Quote: Oorspronkelijk gepost door: kiris
ik snap de volgorde niet helemaal.
je gaat met het 50 blok omkeuren als motor en hangt er daarna een 125 blok onder?
dan krijg je bijna hetzelfde gedoe als met een opgevoerde brommer.
-bij een algemene verkeerscontrole waar rdw aanwezig is word ie dan in beslag genomen omdat papieren en motorbloknummer + cilinderinhoud niet overeenkomen.
-bij een ongeval moet je alle door de verzekering uitgekeerde kosten terugbetalen omdat je motorfiets niet aan de goedkeuring voldoet en je verzekeringsaanvraag dus incorrect is.
ik zou gewoon 125 blok monteren en daarmee laten keuren dan zit je op alle fronten veilig, het is het risico gewoon niet waard.
en de herkomst van een blok kun je makkelijk aantonen, het enige wat ze nodig hebben is een papiertje met naam, adres en handtekening van de verkoper en het motornummer.
Dit bericht is gewijzigd door kiris op 20-11-2020 om 22:55 uur.
T is alles behalve een 50 cc
Denk niet dat ik een 50 cc als 125 gekeurd krijg.
De qlue is dat ik naar een orgineel 125 blok wil.
Ik ben niet zo weg van dit geknutsel.
Althans niets mis mee een potent blokje he.
De brommer van junior liep ook dik door de 100 met een 50 cc, en dit was een daily driver.
Bleef gewoon heel.
Ik wil een fiets die gewoon inzetbaar is zonder dat ik rekening dien te houden met een blokje wat aan de limiet zit.
Maar ik kan geen goed 125 blok vinden waarvan de herkomst bekent is.
En het RDW heeft mij verzekerd dat ik die herkomst moet kunnen tonen.
En een aankoop bewijs alleen is niet genoeg, we hebben minimaal een correct frame nummer nodig wat bij het blok hoort.
Iets met diefstal en heling wsl.
Vandaar deze stoelendans, het had voor mij ook veel handiger en goedkoper geweest om alles in 1 keer te doen.
Want stiekem zitten er toch wat euroen in deze tussenstap om alles aan de gang te krijgen voor een retourtje RDW.
Dit bericht is gewijzigd door Nicesurprice op 20-11-2020 om 23:41 uur.
|