Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 2 takt Vespa lx afvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 593 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69613 - 2 takt Vespa lx afvoeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3219 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Snorfietsmafia 3-7-2019 21:16 Print topicpost
Posts: 3
Goedendag, ik heb vragen met betrekking tot het afvoeren van mijn Vespa lx 50 2 takt snorfiets.

Toen ik deze scooter kocht liep hij tegen de 60km per uur op de teller (zeg maar 58 max) Had hem toen afgevoerd d.m.v een prop plaatsen (toen liep hij ong 47 op de teller)

Toen nog gekeken of er een dubbele pakking tussen de cilindervoet en het blok zat. En dit zat er zeker, ik wou in beginsel een 1mm pakking plaatsen omdat dat naar mijn mening er origineel ook in zat.. Maar dat paste niet (zuiger raakte de kop) Heb dus enkel een 2mm pakking geplaatst.

Met een varioring erin loopt hij nu 38 top, enkel maakt hij veel toeren op de topsnelheid (en dat vind ik niet nice) ik heb er 10 gram rollen in btw als dat wat uitmaakt.

Conclusie, ik wil hem graag zodanig afvoeren zoals hij hier In Nederland ooit geleverd was. En dat hij laag in de toeren zit op topsnelheid.

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 3-7-2019 21:47 Print reply

Posts: 8613
Een kleinere sproeier er in.
Rijdt helemaal niet lekker meer dan maar zo is dat ook origineel.
Ook niet veilig eigenlijk i.v.m. auto's en fietsen die je kost wat kost voorbij willen en slecht voor je motor die vervuilt omdat hij nooit op temperatuur komt.
Hoeveel doet hij op GPS ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
honda fryslan 3-7-2019 22:10 Print reply

Posts: 1914
Raar advies. Niet zomaar een kleinere sproeier plaatsen omdat dit een warmloper kan veroorzaken.


 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 3-7-2019 22:37 Print reply

Posts: 8613
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
Raar advies. Niet zomaar een kleinere sproeier plaatsen omdat dit een warmloper kan veroorzaken.




Je moet eens kijken wat voor sproeier er grofweg zit in een originele AM6 DT (62 dacht ik), en in een snel gemaakte AM6 TZR...
AM6 en Vespa hebben dezelfde carbs die alleen met de sproeier afgesteld worden...
Wat kan de TS anders nog...
Hij wil 25 km/h...
Brommer gaat dan zo traag dat hij eerder dichtslibt dan vastloopt...
Optimum zoeken is iets anders dan wettelijk in orde...
Zonde van allemaal die nieuwe brommers die waarschijnlijk sneller op het schroot belanden omdat ze niet voldoen aan de gewone dagdagelijkse eisen...
Mijn Kymco Pulsar, Honda CB 125 kopie uit ex-Honda fabriek, heeft 8kW origineel, heeft met grotere sproeier gewoon de toegelaten 11kW, waarom 8 kW zeg, de vorige eigenaar deed de Kymco weg omdat de koppeling op was, want wat probeer je allemaal om vooruit te komen...
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Snorfietsmafia 4-7-2019 11:23 Print reply
Posts: 3
Hallo, bedankt voor de antwoorden.

Kleinere sproeier gaat hem inderdaad niet worden. Dat keurde de bromfietszaak ook al af.

Ik ben opzoek naar de juiste manier van afvoeren. Hoe kan ik bijvoorbeeld weten of ik een snorfietscilinder heb?

Ik hoef niet persé maar 25 te kunnen btw. Wettelijk gezien zit ik nu goed (was laatst op de rollerbank, daar liep hij 31 op)

Ik wil dat mijn Vespa rustig loopt, laag in de toeren zonder dat hij te hard kan. Zonder ring het liefst, maar dan loopt hij dus veel te hard (47 teller, dus 40 echt)Een nog kleinere prop is volgens de bromfietszaak riskant omdat hij dan wellicht superlangzaam of helemaal niet optrekt. Kan ik weer stap voor stap gaan boren.

 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 4-7-2019 17:31 Print reply

Posts: 8613
https://www.m2tradin...cc-40mm-zip-vespa-lx

Deze snorcilinder is in elk geval ook "geschikt" voor de 45 km/h brommer...

Iemand moet me maar corrigeren maar ik geloof dat het knijpen bij de Vespa tweetakt in de uitlaatprop zit, misschien nog een restrictie in de inlaat, en een kleine sproeier...

En hoezo de brommerzaak kan je niet helpen ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 4-7-2019 17:53 Print reply

Posts: 8613
https://www.ehow.co....ine-description.html

Identify which Piaggio/Vespa engine you have. There are three different types: Pre-2000 Piaggio engine--No catalytic converter and Dellorto or Weber 12mm carb; 2000 through 2005 Piaggio/Vespa engine--Catalytic converter and 17.5mm Dellorto carb; 2005 onwards Piaggio/Vespa engine--Catalytic converter, 17.5mm carb and slightly lower exhaust port. De-restricting for pre and post-2000 engines is done in two parts. For the post-2000 engines, there is an additional step of adjusting carburettor jetting as well.
Prepare a clean work area and make sure all necessary tools and parts are nearby and ready for use.
Open up the Vespa engine case and locate the outer engine pulley. Undo the outer pulley only. You may need an air-power impact wrench or a variator locking tool to successfully stop the pulley from spinning while loosening. Locate the cylinder washer between the inner and outer transmission pulley when exposed. Remove the washer and reinstall the outer pulley. Nothing else needs to be removed. Secure the outer pulley and close up the engine case, making sure to secure all engine case nuts as needed to factory tightness. Use a torque wrench to be sure.
De-restrict the exhaust. The second restriction on a pre-2000 engine is a small pipe coming off the exhaust which interrupts the gas flow slightly. Remove the exhaust for the work to be done. Cut that small pipe off and weld up the holes created. This is a minor restrictor and will not solve all your problems if you don't remove the pulley washer described above. Reinstall the exhaust when completely finished.
Make jetting changes. Post year 2000 engines require carburettor jetting changes. No jetting change is required for pre year-2000 engines. Find the carburettor on your scooter. All post-cat Vespa models now come with a 17.5mm carburettor. The stock main jet is either a size 53 or a 56 (pre or post year 2005 model respectively). Take the old main jet our and replace it with a larger size main jet, two to three sizes bigger (56 or a 58).

Dus een ring in de vario, een kleine uitlaatrestrictor en een paar maten kleinere sproeier.
Er staat wel niets over 25 en 45 km/h in die tekst.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Snorfietsmafia 4-7-2019 18:25 Print reply
Posts: 3
Ik geloof dat de originele sproeier maat 58 is. Ik zal dat morgen eens proberen. Ik heb namelijk geen idee wat er nu inzit, maar ik denk dat hij sowieso te veel brandstof krijgt. Zal de kleur bougie eens nakijken, als het koffie met melk bruin is, dan lijkt mij dat ik niet daar moet zoeken toch?

Zo vervelend, wou dat het nog 2009 was, toen kon je nog met je snorfiets veel te hard rijden. Had toen een snor Zenith die 50 liep op de teller, maar op de rollerbank geen probleem xd.
 
jan w. 50 4-7-2019 18:56 Print reply

Posts: 965
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
https://www.m2tradin...cc-40mm-zip-vespa-lx

Deze snorcilinder is in elk geval ook "geschikt" voor de 45 km/h brommer...

Iemand moet me maar corrigeren maar ik geloof dat het knijpen bij de Vespa tweetakt in de uitlaatprop zit, misschien nog een restrictie in de inlaat, en een kleine sproeier...

En hoezo de brommerzaak kan je niet helpen ?


Ik dacht , ik heb nog nooit een.
25 km vespa in Italië gezien.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts

Dit topic is 3219 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved