Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Spie afgebroken, is krukas sleuf verpest?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 630 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69598 - Spie afgebroken, is krukas sleuf ve...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2938 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Benelson 5-6-2019 22:30 Print topicpost
Posts: 1
He allemaal! Ik ben nieuw op dit forum en kon niets vinden in de knowledge base over mijn probleem. Hier komt ie

Ik wilde de contactpunten vervangen van mijn Benelli T-50. Hierbij kwam ik erachter dat het spietje gebroken was nadat ik het vliegwiel eraf heb gekregen. Het lijkt erop dat er nogal wat schade is aangericht aan de sleuf op de krukas, terwijl de sleuf in het vliegwiel er piekfijn uit ziet.

Hierbij een plaatje dat het verschil tussen een krukas laat zien zoals hij hoort te zijn (Benelli T-50 krukas), naast degene die dus erg versleten is.



Is dit nog te repareren of is hier nog om heen te werken? Of is dit een kwestie van de krukas vervangen?

Foto's van krukassleuf:





Foto van vliegwielsleuf:



Er zit trouwens geen speling op de krukas.

Dit bericht is gewijzigd door Benelson op 5-6-2019 om 22:35 uur.
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 6-6-2019 19:11 Print reply

Posts: 8607
Die twee krukassen lijken een verschillende spie-opening te hebben.
Op jouw krukas lijkt de helft van de spie-opening nog in orde te zijn. Misschien de nieuwe spie wat bijslijpen en lijm gebruiken of vastlassen.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
jan w. 50 6-6-2019 19:19 Print reply

Posts: 965
Grond plaat met ontsteking.
Een het vliegwiel.

180 graden om de as draaien.
Een daar een nieuwe spiebaan.
Er in laten maken.

Ik weet niet of je het gat.
Dicht kunt lassen.
Om daar een nieuwe spiebaan.
In te krijgen.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Aprilia RX 50 2003 15-6-2019 7:39 Print reply

Posts: 6717
Opzich, als je de spie tegen de goede kant aangeplakt krijgt ben je al gered. De spie is alleen zodat hij op de juiste plaats gemonteerd wordt. Het is niet alsof hij het vliegwiel op z'n plek houdt.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jan w. 50 15-6-2019 17:10 Print reply

Posts: 965
Dat ding weegt een halve kilo of zo.
De passing op de as.
Is door dat grootte gat
Al niet best.

Als je dan een keer verschalkt per ongeluk.
Of bij afremmen op de motor.

Bij 8000-9000 rpm.
Staat het vliegwiel. Niet maar zo stil.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Aprilia RX 50 2003 18-6-2019 12:47 Print reply

Posts: 6717
Als de passing zo slecht is dat de spie van belang is dan moet je de krukas en vliegwiel weg doen.

De spie is enkel en alleen om hem op de juiste timing te zetten.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jan w. 50 18-6-2019 18:18 Print reply

Posts: 965
Dat klopt wel.

Bij gebrek.
Moet je wat proberen.

Dat spul licht niet langs de straat.
Dan maar een beetje creatief

Anders een pruts je een binnenrotor.
Op de benelli

Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 18-6-2019 om 19:03 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Aprilia RX 50 2003 19-6-2019 21:18 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Dat klopt wel.

Bij gebrek.
Moet je wat proberen.

Dat spul licht niet langs de straat.
Dan maar een beetje creatief

Anders een pruts je een binnenrotor.
Op de benelli

Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 18-6-2019 om 19:03 uur.


Dan nog gaat de spie niks houden. Zo'n oppervlakkig dun spietje knapt af met bovenstaande schade tot gevolg.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jan w. 50 19-6-2019 21:42 Print reply

Posts: 965
Links een rechts.
Is rond het gat niet veel weg.
Geslepen van de as.
Als je het spulletje 180 graden draait.
Dan krijg je nieuw vlees.
Het gat een in de de buurt er van.
Smeer je 2 componenten staal.
Druk het vliegwiel er op.
Laat de boel een dag staan opdrogen.
Een trek dan de moer pas aan.

Dat had ik bedacht voor deze schade.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Frysk 20-6-2019 17:21 Print reply

Posts: 34930
Bij slijpen, nieuwe spie erin tikken en daarna zo strak als een mongool vastdraaien.

Loopt taps toe, blijft wel zitten.
Zelf ook eens gehad, gebeurd niks mee.
Eventueel de boel wat opruwen.
 
giggitybyte
jan w. 50 20-6-2019 19:05 Print reply

Posts: 965
Jij bent ook niet bang.
Voor je brommer.

Ik ook niet.

 
Bc. schadebakken . say no to camshafts

Dit topic is 2938 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved