Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Aerox begrenzer : moet ik deze wit/ rode kabel hebben?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 684 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69614 - Aerox begrenzer : moet ik deze wit/...
Pagina 1 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Volgende pagina >
Dit topic is 8957 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

manuel 5-7-2019 19:43 Print topicpost
Posts: 157
Hallo allen,

Ik wil een toerenbegrenzer inbouwen en volgens de handleiding moet de rode draad van de toeren begrenzer op de pick up kabel.

Mijn vraag, (zie foto) is dit die rood/witte kabel die ik moet hebben waar ik de toerenbegrenzer aan moet monteren?

Ik wilde dit in het technisch forum plaatsen maar dan krijg ik fout meldingen en kan dus alleen nog maar op bef plaatsen?!. (Mod?)



Ik hoop op reacties.

Met vr gr,
Manuel.


 

jan w. 50 5-7-2019 20:16 Print reply

Posts: 965
De vliegwiel kap er af draaien.
Dan het vliegwiel er af trekken.

Dan zie je zo welke draadkleur.
Er aan de pick-up zit.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Rob777 5-7-2019 20:27 Print reply

Posts: 970
Ik kan ook nog steeds alleen maar op Bef plaatsen of reageren..denk dat het forum kapot is.
Verkeerd draadje ergens ingestopt ofzo..

Ik durf het van jouw draadje niet te zeggen Manuel.
Ik lees net wel ergens dat er al een toerbegrenzer in je cdi zit als het goed is ?


Edit : ik lees hier iets over blauw-wit : http://www.scooterhu...c-pick-up-vraag.html

Dit bericht is gewijzigd door Rob777 op 5-7-2019 om 20:28 uur.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 5-7-2019 21:11 Print reply

Posts: 8613
Je hebt een Yamaha, toch ?
In dit topic staat een draadschema van een Yamaha Neo, dat zouden dezelfde kleuren moeten zijn:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/62095
Dus ja, de roodwitte is de pickup.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
manuel 5-7-2019 21:17 Print reply
Posts: 157
Dank jullie voor de reacties.

Of mijn cdi een begrenzer heeft of ingebouwd heeft durf ik niet te zeggen. (Hangt extern in ieder geval niets aan wat de toeren zou kunnen begrenzen)

Wat betreft het vliegwiel die hebben vaak 4 of 5 verschillende draden met verschillende kleuren in de mantel. Dus vraag ik me af welke ik moet hebben want ik kan niet door de spoel heenkijken. (Of zie ik iets simpels over het hoofd?,1 draad?

Hij zal wel niet starten als ik deze doorknip?

en de vliegwiel krijg ik er zonder poelli trekker niet af. Of heb je een andere mogelijkheid?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 5-7-2019 21:24 Print reply

Posts: 8613
Heb jij mijn post gelezen ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
jan w. 50 5-7-2019 21:34 Print reply

Posts: 965
Vaak is de pick-up opnemer.
Een apart onderdeel van de ontsteking.
Met zijn eigen draad kleur.
Daarom komen er wel 5 draadjes uit.

Die zit niet in de spoel.
Zo ver ik weet.

Maar ik loop ook 10 jaar achter.




 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
jan w. 50 5-7-2019 21:35 Print reply

Posts: 965
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Heb jij mijn post gelezen ?


Ik vraag het me ook af.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 5-7-2019 22:16 Print reply

Posts: 8613

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Rob777 5-7-2019 22:34 Print reply

Posts: 970
Ok..ik ging nog even uit van de GY6..verhaal over ingebouwde begrenzer en blauw-wit gaat dus niet op.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
manuel 5-7-2019 22:52 Print reply
Posts: 157
@pango,

Dat schema is voor neos en vettos. Is dat hetzelfde?
 
jan w. 50 5-7-2019 23:51 Print reply

Posts: 965
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: manuel
@pango,

Dat schema is voor neos en vettos. Is dat hetzelfde?


Als je lucht te kort komt.
Draai een grotere lucht schroef in de cabrateur.

Zet een 17.5 mm cabrateur op een 2 takt.
50 cc puch Met een 18 mm uitlaat bocht.

Mijn vertakt motor wil niet rond draaien.
Om dat de kleppen de zuiger raken..

Heb je nog meer wijsheden.?





Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 5-7-2019 om 23:57 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
manuel 6-7-2019 5:18 Print reply
Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
[...]


Als je lucht te kort komt.
Draai een grotere lucht schroef in de cabrateur.

Zet een 17.5 mm cabrateur op een 2 takt.
50 cc puch Met een 18 mm uitlaat bocht.

Mijn vertakt motor wil niet rond draaien.
Om dat de kleppen de zuiger raken..

Heb je nog meer wijsheden.?





Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 5-7-2019 om 23:57 uur.



Haha laat me toch niet lachen man! Als je alleen dingen opschrijft en niet eens de context erbij zet kun je van iets moois iets lelijks maken.

Daarbij als je niet eens bent met wat ik post moet je op dat moment reageren in het daarvoor bedoelde topic en tegen argumenten geven en niet en opsomming maken van gedeeltes uit mijn tekst die op quotes lijken.

Dit bericht is gewijzigd door manuel op 6-7-2019 om 5:46 uur.
 
Rob777 6-7-2019 13:48 Print reply

Posts: 970
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
Aprilia RX 50 2003 7-7-2019 16:59 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: manuel
[...]



Haha laat me toch niet lachen man! Als je alleen dingen opschrijft en niet eens de context erbij zet kun je van iets moois iets lelijks maken.

Daarbij als je niet eens bent met wat ik post moet je op dat moment reageren in het daarvoor bedoelde topic en tegen argumenten geven en niet en opsomming maken van gedeeltes uit mijn tekst die op quotes lijken.

Dit bericht is gewijzigd door manuel op 6-7-2019 om 5:46 uur.


Hij bedoelt dat wij nog steeds niet weten over wat voor voertuig of brommer het gaat dus dat technische antwoorden 0,0 zin hebben.

Het is je al een paar keer gevraagd, maar we hebben daar nog geen antwoord op helaas.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
manuel 7-7-2019 18:03 Print reply
Posts: 157
Oh ik dacht dat ik dat al gezegd had.

Excuus allen. Ik had gisteren een hele slechte dag maar dat mag geen excuus zijn voor mijn reactie.

Nogmaals mijn excuus.

Het gaat om een yamaha aerox 50cc 2 takt uit 2009.
 

Dit topic is 8957 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved