met een 6-kleps membraan zou je theoretisch meer toeren kunnen draaien omdat de kleppen minder ver open hoeven om dezelfde hoeveelheid doorstroming te hebben als een 4 kleps membraan.
in de praktijk voldoet het 4 kleps membraan prima als de carburateur niet enorm groot is.
als verbetering kun je de metalen membraanplaatjes vervangen door karbonit of carbon plaatjes.
deze zijn er in verschillende diktes afhankelijk van het optimale toerental en het grote voordeel ervan is dat de cilinder geen/minder schade oploopt als een plaatje breekt en in de cilinder terecht komt.
een andere verbetering is de zogenaamde "stuffer" van een ns-1, nsr-mini of crm in het membraan te zetten en een crm/nsr-mini/ns-1 spruitstuk te gebruiken als je een 18 of 20mm keihin carburateur hebt. dit verbetert de doorstroomsnelheid omdat de loze ruimte in het membraan opgevuld word en de overgang van rond naar membraankleppen geleidelijker is.
(sommige mensen zouden dat betere "flow" noemen)
het is sowieso aan te bevelen de aanslag plaatjes van het membraan zo open te buigen dat het membraan nog net in de cilinder past, om er zeker van te zijn dat de aanslagplaatjes de doorstroming niet begrenzen zoals af fabriek wel gedaan word.
als ik nog een tip mag geven, vervang je powerfilter door de originele luchtfilterbak, en gebruik dan van een mbx80 of snelle nsr50 de dikke filterslang en de aanzuigslang die de lucht van buitenaf de filterbak in laat.
zo is de doorstroming beter en heb je onderin meer vermogen dan met een powerfilter. en een stuk minder aanzuiglawaai.
als je echt voor piekvermogen bij hoge toeren gaat dan kun je het beste een inlaatkelk proberen met daarover een schuimfilter alleen verlies je dan wel trekkracht onderin wat voor straatgebruik niet zo ideaal is.
Dit bericht is gewijzigd door kiris op 16-12-2020 om 20:39 uur.
Dit bericht is gewijzigd door kiris op 16-12-2020 om 20:40 uur.
|