Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha TZR 50 naar 125

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1047 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69681 - Yamaha TZR 50 naar 125
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9354 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nicesurprice 2-10-2020 12:03 Print reply
Posts: 134
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kiris
hou er wel rekening mee dat alles wat de RDW aan de telefoon en in emails zegt en schrijft geen bindende uitspraken zijn en ze dus altijd bij de daadwerkelijke keuring kunnen afwijken van wat een rdw medewerker eeder gezegd heeft.

ik heb dat zelf al regelmatig meegemaakt bij het keuren van auto's.

als het mogelijk is probeer dan met de keurmeesters zelf te overleggen voordat je gaat ombouwen. dit is lastig omdat het bij de rdw officieel altijd via bijvoorbeeld het kantoor in zoetermeer gaat waar iedereen steeds wat anders zegt.
wat op maandag OK is is op dinsdag weer niet OK, en wat op donderdag helemaal niet kan dat kan op vrijdag wel weer. keurmeester piet vind het prachtig en keurmeester henk weigert te keuren omdat hij het onveilig vind.

hoe ouder het voertuig, hoe makkelijker het is, dat is wel zo.
en als er van de brommer ook een motor variant is dan is het keuren vaak wel makkelijker. zoals een MB/MT/MTX5 met MB/MT/MTX8 blok.

maar van tzr50 naar 125 denk ik dat ze uiteindelijk toch heel bokkig gaan doen. ik heb zelf een project gehad, van lichte motorfiets naar bromfiets wat op de schroothoop is beland omdat eerst wel alles kon maar na ombouw uiteindelijk toch niets kon bij de rdw en dat heeft veel geld gekost.

succes met je project.

p.s. om het simpeler te maken zou je zoals ze vroeger in duitsland deden gewoon de topsnelheid van de originele motor en cilinder iets verhogen, dat ie onbegrensd is en dat gewoon als motor keuren.
dan kun je daarna een grotere cilinder gebruiken, of een ander blok monteren. officieel moet je dat dan weer laten keuren maar daar kraait vaak geen haan naar. (alleen verzekering kan dan moeilijk doen als een ongeval te wijten is aan de ombouw).






Klopt.
Deed vroeger wat chassisbouw dus we kennen de grappen en grollen.
De meeste info welke ik nu heb komt vanuit de wetgeving omtrent dit onderwerp.
En we hebben gesproken met de persoon welke de keuringen uitvoert.
Yamaha geeft de TZR als 80 125 en 250 cc geleverd om de holomigatie voor de racerij rond te krijgen.

Natuurlijk zijn er verschillen in de uitvoeringen, ik beweer dus niet dat al deze uitvoeringen het zelfde zijn.
Daar de Honda's ook moeiteloos door de keuring komen voorzag men geen probleem met de TZR.

We gaan het mee maken.
heb eerst wat andere zaken te regelen.
Moet ook nog ff herstellen van een operatie.
Ik hoop dit jaar de zaak op kenteken te hebben.
Vandaaruit kijken we verder,


 
Nicesurprice 2-10-2020 12:20 Print reply
Posts: 134
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Kwa blok kan ik je uit de droom helpen. Er is geen 125 set voor dit blok. Er is een 125 4T blok dat past als je alle ophangpunten verlast.
Dan moet je echter een andere ander blok, uitlaat, CDI etc. Kun je een leuke auto van kopen.

Er zijn bigbore setjes met een lange slag krukas. Kom je rond de 88cc. Zit op ca €400 materiaal. Dan ben je nog een grotere carburateur en andere uitlaat. 2e hands te doen voor €250,-

Keuren schijnt relatief makkelijk te kunnen als hij van VOOR 2006 is. Ik heb zelf een projectje lopen op mijn Aprilia RX50 op motorkenteken te krijgen. Wacht echter nog op wat onderdelen.

Edit: Als 125 kom je ook nog met je bloknummers etc in de war. Je zou hem als 50 kunnen omkeuren naar motor en dan compleet verbouwen.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 6-1-2020 om 17:50 uur.



Heb dit eens gedaan (myalbum) maar ik krijg een heel ander beeld dan van die link.

Dat van dat img gedeelte op mn server moet ik als digibeet eens uitvogelen.
 
Nicesurprice 16-10-2020 16:48 Print reply
Posts: 134
Als het goed is krijgen we vanaf nu plaatjes.
Als eerste het voorbeeld.
Het eind resultaat moet ongeveer dit worden maar dan met een twist.

TZR50 by Ronald Pellis, on Flickr



 
Nicesurprice 16-10-2020 19:07 Print reply
Posts: 134
Inmiddels kunnen we een foto plaatsen.
Allereerst de inspiratie bron van het project.
En ja dat is het plaatje van hierboven.



De bedoeling is dat we een eindproduct krijgen wat hier een beetje op lijkt.
T word een TZR50 on steroids.

Inmiddels is het project redelijk van de grond.
We hebben nog een paar onderdelen nodig voor een rijdend chassis.
Normaliter zou ik al een rijdend iets kunnen bouwen ( lees een iets wat gekeurd zou kunnen worden).
Maar ik heb liever iets bij de RDW staan wat een beetje compleet is.

Al met al gaat het nog wel een tijdje duren ik mag vanaf de maandag een maandje geen gekke dingen doen, lees tillen bukken.
We mogen dan letterlijk de veters niet strikken.

K zet zondag een net setje Wielen op MP en een achterbrug.
Moet een beetje ruimte maken

Sneak peeke



Dit bericht is gewijzigd door Nicesurprice op 16-10-2020 om 19:10 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Nicesurprice op 16-10-2020 om 19:11 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-10-2020 20:06 Print reply

Posts: 8593
We want more !
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Nicesurprice 18-10-2020 17:27 Print reply
Posts: 134
ff kort dan .
Stopprs



Dit bericht is gewijzigd door Nicesurprice op 18-10-2020 om 17:28 uur.
 
Nicesurprice 21-10-2020 19:02 Print reply
Posts: 134
Vandaag een klein doch belangrijk klusje geklaard.
K mag niet bukken of tillen dus alles moest op hoogte.

Het punt was.
Dat als ik het contactslot plaatste de sleutel te kort was.
Die viel een cm of 4 in de kroonplaat.
Nu hebben we een freesbank, dus ff snel een paar cm van die pootjes geknaagd.
Past weer mooi zo.



En ja dr moeten nog imbusjes in die gaten om de clipons te zekeren

Dit bericht is gewijzigd door Nicesurprice op 21-10-2020 om 19:04 uur.
 
Nicesurprice 27-10-2020 14:12 Print reply
Posts: 134
Vandaag weer wat leuks gedaan.
Als je een andere voorvork ergens in frot omdat je bv de wielen mooi vind,
Dan kom je nog eens wat tegen.

Voortgang_08

Dit valt uit je TZR voorwiel als je deze verwijderd.

Ik zit dus met dit.

Voortgang_09

Daar zit dus dit pieleke an.

Voortgang_10

MAW we hebben een mechanische speedo.
En ik wil het org. Dash behouden.

Nu vonden we op t WWW een convertor.

Voortgang_11

Een org. stekker aan gesoldeerd en eens ingeplugd bij de brommert.
Als we nu het pennetje rond draaien hebben we een snelheid op het org. Dash.
Nu maar hopen dat we straks een kloppende snelheid hebben.

Groet

Dit bericht is gewijzigd door Nicesurprice op 27-10-2020 om 14:14 uur.
 
kiris 27-10-2020 22:28 Print reply

Posts: 353
das helemaal mooi, geen geklooi met magneten en reedcontact maar gewoon een convertor en het originele dashboard.

altijd leuk als je bepaalde onderdelen als een soort lego kunt combineren

leuke remmen trouwens, zulke nissin klauwen zien er altijd netjes uit vind ik.
 
Nicesurprice 28-10-2020 11:49 Print reply
Posts: 134
Zeker Kiris.

Op een voor spatbord na is de voorkant compleet.
We leggen nu even de aandacht op de achterwiel ophanging.
Als dit voor mekaar is moet ik ff zien hoe we het in t vat gaan gieten.
We zitten namelijk met een voorband met weinig profiel langs op het loopvlak.
Zijgroeven zijn wel goed.
Ik ga er even vanuit dat dit dus afkeur is.
Als we voor nieuwe banden gaan word t voor en achter.
En gaan de wielen eerst voor poedercoat.
Het balhoofd gaat dan ook mee.
Remklauwen en bracket achter worden dan ook gelijk gestraald en gespoten.
Alles in dezelfde RAL kleur matgoud.

De clipons en achterbrug worden matzwart net als t frame.

Blijkt de voorband nog net te kunnen doen we dit alles als t frame ook klaar voor stralen en poedercoat is.

ach.
We zijn ermee van straat.
 
Rob777 28-10-2020 13:51 Print reply

Posts: 970
Altijd mooie uitvoering gevonden die zwart met goud.
Ben benieuwd.
Ben zelf de RS aan t opknappen, zal ook een topic aanmaken binnenkort.

 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Nicesurprice 28-10-2020 17:36 Print reply
Posts: 134
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob777
Altijd mooie uitvoering gevonden die zwart met goud.
Ben benieuwd.
Ben zelf de RS aan t opknappen, zal ook een topic aanmaken binnenkort.



Moet je zeker doen, zo een topic aanmaken.
Zo een topic is altijd leuk om te lezen.
En soms leer je er ook nog iets.
Heb eigenlijk dit topic parallel aan het project draadje lopen omdat men hier kan posten ed.

groet Ronald
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 28-10-2020 19:08 Print reply

Posts: 8593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nicesurprice
[...]
Heb eigenlijk dit topic parallel aan het project draadje lopen omdat men hier kan posten ed.




http://www.brommerfo...jects/showtopic/2449
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Nicesurprice 30-10-2020 16:42 Print reply
Posts: 134
Vandaag de achterbrug aangepakt.

Beetje gewillig maken.

Voortgang_12

Volgende week wat meer tijd dan even de schokbreker erin klussen.

 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 30-10-2020 21:50 Print reply

Posts: 8593
Leuke werkbank !

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 9354 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved