Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Even voorstellen: BadBert en zijn Af1 Futura '92

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 578 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69700 - Even voorstellen: BadBert en zijn A...
Pagina 3 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7966 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BadBert 12-5-2020 8:43 Print reply

Posts: 56
o ja, snel waren ze zeeeeeker wel te krijgen.
mijne reed destijds makkelijk 135........... hihi :P
 
Aprilia AF1 Futura '92 (mijn brommer van vroeger weer terug)
Rob777 13-5-2020 18:00 Print reply

Posts: 970
En had je dan ook een zakje zout achterop ?
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
BadBert 25-5-2020 9:06 Print reply

Posts: 56
nee dat was geen grap..... dat ding reed eerst toen ik em kocht 150.
toen een andere uitlaat er onder om het wat minder te maken en minder lawaai en toen ging hij 135 op de teller.....

daar was niets origineels meer aan destijds....
verkoper beweerde dat er een snelle 50 op lag, maar dat kan nooit met die snelheden....
 
Aprilia AF1 Futura '92 (mijn brommer van vroeger weer terug)
Rob777 25-5-2020 9:53 Print reply

Posts: 970


Hij was iig sneller dan je reacties...haal je hoofd es uit die motor theorieboeken..overloper

 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Aprilia RX 50 2003 27-5-2020 12:28 Print reply

Posts: 6717
Hahaha een AF1 die 150 reed.

Had je een tellerwerk van een Tuareq met 21'voorwiel op jouw 17' velgjes?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 27-5-2020 18:32 Print reply

Posts: 8613
Nog gekker waren die verhalen van Peugeot 103's die 120 gingen...waar zijn de tijden naartoe...zelfs als het niet waar is...
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Aprilia RX 50 2003 27-5-2020 19:07 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
waar zijn de tijden naartoe...zelfs als het niet waar is...


Daar heb je een heel goed punt
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
BadBert 12-6-2020 9:43 Print reply

Posts: 56
nou sorry hoor Rob.....
ik kom niet super veel op dit forum :P whahaha (zit ook niet op tapatalk, dus daar zit ik het meest via op een forum)

Maar er zat een 125cc tellerwerk in, 125cc achterwiel en dergelijke.

De teller gaf echt 150 aan, niet gemeten op gps of auto teller.
overigens heb IK dat niet getest, maar mijn vader destijds
toen hij 135 ging heb ik dat wel zelf getest..... 1 keer, daarna NOOIT meer (kwam eigenlijk nooit boven de 80)

ik heb hem 1 keer op 110 gehad achter de auto van mijn vader, en dat was toen 100 op zijn teller ofzo.
 
Aprilia AF1 Futura '92 (mijn brommer van vroeger weer terug)
BadBert 9-6-2022 10:07 Print reply

Posts: 56
Goed.... ik dacht via het apriliaforum wat te kunnen vinden, maar dat forum doet het niet zo goed meer blijkbaar (meestal krijg ik een foutmelding).

De AF1 heb ik nog steeds, heb er best regelmatig op gereden eigenlijk.... TOT ik mijn motor had

De AF1 staat nu in de garage....

Ik wil echter weer wat meer gebruik gaan maken van deze brommer, echter zijn er wat dingen aan die me storen

Hij moet gewoon eens nagekeken worden en afgesteld....
De brommerzaak kan dat wel, maar heeft al gezegd dat dit echt een hele hoop geld gaat kosten, en dat ik beter een liefhebber / hobbyist kan zoeken

DUS.....
Wie is, kent of weet er iemand uit de regio (Zuidwesten van Noord Brabant) die me hierbij kan helpen?

wat is de status:
Als hij gestart is (moet bijna altijd met choke) dan moet ik daarna even niet gaan rijden, maar eerst heel even de brommer laten opwarmen anders kom ik niet lekker weg. Maakt niet uit of ik de choke open laat staan of dicht doe.

Als hij rijd, dan gaat hij de ene keer net over de 60, de andere keer trekt hij merkbaar lekkerder op en haalt hij op de teller net over de 70

Ik heb zelf geprobeerd met sproeiertjes en ook een andere uitlaat, maar dat was geen succes (heb er veel te lang niets mee gedaan en weet het echt allemaal niet meer )
Zag ook geen invloed op de bougie (nieuw) van het wisselen van sproeiers, luchtfilter is ook nagenoeg nieuw.

Verder schiet hij soms uit zijn versnelling als ik terug geschakeld heb naar zijn 2 en daarna op het gas ga, niet als ik pas terug schakel in lagere toeren overigens.

Ik zit er ook over te denken om hem om te keuren naar motor, met dan een ander motorblok. Maar ja... welk blok dan, wat kost dat blok dan weer etc etc etc.
Blok wisselen kan ik zelf wel als ik alle onderdelen maar heb, of weet wat ik nodig heb

Hierbij volgt dan de vraag of de AF1 gaat blijven, want mijn vrouw is bezig met haar motor rijbewijs, dus er komt een motor bij in de garage

 
Aprilia AF1 Futura '92 (mijn brommer van vroeger weer terug)
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 9-6-2022 13:52 Print reply

Posts: 8613
Aprilia was wel wat onderhoudsgevoelig in die jaren.
Ik zou er eens een nieuwe bougie in doen en nieuwe olie er op.
Verder nieuwe benzine...dus alle prut er ook uit voordat je er 100% nieuwe in doet.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Aprilia RX 50 2003 9-6-2022 16:27 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BadBert
Goed.... ik dacht via het apriliaforum wat te kunnen vinden, maar dat forum doet het niet zo goed meer blijkbaar (meestal krijg ik een foutmelding).

De AF1 heb ik nog steeds, heb er best regelmatig op gereden eigenlijk.... TOT ik mijn motor had

De AF1 staat nu in de garage....

Ik wil echter weer wat meer gebruik gaan maken van deze brommer, echter zijn er wat dingen aan die me storen

Hij moet gewoon eens nagekeken worden en afgesteld....
De brommerzaak kan dat wel, maar heeft al gezegd dat dit echt een hele hoop geld gaat kosten, en dat ik beter een liefhebber / hobbyist kan zoeken

DUS.....
Wie is, kent of weet er iemand uit de regio (Zuidwesten van Noord Brabant) die me hierbij kan helpen?

wat is de status:
Als hij gestart is (moet bijna altijd met choke) dan moet ik daarna even niet gaan rijden, maar eerst heel even de brommer laten opwarmen anders kom ik niet lekker weg. Maakt niet uit of ik de choke open laat staan of dicht doe.

Als hij rijd, dan gaat hij de ene keer net over de 60, de andere keer trekt hij merkbaar lekkerder op en haalt hij op de teller net over de 70

Ik heb zelf geprobeerd met sproeiertjes en ook een andere uitlaat, maar dat was geen succes (heb er veel te lang niets mee gedaan en weet het echt allemaal niet meer )
Zag ook geen invloed op de bougie (nieuw) van het wisselen van sproeiers, luchtfilter is ook nagenoeg nieuw.

Verder schiet hij soms uit zijn versnelling als ik terug geschakeld heb naar zijn 2 en daarna op het gas ga, niet als ik pas terug schakel in lagere toeren overigens.

Ik zit er ook over te denken om hem om te keuren naar motor, met dan een ander motorblok. Maar ja... welk blok dan, wat kost dat blok dan weer etc etc etc.
Blok wisselen kan ik zelf wel als ik alle onderdelen maar heb, of weet wat ik nodig heb

Hierbij volgt dan de vraag of de AF1 gaat blijven, want mijn vrouw is bezig met haar motor rijbewijs, dus er komt een motor bij in de garage



Zou geen blok wisselen. Die met de 2 is een bekend probleem als er een minder capabel iemand aan heeft gewerkt. Mist de ring onder het uitgaande as lager of een andere shimring dan hou je dit.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
BadBert 10-6-2022 11:59 Print reply

Posts: 56
Ik weet niet wie er aan gewerkt heeft in het verleden, dit is al zo sinds ik hem heb.

Maar goed, op zich zou ik het best OK vinden als iemand dat ook op kan lossen, samen met alles nakijken en goed afstellen o.i.d.....
 
Aprilia AF1 Futura '92 (mijn brommer van vroeger weer terug)
Aprilia RX 50 2003 10-6-2022 12:22 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BadBert
Ik weet niet wie er aan gewerkt heeft in het verleden, dit is al zo sinds ik hem heb.

Maar goed, op zich zou ik het best OK vinden als iemand dat ook op kan lossen, samen met alles nakijken en goed afstellen o.i.d.....


Dat blok kan ik wel.
Afstellen is niet mijn hobby. Welke carburateur zit er onder? De Dell'orto Sha? Daar is niet veel aan af te stellen dus wil ik ook nog wel doen.
Gewoon een beurtje en wat dingen nalopen kan hier ook wel.

Maarja, ik zit wel in Lemelerveld...
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jan w. 50 10-6-2022 16:10 Print reply

Posts: 965
Zou het duur zijn? Hele brommers opsturen
Met pakketpost.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
BadBert 13-6-2022 11:50 Print reply

Posts: 56
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Dat blok kan ik wel.
Afstellen is niet mijn hobby. Welke carburateur zit er onder? De Dell'orto Sha? Daar is niet veel aan af te stellen dus wil ik ook nog wel doen.
Gewoon een beurtje en wat dingen nalopen kan hier ook wel.

Maarja, ik zit wel in Lemelerveld...

Afstellen gaat denk ik puur met sproertje :P maar dan moet je nog weten waar je op moet letten natuurlijk.

Plus dat het best zo kan zijn dat er verder nog iets niet in orde is in het blok, waardoor afstellen van de carb geen invloed / zin heeft op dit moment

Wat zouden (geschat) de kosten zijn? Ook om evt het probleem met de 2e versnelling op te lossen?
Geen idee of de cilinder / zuiger nog in orde is....

carb, goeie vraag, kun je dat op deze foto zien?
https://photos.smugm...200409_184348-X2.jpg

Ik kan altijd even kijken wat het zou kosten om de brommer naar je te brengen en weer te komen halen met een aanhangertje (huren) of een maat van me regelen met zijn autoambulance (zo een vrachtwagentje met ruimte voor een auto zeg maar).
Die laatste was ook mijn hulp toen we naar de rdw gingen:


Dit bericht is gewijzigd door BadBert op 13-6-2022 om 11:51 uur.
 
Aprilia AF1 Futura '92 (mijn brommer van vroeger weer terug)

Dit topic is 7966 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved