Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha TZR 50 naar 125

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1156 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69681 - Yamaha TZR 50 naar 125
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9355 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nicesurprice 2-11-2020 18:21 Print reply
Posts: 134
Nog even een achterbrug inpassen.
Bezig met de schokdemper.

Voortgang_13
 
Nicesurprice 3-11-2020 12:45 Print reply
Posts: 134
En het wiel staat erin.
Nog wel mooie sluitringen maken/kopen.

17

Wat's next

Groet Ronald
 
Nicesurprice 5-11-2020 18:23 Print reply
Posts: 134
Remmen.
With a lot off go, you need a lot off ho.

Zie je dit.

18

Daar krijg ik dus jeuk van.
boeken erbij dus.
Alles klopt als ik zo de onderdeelbladen bekijk.

Nu is t zo dat de schijf welke ik gebruik 5mm kleiner in doorsnee is.
Maar dat kan dit dus niet veroorzaken.

Kortste weg?
Een ander bracket fabrieken.



groet.
 
kiris 5-11-2020 18:54 Print reply

Posts: 353
das wel apart, dat zou met maar 5mm kleinere schijf niet moeten kunnen. ander bracket lijkt me voor het fijn remmen dan wel beter ja, of kijken of je een grotere schijf kunt vinden.

heb zo het idee dat een ander bracket zo gefixt is met die handige bridgeport achtige "bankschroef" van je. ben er wel jaloers op.

 
Nicesurprice 5-11-2020 19:17 Print reply
Posts: 134
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kiris
das wel apart, dat zou met maar 5mm kleinere schijf niet moeten kunnen. ander bracket lijkt me voor het fijn remmen dan wel beter ja, of kijken of je een grotere schijf kunt vinden.

heb zo het idee dat een ander bracket zo gefixt is met die handige bridgeport achtige "bankschroef" van je. ben er wel jaloers op.



T probleem zit m een beetje in het samenraapsel van onderdelen.
Om met zoveel mogelijk orginele Yamaha onderdelen te kunnen werken moest ik dus een beetje shoppen.
Juist waar de delen samenkomen vloekt t wel eens.

Ik zou het me makkelijker kunnen maken door TZR op een bv FZR te plakken en daar een 2 takt in te lepelen.
Maar dan mis je toch de ziel.
Enkel remmen en ophanging worden opgewaardeerd gewoon omdat ik veiligheid belangrijk vind.

Maar t bracket ligt al op de freesbank.
 
Nicesurprice 6-11-2020 17:23 Print reply
Posts: 134
Bracket

Zo we gezien hebben was het bracket te hoog.
Daar een standart geval nooit zou passen maken we er zelf 1.

beetje aan de wieltjes draaien en/of kijken hoe het blok allu voorbij komt.
Na wat prutsen hebben we dit.

20

Daar het bankje manueel is zien de pas vlakken er rattig uit.
Zodra we de passing goed hebben zullen we die vlakken mooi rond afsteken in de draaibank.

We zijn er mee van straat.
 
kiris 6-11-2020 17:53 Print reply

Posts: 353
tof zo'n machine!

lasapparaat, draaibank, freesbank en hoppa je kunt opeens vanalles maken.

ik moest helaas verhuizen dus mijn assortiment is weer beperkt tot soldeerbout, handboormachine, slijptol en een dremel

gelukkig werkt de combinatie handboormachine en dremel met slijpschijfje ook een beetje als mini draaibank
 
Nicesurprice 7-11-2020 18:17 Print reply
Posts: 134
RIP

Rest In Pieces.
Hoewel nog niet afgewerkt hadden we een knap bracket geknutseld.

Klauw paste er mooi zonder slag of stoot in.
Gemonteerd aan t achterwiel was het mooi op hoogte, volledige rem pad werd gebruikt.
Maar afgemonteerd in de swingarm ging het berg afwaarts.
Daar de achterrem met een torsie stang werkt ( bij het spannen van de ketting blijft de remklauw dan exact het zelfde TOV de schijf opereren.
Kwam er een kink in de kabel.

Tipje van de sluier, ik gebruik een FZR600 swingarm omdat die met minimale aanpassing in het frame past.
En ook nog eens het zelfde van lengte is.

Dus door die forse achterbrug liep de remklauw aan op de swing arm.
Ik had daar nog wel naar gekeken en gemeten.
Maar in mn enthousiasme vergeten dat het bracket vlees nodig heeft om stevig genoeg te zijn.

Tja lezers soms zit het mee.
Soms zit het tegen.

We gaan op zoek naar een andere remklauw en bracket.

Ook de tegenvallers moet je willen melden in zo een topic.

Groet Ronald
 
Nicesurprice 13-11-2020 13:54 Print reply
Posts: 134
Een mysterie opgelost.
Lolbroeken hebben me een FZR 1000 bracket toegezonden.
Inmiddels al een passend model gemonteerd.
Vandaag doe ik er niets meer aan.
Volgende week weer.

Ik wil dan de gehele achterwiel ophanging klaar hebben.
1. Dus pendel as op lengte.
2. Spatbord gemonteerd.
3. En het bracket met torsiestang afgemonteerd.
4. Hooftremcilinder afgemonteerd.

En met wat geluk past de remslang nog ook.
Maar waarschijnlijk moet er een custom gemaakt worden.
Dan zou alles netjes weg gewerkt zijn.



groet










 
Nicesurprice 18-11-2020 14:35 Print reply
Posts: 134
ff wat zicht werk gedaan.
Denk morgen blok over zetten.

21 [url=https://www.flickr.com/photos/190639782@N03/]
 
Nicesurprice 20-11-2020 14:09 Print reply
Posts: 134
En het blok is geplaatst.

23
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 20-11-2020 20:02 Print reply

Posts: 8593
50 cc blok ?

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Nicesurprice 20-11-2020 20:20 Print reply
Posts: 134
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
50 cc blok ?



Zoiets he.
T is niet het definitieve blok.
Is een samengeraapt zooitje.
Maar van dit blok kan ik de afkomst aantonen, dit moet ik kunnen voor de keur.
Na de keur gaat dit blok er weer vanonder.
Het is nu niet het meest betrouwbare blok wat je eronder kunt hangen.
We hebben er mee test gereden onder de tzr50 en toen ging het zaakje al door de koppeling heen.
Dit met het het uitlaatje van de 50
met de 27mm carb wil t nog wel redelijk lopen maar er zit natuurlijk veel meer in.

Zodra wet andere kenteken hebben gaat heel t zooitje weer uit elkaar en gaat wat nodig naar de poedercoat.
Ook meten we dan het definitieve blok in.
Hiervoor moeten we wsl het frame iets gaan verbouwen.

T word leuk
 
kiris 20-11-2020 22:54 Print reply

Posts: 353
ik snap de volgorde niet helemaal.

je gaat met het 50 blok omkeuren als motor en hangt er daarna een 125 blok onder?

dan krijg je bijna hetzelfde gedoe als met een opgevoerde brommer.

-bij een algemene verkeerscontrole waar rdw aanwezig is word ie dan in beslag genomen omdat papieren en motorbloknummer + cilinderinhoud niet overeenkomen.

-bij een ongeval moet je alle door de verzekering uitgekeerde kosten terugbetalen omdat je motorfiets niet aan de goedkeuring voldoet en je verzekeringsaanvraag dus incorrect is.

ik zou gewoon 125 blok monteren en daarmee laten keuren dan zit je op alle fronten veilig, het is het risico gewoon niet waard.

en de herkomst van een blok kun je makkelijk aantonen, het enige wat ze nodig hebben is een papiertje met naam, adres en handtekening van de verkoper en het motornummer.

Dit bericht is gewijzigd door kiris op 20-11-2020 om 22:55 uur.
 
Nicesurprice 20-11-2020 23:40 Print reply
Posts: 134
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kiris
ik snap de volgorde niet helemaal.

je gaat met het 50 blok omkeuren als motor en hangt er daarna een 125 blok onder?

dan krijg je bijna hetzelfde gedoe als met een opgevoerde brommer.

-bij een algemene verkeerscontrole waar rdw aanwezig is word ie dan in beslag genomen omdat papieren en motorbloknummer + cilinderinhoud niet overeenkomen.

-bij een ongeval moet je alle door de verzekering uitgekeerde kosten terugbetalen omdat je motorfiets niet aan de goedkeuring voldoet en je verzekeringsaanvraag dus incorrect is.

ik zou gewoon 125 blok monteren en daarmee laten keuren dan zit je op alle fronten veilig, het is het risico gewoon niet waard.

en de herkomst van een blok kun je makkelijk aantonen, het enige wat ze nodig hebben is een papiertje met naam, adres en handtekening van de verkoper en het motornummer.

Dit bericht is gewijzigd door kiris op 20-11-2020 om 22:55 uur.


T is alles behalve een 50 cc
Denk niet dat ik een 50 cc als 125 gekeurd krijg.
De qlue is dat ik naar een orgineel 125 blok wil.
Ik ben niet zo weg van dit geknutsel.
Althans niets mis mee een potent blokje he.
De brommer van junior liep ook dik door de 100 met een 50 cc, en dit was een daily driver.
Bleef gewoon heel.
Ik wil een fiets die gewoon inzetbaar is zonder dat ik rekening dien te houden met een blokje wat aan de limiet zit.
Maar ik kan geen goed 125 blok vinden waarvan de herkomst bekent is.
En het RDW heeft mij verzekerd dat ik die herkomst moet kunnen tonen.
En een aankoop bewijs alleen is niet genoeg, we hebben minimaal een correct frame nummer nodig wat bij het blok hoort.
Iets met diefstal en heling wsl.

Vandaar deze stoelendans, het had voor mij ook veel handiger en goedkoper geweest om alles in 1 keer te doen.
Want stiekem zitten er toch wat euroen in deze tussenstap om alles aan de gang te krijgen voor een retourtje RDW.



Dit bericht is gewijzigd door Nicesurprice op 20-11-2020 om 23:41 uur.
 

Dit topic is 9355 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved