Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Verlichting honda mtx ot werkt niet goed

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 858 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69641 - Verlichting honda mtx ot werkt niet...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5391 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BartEnBraad 22-9-2019 21:26 Print reply

Posts: 61
O denk nu dat ik op gelijkstroom gemeten heb en niet op wisselspanning
Zou dit het probleem zijn?
 
Liever gelast dan geleased
BartEnBraad 16-10-2019 13:41 Print reply

Posts: 61
Op de gele draad 06.0 en op witte max 08.5 dat heb ik gemeten op V~200 en met de zwarte draad van de multimeter op massa (groene draad) en rood op wit en geel.

 
Liever gelast dan geleased
BartEnBraad 16-10-2019 13:43 Print reply

Posts: 61
Zwart op wit en rood op geel geeft een meting van 01.4 tot 01.8
 
Liever gelast dan geleased
BartEnBraad 16-10-2019 13:49 Print reply

Posts: 61
En hoe hoort de spanningsregelaar op de mtx ot aangesloten te zitten heb hem nu zo zitten.
(Ribbels boven)

_____ _____
Groen wit
_____ _____
Zwart rood


 
Liever gelast dan geleased
jan w. 50 16-10-2019 20:44 Print reply

Posts: 965
Die stekker past maar op één manier.?

Dacht ik.

Lijkt mij wel sterk.
Dat ze de draadjes hebben veranderd.
Aan de stekker.

Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 16-10-2019 om 20:51 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
BartEnBraad 17-10-2019 15:29 Print reply

Posts: 61
Ja idd heb het gecheckt in het werkplaatshandboek, verder heb ik de lichtweerstand en spanningsregelaar allebei gewisseld voor een andere 2e hands maar dat hielp niks.
Ben er bijna zeker van dat er iets doorgebrand moet zijn, het licht doet het nu voor en achter en ook op alle standen, maar het brandt heel zwak en constant (gaat niks feller bij gas geven) het achterlicht zie je alleen gloeien als je het rode glas eraf haalt, dus heel erg zwak.
Dit alles met gestarte motor ZONDER ACCU, als ik de accu eraan hang gebeurt er niks behalve het neutraallampje en de toeter die gaan werken.
Toen ik de accu er voor het eerst aanhing (na andere kabelboom eropzetten) brandde het licht supermooi en heel fel , maar na 10 sec stopte het gewoon en gebeurde wat ik eerder beschreef , dat het licht heel zwak brand met gestarte motor en helemaal niet alleen op de accu.
Wat zou er gebeurt kunnen zijn? Heb ik iets verkeerd aangesloten waardoor er iets verbrand is of wat anders?
En zijn de metingen die ik heb gedaan goed?
 
Liever gelast dan geleased
jan w. 50 17-10-2019 19:05 Print reply

Posts: 965
Ik durf niet te zeggen.
Of alle metingen goed zijn.

Het is net of de spanning wegvloeit.
Naar de massa.?

Trek de stekker uit de verlichtings spoel.
Een sluit alleen de accu aan.
Misschien maakt dat verschil.

Alle stroom verbruikers uit.
De min van de multimeter aan het frame.
De plus aan de waterleiding houden.

We proberen wat.




Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 17-10-2019 om 19:24 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
BartEnBraad 17-10-2019 20:09 Print reply

Posts: 61
Zal ik doen als ik weer ben waar hij staat, het schiet ook niet echt op omdat ik er niet iedere dag kom.
Het beste zou zijn om hem thuis te hebben, maar hier heb ik de spullen en de ruimte niet.

Met waterleiding bedoel je aarde toch?


Dit bericht is gewijzigd door BartEnBraad op 17-10-2019 om 20:10 uur.
 
Liever gelast dan geleased
jan w. 50 17-10-2019 20:27 Print reply

Posts: 965
Ja . Als je met alles uit. stroom kunt
Meten. Klopt er wat niet.

Het neutraal lampje een de 2t olie vlotter.
Die moeten het blijven doen in nood.

Het kan zijn dat als je de accu plaatst.
De stroom terug loopt naar de spoel.
De neutraal schakelaar zit er het kortst
Bij een word aan gezet.

Ik vertrouw de verlichting spoel niet.
Die kan van binnen afgebrand zijn.











Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 17-10-2019 om 21:01 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
BartEnBraad 17-10-2019 23:40 Print reply

Posts: 61
De olietank zit er niet meer op, dus stekker hangt gewoon los. Lijkt me niet dat dit kwaad kan.
Verlichtingsspoel bedoel je dat de spoel nog net genoeg spanning opwekt om de lampjes een beetje te laten gloeien, maar dat de spanning weer een soort terugloopt naar die spoel?
Alleen de lampjes blijven ook echt constant brandden, je kan zoveel gas geven als je wil maar gaat helemaal niks feller.

Dit bericht is gewijzigd door BartEnBraad op 17-10-2019 om 23:41 uur.
 
Liever gelast dan geleased
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 18-10-2019 14:20 Print reply

Posts: 8607
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartEnBraad
Zwart op wit en rood op geel geeft een meting van 01.4 tot 01.8


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartEnBraad
Ben er bijna zeker van dat er iets doorgebrand moet zijn, het licht doet het nu voor en achter en ook op alle standen, maar het brandt heel zwak en constant (gaat niks feller bij gas geven) het achterlicht zie je alleen gloeien als je het rode glas eraf haalt, dus heel erg zwak.
Dit alles met gestarte motor ZONDER ACCU.



Dan is je stroomspoel niet overleden maar goed terminaal ziek. Je weet toch, als je de plus draad naakt tegen het frame laat komen, dat dat een kortsluiting is (vonkt ook), en dat dat je stroomspoel kan laten uitfikken...het hoeft niet dat te zijn, maar dat begin ik te denken dat er gebeurd is. Ik zou in elk geval de oorzaak van de kortsluiting zoeken voor ik de stroomspoel vervang, als ik jou was.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartEnBraad
Toen ik de accu er voor het eerst aanhing (na andere kabelboom eropzetten) brandde het licht supermooi en heel fel , maar na 10 sec stopte het gewoon en gebeurde wat ik eerder beschreef , dat het licht heel zwak brand met gestarte motor en helemaal niet alleen op de accu.
Wat zou er gebeurt kunnen zijn? Heb ik iets verkeerd aangesloten waardoor er iets verbrand is of wat anders?



Je lichten zullen niet lang branden op de kracht van de accu, maar 10 seconden is wel heel kort. Fel branden van de lichten duidt op een hoger voltage dan 12V. Dat wijst dan weer op een fout in de kabelboom in het lichtcircuit. Dat zou een tweede mogelijkheid zijn voor je kaduuke lichtspoel.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
BartEnBraad 18-10-2019 18:38 Print reply

Posts: 61
Maar zelfs met overleden/of zieke spoel zou de verlichting zonder gestartte motor op de accu moeten werken, toch?
Dat deed hij die 10 sec dus wel en goed ook maar toen was het ineens helemaal uit (alleen op accu helemaal niks!), dus niet langzaam zwakker wat denk ik gebeurt als de accu wordt leeggetrokken.
En heel fel is misschien een beetje overdreven maar wel gewoon zo fel als hij hoort te branden, voor en achter deed hij het goed toen.

Dit bericht is gewijzigd door BartEnBraad op 18-10-2019 om 18:39 uur.
 
Liever gelast dan geleased
jan w. 50 18-10-2019 19:41 Print reply

Posts: 965
Als de wikkelingen van de spoel niet goed
Zijn. Kan er spanning aan de buitenkant
Ontstaan. De spoel zit vast aan aarde.

Stroom zoekt de kortste weg.
Naar aarde.

Heb je een 6 volt spoel aangesloten
Op een 12 volt systeem?


Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 18-10-2019 om 20:00 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
BartEnBraad 29-10-2019 16:03 Print reply

Posts: 61
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


[...]


Dan is je stroomspoel niet overleden maar goed terminaal ziek. Je weet toch, als je de plus draad naakt tegen het frame laat komen, dat dat een kortsluiting is (vonkt ook), en dat dat je stroomspoel kan laten uitfikken...het hoeft niet dat te zijn, maar dat begin ik te denken dat er gebeurd is. Ik zou in elk geval de oorzaak van de kortsluiting zoeken voor ik de stroomspoel vervang, als ik jou was.

[...]
Waar zou ik dan moeten beginnen met meten/zoeken?


 
Liever gelast dan geleased
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 30-10-2019 13:20 Print reply

Posts: 8607
De batterij afkoppelen, en meten aan alle fiches of er iets aan de massa ligt. Vooral dan in je lichtcircuit.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 5391 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved