Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha aerox. 50cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 787 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69607 - Yamaha aerox. 50cc
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4557 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

manuel 23-6-2019 14:17 Print topicpost
Posts: 157
Hoi,

Sinds een paar dagen in het bezit van deze scooter.
Ik was ff vergeten hoe een 2-takt voelt. Qua rijden is het heel anders dan mijn oude orbit 4-takt.

Maar nu, Ik krijg pas het volle vermogen als ik het gas volledig tegen de aanslag open draai.

Mijn vraag, Ik heb het gevoel dat de koppeling "laat aanslaat" moet ik het zoeken in de trek en druk veren en de vario rollen? Of rijd een aerox zo? (Nee ik heb de variorollen nog niet gewogen, en ik weet dat dat belangrijk is om te kunnen aanpassen) maar ja uitlenen van het gereedschap..pfff

De vorige eigenaar heeft er wel een power filter onder gemonteerd dus er zal wel meer aan gerotzooid zijn.

Kan het zijn dat deze filter te veel warmte van het blok doorlaat waardoor te weinig "koude" lucht gehapt word of maakt dat niet uit als de brommer een radiator heeft? (Geen idee)

Kortom...
Ik zie graag reacties komen,

Met vr gr,
Manuel

EDIT: weet iemand een goede shop waar ze cilinders in/om bouwen en afstellen?
Liefst in noord limburg.

Dit bericht is gewijzigd door manuel op 28-6-2019 om 23:33 uur.
 

Lars555 17-1-2022 11:29 Print reply
Posts: 18
Beste

Het kunnen meerdere dingen zijn

Maar als ik jou was zou ik de orginele filter
Zoeken want een open filter (powerfilter) met dezelfde sproeier kan een probleem zijn
Dan word het mengsel uit balans gebracht en krijg je te veel lucht en te weinig bezine
Waardoor een motor hoger in de toeren zal opgaan maar sneller voor problemen zorgt
Zoals vastlopen en pingelen

Maar als je zeker weet dat het niet aan de carb of cilinder ligt dan kunnen we dat uitsluiten
 

Dit topic is 4557 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved