Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Wat voor uitlaat past er op een MTX R 2 na ombouw 50 cc ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1152 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #69838 - Wat voor uitlaat past er op een MTX...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1954 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

specialhonda 2-3-2021 14:32 Print topicpost
Posts: 62
Hallo allemaal,

Even een vraag ik ben bezig om mijn MTX R 2 om te bouwen naar een 50 cc versie om hem te kunnen keuren. Het blok zit er nu onder alleen zoek ik een uitlaatbocht die er op past vanwege de vorm. Wie weet of er hier een alternatief voor is van een ander type Honda. Ik snap dat je dit op maat kan laten maken of er een onderlangse uitlaat aan kan zetten. Maar ik zou er graag een normale bovenlangse bocht op willen zetten ! Weet iemand een oplossing voor dit probleem ? Ik hoor het graag.

Alvast bedankt ,

Groet John
 

kiris 2-3-2021 17:19 Print reply

Posts: 353
simpelste en goedkoopste oplossing:

flens setje voor 50cc tecno / proma halen.
dan kun je de bestaande r2 flens afslijpen, en het buisje van de tecno/proma flens op lengte zagen om het afstandverschil op te vullen.
dat buisje las je dan aan de uitlaat vast, en heb je een passende draaibare flens.

ik heb zelf een r2 blok met 50cc ombouw cilinder en dat rijd prima.

andere oplossingen zijn er niet echt, een "normale" mtx uitlaat passend maken op r2 is veel meer werk, de eindpijp moet je dan opnieuw buigen, en die past qua diameter niet op de einddemper van de r2, en de ophangpunt aan het frame is ook anders.

Dit bericht is gewijzigd door kiris op 2-3-2021 om 17:22 uur.
 
specialhonda 2-3-2021 23:17 Print reply
Posts: 62
Hoi Kris ,

Dat is inderdaad ook nog iets waar ik aan gedacht heb. En denk dat ik dat ook maar ga doen je hebt me overtuigd super bedankt voor je reactie kerel !

Groet John
 
kiris 3-3-2021 0:34 Print reply

Posts: 353
wat je ook nog kunt doen, dat is als je de r2 flens er af hebt een klein stukje extra van de voorbocht afslijpen, en dan een buisje er op lassen waar het buisje van een tecno/proma 80 flens in past.

als je dan het buisje van een techno/proma 50 flens iets dikker kunt maken door er weer een buisje overheen te schuiven aan het uiteinde dan kun altijd wisselen tussen 50cc flens en 80cc flens, mocht je een keer het 80 cc blok weer willen gebruiken.

het is een beetje lastig uitleggen met al die buisjes maar ik hoop dat je het ongeveer begrijpt.
wel opletten dat de cilinder aansluiting bij de 50cc verder naar achter zit dan bij de 80cc cilinder en de buisjes dus verschillende lengte moeten hebben.




is een beetje hetzelfde idee zoals hoe ze bij racemotoren de druk in de uitlaat kunnen regelen dmv verwisselbare aansluitingen tussen de expansiekamer en de demper.

Dit bericht is gewijzigd door kiris op 3-3-2021 om 1:05 uur.
 
specialhonda 3-3-2021 14:07 Print reply
Posts: 62
Hoi Kris ,

Geweldig dat je de moeite hebt genomen om me het zo netjes mogelijk hebt proberen uit te leggen. Ik begrijp het principe nu wel denk ik ! Mochten er nog vragen zijn hoop ik je altijd even te mogen berichten ? Super bedankt in ieder geval joh !

Groet John
 

Dit topic is 1954 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved