Rob777 |
18-11-2020 19:41 |
Posts: 970 |
Heb je je de kvs al es vervangen ?
Zou wat roest kunnen zijn van cilinder misschien.
Gebruik je de oliepomp of meng je zelf, staat de oliepomp goed afgesteld ?
Die beige vloeistof zat bij deel bovenin waar de koppeling het blok in gaat ?
|
|
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10% |
|
kiris |
18-11-2020 21:57 |
Posts: 353 |
koelvloeistof kan ook bruin worden als de koppakking lek is.
beige vloeistof kan olie met water zijn, bijvoorbeeld als de keerringen van de waterpomp of het waterpomp asje versleten zijn.
|
|
|
|
Samn9 |
18-11-2020 22:29 |
Posts: 32 |
Ik heb de kvs wel al een keer vervangen maar ik denk dat er veel roest is ofzo want er zatten net een soort van korrels ofzo in de kvs tank. Ik meng niet zelf maar tank gewoon mengsmering. En die beige vloeistof komt er onder bij de carterkap uit.
|
|
|
|
Rob777 |
19-11-2020 0:48 |
Posts: 970 |
Komt die beige troep er in de buurt van de waterpomp uit ?
Dan zullen idd de keerringen van je waterpomp versleten zijn, daar zal die troep in je tankje ook wel door komen.
|
|
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10% |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
19-11-2020 8:28 |
Posts: 8593 |
Als je er gewoon water in doet wordt het ook bruin na een tijd. In koelvloeistof zitten roestinhibitoren.
Zo is menig Honda CR aan zijn einde gekomen...gewoon water er in...waterpomphuis rot weg...gelukkig hebben de meeste brommers wat roest- en rotbestendigere legeringen maar je moet opletten dat de boel niet kapotvriest in de winter.
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Samn9 |
20-11-2020 19:25 |
Posts: 32 |
Ik denk dat er inderdaad een keerring lek is want die vloeistof komt bij die waterpomp eruit. Maar mijn brommer begint het nu ook steeds minder goed te doen ( minder vermogen) heeft dat er mee te maken?
|
|
|
|
Rob777 |
20-11-2020 20:10 |
Posts: 970 |
Weet ik niet, er zal nu kvs in je blok zitten en je blokolie verpest hebben waardoor je koppeling misschien minder werkt..ofzo..geen idee.
Zou er niet te veel mee rijden voor je de keerringen en blokolie vervangen hebt.
|
|
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10% |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
20-11-2020 20:14 |
Posts: 8593 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Samn9
Hallo
Ik heb een derbi senda uit 2010 maar de kvs wordt bruin is dat erg? Daarnaast komt er best veel olie uit de demper en er zat laatst een beetje beige vloeistof bij de plek waar de koppeling zit.
Ik ben alleen geen 16 dus rij geen grote stukken en de motor wordt dus ook niet heel warm dus misschien heeft dat er wat mee te maken. Kan iemand mij hier mee helpen?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Samn9
Ik heb de kvs wel al een keer vervangen maar ik denk dat er veel roest is ofzo want er zatten net een soort van korrels ofzo in de kvs tank. Ik meng niet zelf maar tank gewoon mengsmering. En die beige vloeistof komt er onder bij de carterkap uit.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Samn9
Ik denk dat er inderdaad een keerring lek is want die vloeistof komt bij die waterpomp eruit. Maar mijn brommer begint het nu ook steeds minder goed te doen ( minder vermogen) heeft dat er mee te maken?
Je zegt dus dat het overal zit, maar je heb nog niets open gemaakt ?
Beige duidt trouwens eerder op water met olie, en bij een tweetakt zit de motorolie in een afgesloten bak (de versnellingsbak)...
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Samn9 |
24-11-2020 17:25 |
Posts: 32 |
Kijk er komt onder de brommer wat beige vloeistof uit, maar de kvs blijft wel op hetzelfde niveau en ik denk dus niet dat de kvs ergens het blok in gaat want dan zal het wel minder worden toch? De beige vloeistof onder het blok is wel al veel minder geworden dus ik denk dat het water ofzoiets is.
|
|
|
|
Rob777 |
24-11-2020 22:54 |
Posts: 970 |
Dat het minder wordt zal zijn omdat er steeds minder olie in het blok zit.
Er zal niet zozeer kvs in de versnellingsbak komen als wel olie er uit bij de waterpomp.
Onder de waterpomp zit een heel klein gaatje, speciaal bedoeld om als de waterpompkeerringen lek zijn en er olie lekt dat af te voeren via dat gaatje.
Ik zou iig het oliepeil controleren en kijken hoe de kleur is van je blokolie.
Ik ken zelf ook geen beige water eigenlijk.
|
|
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10% |
|
Samn9 |
25-11-2020 8:44 |
Posts: 32 |
Ik heb gister gekeken naar de olie peil en die is wel veel te laag. Er kwam namelijk geen olie uit toen ik dat inbusje aan de rechterkant loshaalde, dus de kleur weet ik niet.
Kan ik die waterpomp gewoon zo losmaken of moet ik ergens op letten?
Ik neem aan dat de kvs er eerst uit moet, moet ik daarvoor gewoon een slang los halen of is daar iets anders voor?
|
|
|
|
Samn9 |
25-11-2020 9:18 |
Posts: 32 |
En kan ik die keerringen gewoon zelf vervangen of is dat heel moeilijk?
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
25-11-2020 15:27 |
Posts: 8593 |
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Samn9 |
25-11-2020 22:15 |
Posts: 32 |
Oke super bedankt voor alle hulp
Kan ik die keerringen vervangen door alleen dir waterpomp eraf te halen of moet ik meer doen. En is dat heel moeilijk of kan ik dat zelf doen?
|
|
|
|
Rob777 |
25-11-2020 22:44 |
Posts: 970 |
De zijkant moet er af.
Dus olie en kvs aftappen, zijkant losmaken, de keerringen vervangen is niet moeilijk maar de circlips loskrijgen en terugplaatsen wel, heb je speciaal tangetje voor nodig voor t goeie.
|
|
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10% |
|