Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha TZR 50 naar 125

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 786 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69681 - Yamaha TZR 50 naar 125
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9273 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kiris 17-12-2020 16:09 Print reply

Posts: 353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob777
Kicke maar wel erg massief hor..ken je dr niet wat leuke gaten en strepen enzo in maken ?
Hoeveel tands is die ?
En snap t eigenlijk niet...groter achter is toch meer toeren juist ?


grotere diameter achterwiel, dus dan heb je groter achtertandwiel nodig.

heb ik ook bij een project wat ik heb staan, die heeft een 19 inch achterwiel en om dan 45 te rijden moet er een 70 tands achtertandwiel op


 
Nicesurprice 17-12-2020 16:20 Print reply
Posts: 134
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kiris
[...]


grotere diameter achterwiel, dus dan heb je groter achtertandwiel nodig.

heb ik ook bij een project wat ik heb staan, die heeft een 19 inch achterwiel en om dan 45 te rijden moet er een 70 tands achtertandwiel op




Ik rijd met een relatief groot voorsprocket.
Het voordeel daarvan is dat je relatief weinig spanning op de ketting heb staan.
De 50 cc had dezelfde overbrenging en die liep er 110 mee.
Dat draaide wel relatief veel toeren.

We kunnen idd het kettingwiel wat opleuken.
Maaarrr dit kettingwiel is maar voor tijdelijk.
Na de keur zal ik er msn een paar weken mee rond rijden.
Maar volgende zomer gaat ie wsl toch weer helemaal uiteen voor poedercoat en het definitieve blok.

Vandaar dus ook dat het nu een bonte koe word.
Telt ook voor het kuipwerk.
Word ook even tijdelijk hersteld met polyester wsl.
dan na de poedercoat een andere kuip plaatsen.
Deze zat op de donor brommert en heeft waarschijnlijk teveel schade om netjes te herstellen
Zit stiekem een leuk bedrag in het project dan moet het netjes worden ook he.

Volgende week kunnen we het achterstuk geheel functioneel maken.
Uitlaat mag iets naar binnen verplaatst zit nu wat ver vd achterbrug.
Ziet er vreemd uit.
Dan de rem ontluchten.
Kunnen we de puntjes op de i gaan zetten
 
Nicesurprice 9-1-2021 17:30 Print reply
Posts: 134
T project zal een paar weekjes stilliggen.
Moer mn aandacht en arbeid even op een ander punt richten.

Nog nieuwtjes.

We gaan dus een andere master cilinder voor de achterrem plaatsen.
Door het gebruik van een dubbele remcilinder achter heeft de org te te weinig debiet.
Wonder boven wonder past ze nog op de orginele plaats ook enkelmoet er een ander bracket gemaakt worden.

En we hebben een voorband gevonden die is onderweg inmiddels.
De keuze van de voorband is een direct gevolg van de maatvoering achterband.
Daar we voor en achter een beetje dezelfde band willen moest het voorbandje van ver komen.


Wat te doen voor de keur.

1 Remklauwen stralen en spuiten.
2 Remcilinder achter plaatsen en de zaak ontluchten.
3 Remleidingen voor monteren en ontluchten.
4 Nieuwe banden voor en achter.

In t kader van puntje 4 zullen de wielen kroonplaten en deksels kettingspanners in de poedercoate gaan.
Hoeven de banden niet meer van de velg af.

constructief is dus alles gereed.
Nog enkel de puntjes op de i .


 
Rob777 9-1-2021 20:07 Print reply

Posts: 970
Nice, eind is in zicht dus.
Ik had met de Motorhispania RX ook problemen om passende voorband te vinden, was maar 1 redelijk betaalbare van te vinden..met een supersuf profiel :p

Ik heb op de RS nu ook een nieuwe voorband zitten, degene die er 4 jaar geleden is opgezet door vorige eigenaar blijkt uit 2006 te stammen, ouder dan de brommer dus, is poreus en niet meer te redden.
Extra kosten maar wel mooi dat voor en achter nieuw is nu.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Nicesurprice 10-1-2021 17:17 Print reply
Posts: 134
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob777
Nice, eind is in zicht dus.
Ik had met de Motorhispania RX ook problemen om passende voorband te vinden, was maar 1 redelijk betaalbare van te vinden.met een supersuf profiel :p

Ik heb op de RS nu ook een nieuwe voorband zitten, degene die er 4 jaar geleden is opgezet door vorige eigenaar blijkt uit 2006 te stammen, ouder dan de brommer dus, is poreus en niet meer te redden.
Extra kosten maar wel mooi dat voor en achter nieuw is nu.


Inzake keuren wel.
Vergeet niet dat na keuren een volledige restauratie volgt naar restaumod.

Gelukkig kunnen we de achterband gewoon in NL bestellen.
Komt dan op Dunlop Sportmax Alpha te staan.
We rijden er straks toch geen afstanden mee dus een sportie band is geen probleem inzake slijtage.

 
Rob777 11-1-2021 15:46 Print reply

Posts: 970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nicesurprice
[...]


Inzake keuren wel.
Vergeet niet dat na keuren een volledige restauratie volgt naar restaumod.




O ja..was ik idd ff vergeten..het eind is nog lang niet in zicht

 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Aprilia RX 50 2003 11-1-2021 17:32 Print reply

Posts: 6717
Wat zijn de bandenmaten dan? Bijna alles kan ik sowieso wel aankomen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Nicesurprice 11-1-2021 19:37 Print reply
Posts: 134
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Wat zijn de bandenmaten dan? Bijna alles kan ik sowieso wel aankomen.


110-70-17 en 150-17-18
De maten zijn op zich wel te krijgen hoor.
Maar t moest een sportief bandje zijn en een premium merk.
Michelin / Pirelli / Dunlop, dan word de keuze al vrij beperkt.

Voorband moet nu van ver komen maar zal al met al niet veel duurder zijn als zouden we m hier kopen.

grts


 
jan w. 50 11-1-2021 20:17 Print reply

Posts: 960
Michelin 150/70 r18 rf tt/tl 70r

Mooi bandje
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Aprilia RX 50 2003 13-1-2021 9:40 Print reply

Posts: 6717
Heb je 18' achter?

Dat is meer een All-road/enduro maat. Zelfde als mijn 990 Adventure en iets breder dan de EXC 520.

Die bandenmaat voorop komt volgens mij overeen met de Suzuki GSX-F 600, als daar niks fatsoenlijks voor te krijgen is weet ik het ook niet meer.
Bridgestone Battlax ligt daar vaak op. Is zeker een premium merk.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Nicesurprice 13-1-2021 16:33 Print reply
Posts: 134
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Heb je 18' achter?

Dat is meer een All-road/enduro maat. Zelfde als mijn 990 Adventure en iets breder dan de EXC 520.

Die bandenmaat voorop komt volgens mij overeen met de Suzuki GSX-F 600, als daar niks fatsoenlijks voor te krijgen is weet ik het ook niet meer.
Bridgestone Battlax ligt daar vaak op. Is zeker een premium merk.


Yup
Heeft te maken met de Donor voor t onderstel.
Staat op zich wel mooi op de wielen zo.
Maar die 18 inch maakt de keuze wel een stuk kleiner.
Wil je een fancy bandje.
En niet te veel afwijken van de bandenmaat vallen Pirelli en Michelin dus al af.
Gewoon omdat je dan of de voorband of de achterband niet kunt vinden wil je voor en achter zelfde merk en type houden.

Moet nog een weekje klussen dan gaan we weer eens naar het project kijken.


Na de proefrit eerst het front end er uit klussen.
Kan dit met de wielen mee voor poeder coat.
Is dat alvast klaar.


We hebben het er maar druk mee.
 
Aprilia RX 50 2003 13-1-2021 23:36 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nicesurprice
[...]


Yup
Heeft te maken met de Donor voor t onderstel.
Staat op zich wel mooi op de wielen zo.
Maar die 18 inch maakt de keuze wel een stuk kleiner.
Wil je een fancy bandje.
En niet te veel afwijken van de bandenmaat vallen Pirelli en Michelin dus al af.
Gewoon omdat je dan of de voorband of de achterband niet kunt vinden wil je voor en achter zelfde merk en type houden.

Moet nog een weekje klussen dan gaan we weer eens naar het project kijken.


Na de proefrit eerst het front end er uit klussen.
Kan dit met de wielen mee voor poeder coat.
Is dat alvast klaar.


We hebben het er maar druk mee.


Dunlop Arrowmax Streetsmart 110/70-17
Dunlop Arrowmax GT601 150/70-18
Wijken kwa profiel vrijwel niks van elkaar af, nog van Dunlop ook.

Edit: Zijn niet volledig sportbanden, meer sporttour. Maar denk dat de grip en de max snelheid van 210 km/h niet de begrensende factor voor jullie gaan zijn.

Als je echt een keer wat zoekt wil ik wel even verder kijken hoor, maar in weze hoef je echt niet sportiever te gaan dan dit.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 13-1-2021 om 23:43 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Nicesurprice 14-1-2021 8:21 Print reply
Posts: 134
Dunlop Arrowmax Streetsmart 110/70-17
Dunlop Arrowmax GT601 150/70-18
Wijken kwa profiel vrijwel niks van elkaar af, nog van Dunlop ook

Klopt
En idd vermogen en snelheid zijn eigenlijk geen beperking.
Heb eigenlijk eerst gewoon op de fiets gezocht en wat men daar omsloeg.
Daar kwamen dus de Dunlops A uit.
En ook wat andere leuke combinaties trouwens.
Maar inmiddels heb ik dus al wel banden gevonden en besteld.
Soms is noodzaak geen reden

Heb gekozen voor de Sportmax A gewoon omdat ie aan de specs voldeed en er leuk uitzag.
Daarnaast dus verkrijgbaar in voor en achterband voor dit onderstel.
Ook veel positieve Reviews.
Natuurlijk hoef je niet op een streetlegal cirquitband te rijden.

Soms doe je gewoon iets omdat het kan.

Nu nog zo een banden stift aanschaffen.
Iemand ervaring mee, met name voor de prep?
dat dat goedje blijft zitten dus.
 
Aprilia RX 50 2003 14-1-2021 9:38 Print reply

Posts: 6717
Wordt wel glibberen als het nat is

Ach dit soort projecten worden toch meestal mooi weer fietsen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
kiris 14-1-2021 9:50 Print reply

Posts: 353
18 inch heeft op een moderne wegmotor echt niks meer te zoeken, helemaal niet als je fatsoenlijke banden wil hebben.

18 inch is het jongere broertje van de 16 inch van vroeger.
en er is zo'n enorme keuze aan bruikbare 17 inch wielen dat er echt geen noodzaak is om op 18 te blijven hangen.

als je al zo veel moeite doet om het project onnodig ingewikkeld te maken is een 17 inch wiel pakken toch wel de simpelste stap van het hele project.

 

Dit topic is 9273 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved