Quote: Oorspronkelijk gepost door: kiris
18 inch heeft op een moderne wegmotor echt niks meer te zoeken, helemaal niet als je fatsoenlijke banden wil hebben.
18 inch is het jongere broertje van de 16 inch van vroeger.
en er is zo'n enorme keuze aan bruikbare 17 inch wielen dat er echt geen noodzaak is om op 18 te blijven hangen.
als je al zo veel moeite doet om het project onnodig ingewikkeld te maken is een 17 inch wiel pakken toch wel de simpelste stap van het hele project.
Mwa ingewikkeld.
T was eigenlijk om het simpeler te maken.
Ik heb een hekel aan t heruitvinden van het wiel zeg maar (letterlijk nu )
Om het project zo simpel mogelijk te maken met waar ik uiteindelijk wil eindigen.
Heb ik gewoon de complete ophanging met remmerij van een bestaande fiets over gezet.
T enige ingewikkelde was het pas maken van de achterbrug en het plaatsen van de hoofd remcilinder achter.
Had men direct een goed bracket voor de klauw achter geleverd ( men leverde dus een niet passende) hadden we een pagina minder in t project gehad maar goed.
Uiteindelijk is dit ook een originele geworden.
Op de achterbrug na zijn alle onderdelen zo van de plank.
En we blijven zo kort mogelijk bij de TZR als mogelijk.
Enkel de voor remmen zijn daarop een upgrade.
Maar t is wel plug and play.
|