poeh, ff denken...
of het qua prijs allemaal kan weet ik niet maar over de volgende hoogtoerige race cilinders goede dingen gehoord en van gezien:
malossi mhr team,
bidalot Racing Factory WR,
MXS GP90
die bidalot is er van 50cc tm 96cc en de 50 levert al met de passende bidalot uitlaat, binnenrotor en 28 of 30mm carburateur 20pk.
maar zoals gezegd ik denk niet dat dat binnen 500 euro lukt.
in principe kun je elke cilinder mega toeren laten draaien dmv poorthoogtes veranderen, ophoogplaten, en hoogtoerige uitlaat maar als het er niet op ontworpen is gaat het bij hoge toeren niet lang mee.
in plaats van veel toeren kun je ook gaan voor de maximale inhoud met een lange slag krukas, dat rijd vaak een stuk fijner dan zo'n toeren straaljager en dan kun je er ook zonder problemen dagelijks mee rijden en heb je meer plezier van door de bredere powerband. hoef je ook geen irritante C4 lagers te gebruiken.
een hoogtoerige motor is bij normaal straatgebruik echt geen pretje vanwege het steeds perfect moeten warmdraaien, en omdat ie alleen lekker rijd bij volgas versnellen in de smalle powerband, de rest van de tijd is het een hoop geknetter en gestotter zonder vermogen. bijvoorbeeld als je op constante snelheid rijd.
MXS90 voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=QsaPFDYOxM4
mhr team voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=9iLarFrJBjA
bidalot voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=_hNnNnislnk
Dit bericht is gewijzigd door kiris op 24-2-2021 om 0:20 uur.
|