Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Extreem inhouden bij warme motor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 896 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69628 - Extreem inhouden bij warme motor
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4162 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

manuel 14-8-2019 12:53 Print reply
Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob777
Hebbie de zuiger al es bekeken..of wordt het toch nummer 5 ?


Nee, durf dat niet meer. heb daar geen goede ervaringen mee. Steeds na het openen en gemonteerd op de zelfde manier krijg het spul dan weer niet aan de gang.

En met nummer 5 ben ik al bezig. Volgende week examen.

 
Rob777 14-8-2019 17:11 Print reply

Posts: 970
Je hoeft misschien niet de hele cilinder er af te halen, Pango gaf eerder al aan hoe :

Haal de uitlaat er af, kijk door de uitlaatpoort naar de zuiger. Misschien kun je zo al zien of het een warmloper is.

En zo moeilijk is een cilnder er af halen en terug plaatsen niet, zelfs ik kan het.
Je zal iets moeten..of wou je 40 blijven rijden ermee ?
Tot ie helemaal vastloopt.

 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Aprilia RX 50 2003 15-8-2019 11:02 Print reply

Posts: 6717
Als je de cilinder er af halen en terug monteren niet aandurft misschien toch uitbesteden?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 15-8-2019 19:35 Print reply

Posts: 8607
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: manuel
Inderdaad off topic... haha,
Maar nu weet ik nog niet veel. :( m.b.t mijn probleem)


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: manuel
[...]


Nee, durf dat niet meer. heb daar geen goede ervaringen mee. Steeds na het openen en gemonteerd op de zelfde manier krijg het spul dan weer niet aan de gang.

En met nummer 5 ben ik al bezig. Volgende week examen.



Slotje op topic ???

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
manuel 24-8-2019 16:48 Print reply
Posts: 157
Hoi pango,

Ja mag op slot.
 
Rob777 24-8-2019 17:17 Print reply

Posts: 970
Heb je het opgegeven dan ?
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
manuel 24-8-2019 17:38 Print reply
Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob777
Heb je het opgegeven dan ?


Nope! Werkt zoals het hoort. Ik was dit topic helemaal vergeten. (Ouderdom)
 
Rob777 24-8-2019 20:26 Print reply

Posts: 970
Oke..en wat was het probleem nu ?
Of hebben de smurfen em stiekum 's nachts gerepareerd ?
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
manuel 25-8-2019 14:13 Print reply
Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob777
Oke..en wat was het probleem nu ?
Of hebben de smurfen em stiekum 's nachts gerepareerd ?


Dan ben ik een smurf.
 
Rob777 25-8-2019 17:48 Print reply

Posts: 970
Dat sowieso

Maar wat was het probleem dan ermee ?
Altijd benieuwd naar waar het in zat.
Iets met leerzaam enzo.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 25-8-2019 20:47 Print reply

Posts: 8607
Hij was vergeten zijn ketting los te maken.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Rob777 25-8-2019 20:52 Print reply

Posts: 970

 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
manuel 25-8-2019 23:33 Print reply
Posts: 157
Het begon een week geleden met onderandere dit stukje tekst:

"De meeste 2-takt scooters hebben standaard een bougie hittegraad 6 of bougie hittegraad 7. Heeft u een snellere of zwaardere scooter dan moet u minimaal bougies hittegraad 8 gebruiken. Maar let op! Hoe warmer de bougie, hoe minder warmte deze afstaat aan de cilinderkop. Als de bougie te warm wordt kan dit oververhitting aan de zuiger veroorzaken"

Daar ben ik het gaan zoeken.
Er zat een hitte graat 9 in. En ben er inmiddels ook achter dat het om sprinter gaat. Verbruik is abnormaal hoog. Ik denk 1 op 6 of zo?
(3 liter brandstof verbrand op ongeveer 20 kilometer is wel erg veel maar ik kan het nu wel plaatsen gezien het een sprinter is. Da's wel kut.

Ben dus in principe nog aan het stellen. Maar naar de stad op en neer, rond 30km, geen probleem met rijden.Dus er zit nu een hitte graat 8 in. Met een mengselverhouding 1:50 De top is al heel wat minder dan voorheen. Nu testen met langere ritten.

Zo goed robje?
 
Rob777 26-8-2019 12:39 Print reply

Posts: 970
Smurfig verhaal.

Ik heb ook ooit eens 1 op 6 gereden, met een Kreidler...toen mn carb zo lek als een mandje was en er een kilometerlang benzinespoor achter me liep als ik reed..

1 op 6...

En hoe kan je top opeens minder zijn dan ?
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
manuel 26-8-2019 17:36 Print reply
Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob777
Smurfig verhaal.

Ik heb ook ooit eens 1 op 6 gereden, met een Kreidler...toen mn carb zo lek als een mandje was en er een kilometerlang benzinespoor achter me liep als ik reed..

1 op 6...

En hoe kan je top opeens minder zijn dan ?


Rob ik ik wil best antwoorden maar als jij of anderen met termen blijft gooien zoals " gelul" "smurfig" dan nodigt mij dat niet uit om het probleem uit te leggen als je het toch niet geloofd of iets smurfigs vind.

Met vr gr,
Manuel

 

Dit topic is 4162 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved