Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Puch houd in bij half gas, wat kan de oorzaak zijn?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1083 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69825 - Puch houd in bij half gas, wat kan ...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1601 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hendrikhekstra 10-2-2021 20:09 Print topicpost
Posts: 7
Hallo, ik heb een 50cc puch maxi city 25 met een 15mm bing carburateur met sproeier 76 en een 22mm puch uitlaat. Nadat ik de brommer kocht heb ik er nieuwe atf in gedaan een nieuw luchtfilter opgezet, andere sproeier in gedaan en de carburateur schoongemaakt, ook heb ik de ontsteking optijd gezet en de afstand van de bougie verranderd. Vandaag heb ik de brommer met veel trappen en rennen eindelijk gestart, alleen als ik gas geef en ik geef voor de helft gas maakt het een mwoaaaab geluid en valt alle power weg, de brommer begint langzaam uit te vallen na mijn idee. Als ik een beetje gas geef loopt de brommer wel goed. Weet iemand van jullie wat een van de oorzaken zou kunnen zijn, dan weet ik waar ik welke dingen ik moet nakijken. Ik hoop op een reactie

Groet, Hendrik
 

kiris 10-2-2021 20:22 Print reply

Posts: 353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hendrikhekstra
Hallo, ik heb een 50cc puch maxi city 25 met een 15mm bing carburateur met sproeier 76 en een 22mm puch uitlaat. Nadat ik de brommer kocht heb ik er nieuwe atf in gedaan een nieuw luchtfilter opgezet, andere sproeier in gedaan en de carburateur schoongemaakt, ook heb ik de ontsteking optijd gezet en de afstand van de bougie verranderd. Vandaag heb ik de brommer met veel trappen en rennen eindelijk gestart, alleen als ik gas geef en ik geef voor de helft gas maakt het een mwoaaaab geluid en valt alle power weg, de brommer begint langzaam uit te vallen na mijn idee. Als ik een beetje gas geef loopt de brommer wel goed. Weet iemand van jullie wat een van de oorzaken zou kunnen zijn, dan weet ik waar ik welke dingen ik moet nakijken. Ik hoop op een reactie

Groet, Hendrik


als ie zo moeilijk start moet je toch nog eens naar de ontstekingstiming kijken, en ook naar hoever de contactpunten open gaan.
als alles perfect staat kun je een puch binnen 2 meter starten of zelfs door een trap langs het vliegwiel.

je kunt de gasnaald wat lager hangen zodat ie wat armer loopt. als dat beter is dan kun je een kleinere sproeier monteren.
heb je een "powerfilter" of het originele filter?
 
Hendrikhekstra 10-2-2021 22:07 Print reply
Posts: 7
Ik heb er een nieuw luchtfilter opgezet, gewoon een standaard puch luchtfilter. Het zou kunnen dat ik iets fout gedaan heb met het afstellen van de ontsteking het was voor mij ook de eerste keer, al heb ik alles zorgvuldig stap voor stap nagedaan van een uitleg op het Internet.
 
jan w. 50 14-2-2021 16:42 Print reply

Posts: 961
Ook al is de afstelling van de ontsteking niet perfect. Dan moet die nog starten. Slecht starten kan ook door een lekkage,slecht vacuüm komen?

Dat die met volgas afslaat. Sproeier veel te groot. De 22mm uitlaat bocht is veel te dun.
Waar door die verstikt. Ook als het de orginele cilinder een en 15mm cabrateur heeft


 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Hendrikhekstra 15-2-2021 12:23 Print reply
Posts: 7
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Ook al is de afstelling van de ontsteking niet perfect. Dan moet die nog starten. Slecht starten kan ook door een lekkage,slecht vacuüm komen?

Dat die met volgas afslaat. Sproeier veel te groot. De 22mm uitlaat bocht is veel te dun.
Waar door die verstikt. Ook als het de orginele cilinder een en 15mm cabrateur heeft




Bedankt voor de informatie, ik heb nog een 28mm uitlaat liggen, die kan ik ook nog proberen. Dit was de setup zoals ik de brommer kocht. Zou ik een kleinere carburateur en sproeier moeten aanschaffen?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 15-2-2021 15:38 Print reply

Posts: 8593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hendrikhekstra
[...]


Bedankt voor de informatie, ik heb nog een 28mm uitlaat liggen, die kan ik ook nog proberen. Dit was de setup zoals ik de brommer kocht. Zou ik een kleinere carburateur en sproeier moeten aanschaffen?


Waarschijnlijk was de vorige eigenaar van je Puch iemand die helemaal legaal wou blijven...en een afgestelde brommer doet altijd raar.

Misschien is het een mooie oplossing een wat kleinere sproeier te steken...rijdt wat beter, toch nog redelijk legaal waarschijnlijk.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
kiris 15-2-2021 18:59 Print reply

Posts: 353
wat voor cilinder zit er eigenlijk op?
ik heb ooit een puch snor cilinder in handen gehad en daar zat een grote stalen bus in het inlaat kanaal ingegoten zodat er nog maar een 11mm gaatje zat.

als je die hebt krijg je em nooit lekker lopend.

 
Hendrikhekstra 15-2-2021 19:22 Print reply
Posts: 7
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kiris
wat voor cilinder zit er eigenlijk op?
ik heb ooit een puch snor cilinder in handen gehad en daar zat een grote stalen bus in het inlaat kanaal ingegoten zodat er nog maar een 11mm gaatje zat.

als je die hebt krijg je em nooit lekker lopend.




Ik denk een standaard 50cc cilinder, de kop is wel ietsje groter dan de andere helft van de cilinder. Ik heb de pakking tussen het spruitstuk vervangen, er is me toen niets geks opgevallen.
 
Hendrikhekstra 20-2-2021 19:27 Print reply
Posts: 7
Update.. Ik heb mijn 28mm immitatie uitlaat eronder gedaan en de puch start stukken beter, alleen ik moet geen gas geven bij het starten want dan valt ie wel uit. Ik heb getest op valse lucht met een deobus, maar er was nergens verschil te horen. De sproeier heb ik nog niet verrandert. Als ik gas geeft houd de brommer in bij het optrekken en reageerd vreemd op het gas, als ik over dat punt heen ben loopt hij wel goed. (wel veel kabaal maar dat is een ander probleem) de bougie was na het stukje rijden door het dorp nogsteeds wit. Hoelang zou ik moeten rijden om de bepalende bougiekleur voor de afstelling te kunnen zien?

Dit bericht is gewijzigd door Hendrikhekstra op 20-2-2021 om 19:27 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Hendrikhekstra op 20-2-2021 om 19:28 uur.
 
jan w. 50 20-2-2021 20:22 Print reply

Posts: 961
Als die een beetje schoon is 1 of 2 km .
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts

Dit topic is 1601 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved