het gaat om meer dan alleen de wisselbare delen.
als voorbeeld:
een originele pwk 35 airstriker loopt op een kawasaki kdx 200 prima met sproeier 140-160.
zet je er een chinese imitatie op dan zit er een 200 sproeier in waarmee hij nog steeds veel te arm loopt.
je kunt delen van de carburateur vervangen door originele, maar omdat je de vaste delen zoals doorgangen in de carburateur en afwijkende maatvoering niet kunt veranderen krijg je nooit hetzelfde als het origineel.
als ie al een beetje af te stellen is dan is het alleen stationair en volgas. daartussen niet.
de mengbuis, waar de hoofdsproeier in zit, is al zo'n voorbeeld. bij de pwk 35 is dat een vast deel, bij een imitatie is het een los deel.
je kunt die dus nooit vervangen door het juiste deel en dat maakt veel verschil.
mijn advies: imitatie carburateur vervangen door een originele.
als je op google zoekt zul je heel veel topics tegenkomen wereldwijd waar mensen onmogelijke problemen hebben met afstelling van de imitatie carburateurs en de problemen opgelost zijn door het monteren van een originele keihin of mikuni carburateur.
de imitatie carburateurs zijn niet met dezelfde nauwkeurigheid gemaakt als de originele, ze meten wat met een schuifmaat en zorgen dat het er op het oog hetzelfde uitziet, maar het is niet gemaakt om te werken, alleen om de handel van de originele fabrikanten te verzieken.
Dit bericht is gewijzigd door kiris op 18-10-2020 om 18:27 uur.
|