Dit bericht is ge-edit door Hier_ben_ik op 11-1-03 11:23]
 
Members zijn vervelend :-|
NSR JunK 11-1-03?12:17 Print reply

Posts: 2339
hartstikke bedankt
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 11-1-03?12:54 Print reply

Posts: 5996
als je iets roodgloeiend verwarmt kan het gaan vervormen, moejje wel mee uitkijken.

voor lagers zijn er speciale soort verwarmingsplaten die de ideale temperatuur vormen om je lagers op te leggen.
 
ik haat mensen

Dit topic is 777 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved