Pfffff
Laatste dagen niet veel aan gedaan wat voor jullie de moeite waard is.
Maarrrr voor jullie denken dat dit een doodgelopen spoor is toch maar een postje aan wagen dames en heren.
We hebben voor namelijk met de kabel boom en bedieningselementen bezig geweest.
We hebben dus de choke en gaskabel aangesloten.
En lopen emmeren met de kabel voor de 2 takt oliepomp.
Op het laatst toch maar mn meerdere erkent in de montage van die kabel.
Dus gewoon heel de gashandel over gezet.
Hoeven we de pomp ook niet af te stellen.
Verder de swingarm as op maat gemaakt.
T mogen duidelijk zijn dat deze een iets andere inbouwmaat had dan de originele.
Dus de opname in het frame naar 16 mm gebracht.
Daar dit frame iets smaller is hebben de de vaste kop van deze as af gedraaid.
En aan weerszijde schroefdraad getapt.
De as steekt nu iets uit in de frame opname zodat we daar een 16mm vulring kunnen.
Daartegen een M12 vul ring en een zelfborgende moer.
en dit natuurlijk aan beide zijde.
We kunnen de as nu met een voorspanning monteren waardoor alles natuurlijk zeer stijf word en vrij van speling blijft de komende 20 jaar.
Dit en het feit dat de naaldlagers mooi op gecentreerd op hun beding liggen.
Wat is het volgende op de rol.
We gaan de achterwiel ophanging 4 cm verlagen.
Waarom?
Door het gebruik van een ander type achterbrug.
Komt de schokbreker een paar cm hoger in die achterbrug.
En nu is dus de standard te kort
En vergeet niet dat dan alles een beetje voorover staat waardoor de gehele geometrie van het voorwiel veranderd.
Buiten het feit dat dit gewoon klote rijdt, zal het geheel ook super nerveus worden.
En dat willen we niet, t moet gewoon prettig gaan rijden.
Genoeg gelult weer.
Mn koffie word koud.
Groet Ronald