Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - krukaslagers honda nsr 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 521 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69796 - krukaslagers honda nsr 50
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1615 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kiris 20-11-2020 23:31 Print topicpost

Posts: 353
ik heb 2 krukaslagers nodig voor een nsr 50 blok.

normaal krijg je dan bij elke webshop 2x 6205 C3

maar als ik kijk wat er origineel in volgens de honda onderdelen catalogus dan zou er links een ander lager in moeten zitten: 6205 CS3 IVI 25

het is een aanduiding van fabrikant NTN maar ik kan er verder niks over vinden.
heeft iemand een idee wat precies het verschil is?

 

jan w. 50 21-11-2020 18:20 Print reply

Posts: 965
Meer kogels in het lager.
Onder een hoek van 25 graden.
Een wat voor materiaal. De kooi van gemaakt is.


Verder kan ik het ook niet bekijken.
Geen idee.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Aprilia RX 50 2003 23-11-2020 22:03 Print reply

Posts: 6717
De buitenmaten zijn in ieder geval gelijk.
C3 is een speling op het lager (mag niet te ruim of krap) die voor vrijwel alle bromfiets krukaslagers gebruikt wordt.

Ik zou ze prima gebruiken.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
kiris 25-11-2020 17:41 Print reply

Posts: 353
ok ja ik had al zo'n idee dat het nooit heel veel verschil zou kunnen uitmaken aangezien heel nederland met gewoon c3 rondrijd ipv dat ene vreemde lager. het is me vroeger nooit opgevallen dat er origineel verschil in zit tussen links en rechts.
net bij een oud setje 80R2 carters gekeken, daar zitten links en rechts ook 2 lagers met verschillende aanduidingen in. blijkbaar is het een aanduiding die alleen NTN gebruikt.
 
Nicesurprice 25-11-2020 18:00 Print reply
Posts: 134
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
De buitenmaten zijn in ieder geval gelijk.
C3 is een speling op het lager (mag niet te ruim of krap) die voor vrijwel alle bromfiets krukaslagers gebruikt wordt.

Ik zou ze prima gebruiken.


Jij gaat voor de koelkast.
C3 staat voor de passing.
Een C3 lager heeft minder speling/ is met grotere precisie gemaakt.
Je kunt ze bijna overal gebruiken waar een gewoon lager ook werkt.
De grootste reden o, ze niet te gebruiken zou de prijs zijn.
Een duurder lager is vaak als een vlag op een modder schuit.
Maar kan verder weinig kwaad.

groet

 
jan w. 50 25-11-2020 20:20 Print reply

Posts: 965
Lagers maten zijn wereldwijd. Gestandaardiseerd.

C3 is een spelings maat. Van de kogels.
Die zijn ruimer . Dan c2 of c1.
Een wordt veel gebruikt op motortjes een machines . Die warm worden. Een veel toeren
Lopen.

Als je een c1 of c2 monteert. Heb je kans
Dat het lager warm loopt. Om dat het door temperatuur uitzet. Gaat de boel een beetje
Klem zitten.


 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 25-11-2020 21:39 Print reply

Posts: 8613
CS3 is een Mitsubishi Lancer...blijkbaar heeft die ook dat lager voor een riemspannerrolletje.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
jan w. 50 25-11-2020 22:41 Print reply

Posts: 965
Kan

Het wordt ook warm. Een draaid als een raket. Een machine fabrikant. Kan een lager. Voor zichzelf ontwerpen. Maar dan is het op voorraad. Een verkrijgbaar. Specifiek voor die machine.




Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 25-11-2020 om 23:06 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts

Dit topic is 1615 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved