Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 80cc blok vraagje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 805 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69704 - 80cc blok vraagje
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 830 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ronaldhondansr50 4-4-2020 17:53 Print topicpost

Posts: 50
hoi ik heb ee 80cc zes bak blok, nou heb ik net een mallossi 93cc cilinder er op gezet, nou is het put moet ik de cilider kop ook aan passen of kan ik zo ook rijden. het is denk ik wel beter maar ja alles is al gemonteerd en kan ik ook met een 18mm keihin met een grotere spoeier rijden. en moet ik nog wat anders aan passen .dat zijn mijn vragen gr ronald
 

Rick7743 6-4-2020 17:22 Print reply
Posts: 5
Goedendag,

Misschien is het handig om erbij te vermelden over wat voor soort blok het gaat.
Verder is het de vraag om de slag van het blok is verandert met de nieuwe cilinder (nieuwe krukas dus), en hoeveel ruimte er is tussen de bovenkant van de cilinder en de zuiger in het bovenste dode punt (dit om te kunnen bepalen of de kop en zuiger elkaar niet gaan raken, en of het een reƫel plan is om te doen ivm compressie).
Ook is belangrijk om de verschillen in diameter te weten, om te kijken of de oude cilinderkop afsluit op de nieuwe cilinder.
Als het een watergekoelde cilinder is is het ook belangrijk om te kijken of de koelkanalen wel overeen komen (als het koelmiddel er door de cilinderkop uit moet)

Mvg
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 7-4-2020 0:03 Print reply

Posts: 8607
Nee je hebt gewoon een kit gemonteerd en je kop past daar bij.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
ronaldhondansr50 8-4-2020 21:48 Print reply

Posts: 50
hoi ik heb een 80cc mbx 6 bak blok daar zat een 80cc op maar die was niet meer tereden. deze blok is gereviseerd heb nu een 93cc cilinder van mallossi de koelpoorten zijn gelijk ook de rest is zo als het hoord. de zuigeg stoot niet tegen de kop aan dus neem ik aan dat het goed is.maar je hoord vaak dat je de kop ook zo moet in vrezen 93cc is 53 booring en ik geloof de 80cc heeft booring 49,5 maar wat is de beste optie zolaten of uit vrezen ik rij zelf niet exstreem hoeft geen 110 telopen .
 

Dit topic is 830 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved