Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Zuiger van billet.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1090 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69662 - Zuiger van billet.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2627 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jan w. 50 6-11-2019 19:51 Print topicpost

Posts: 961








Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 6-11-2019 om 20:00 uur.

Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 22-11-2019 om 1:04 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts

Rob777 6-11-2019 21:24 Print reply

Posts: 970
Dacht dat billet ook gewoon aluminium is.

Billet slaat op manier van produceren, vanuit 1 blok frezen i.p.v. gieten toch ?
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Rob777 6-11-2019 22:17 Print reply

Posts: 970
Billet is inderdaad beter en sterker door de veel fijnere korrelstructuur geloof ik..en doordat er minder verontreiniging en lucht in zit begrijp ik.
Mooi spul.
Zit net wat te lezen erover, zie dat het ook veel toegepast wordt bij tractorpulling, zal die tractorpulling maat es vragen of hij het weet, denk t wel.
Zal wel morgen pas worden, die slaapt al :p



Dit bericht is gewijzigd door Rob777 op 6-11-2019 om 22:20 uur.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Rob777 6-11-2019 22:31 Print reply

Posts: 970
Het zal ook aan de soort alu billet liggen trouwens, ik zie dat je verschillende legeringen hebt voor specifieke toepassingen.


https://www.demetaal...pen&pagina_id=23
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Rob777 7-11-2019 13:42 Print reply

Posts: 970
Billet wordt vaak gebruikt voor zuigers in tractorpulling dus op zich kan het goed.

Maar het ligt er echt aan welke legering het is en of die hetzelfde is als de originele.

Weet je welke soort je hebt ?
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Rob777 7-11-2019 21:11 Print reply

Posts: 970
Ik vermoed dat je 4000 of iets hebt.

Dat is warm kneedbaar onder een pers in een mal drukken en dan nabewerken, volgens maat.

Hij gebruikt zelf 7075t6, zet veel uit maar oersterk.
Met dat spul moet hij 1.2 mm kleiner gaan zitten omdat het meer uitzet dan 4000 bijvoorbeeld.

Knap ingewikkelde materie.

Ook zou je eigenlijk moeten weten van welke soort een originele zuiger is, ik vermoed ook uit de 4000 groep maar zeker weten doe ik het niet.


 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Rob777 8-11-2019 15:33 Print reply

Posts: 970
Anders zit je ook maar achter de geraniums de hele dag..

Leuk projectje op zich, wel ingewikkeld.

Hoe ga je het doen met de zuigerveren trouwens ?
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Rob777 8-11-2019 21:57 Print reply

Posts: 970
Je gebruikt dan originele zuigerveren, of maak je die ook zelf ?
Als de zuiger meer of minder uitzet dan normaal en dus bijvoorbeel iets kleiner moet zijn dan moeten de veren ook kleiner..denk ik..weet nie zeker..
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Rob777 10-11-2019 20:23 Print reply

Posts: 970
Je hebt je aardig ingelezen geloof ik, lol.

Ben benieuwd naar het eindresultaat.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
honda fryslan 11-11-2019 18:20 Print reply

Posts: 1914
Mooie theoretische verhalen, maar welk merk zuiger heb je, wat is de exacte boring van je cilinder en wat is de diameter van de zuiger die je gekocht hebt?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
honda fryslan 13-11-2019 22:23 Print reply

Posts: 1914
Ik zie het "buiten de lijntjes tekenen" niet echt..

Je hebt een goede zuiger gekocht.. nu de cilinder laten honen met een tolerantie van 5/100e.

Je gaat er alleen niet direct sneller mee.. om écht 120 te rijden moet er meer gebeuren dan een vhm zuiger monteren
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse

Dit topic is 2627 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved