Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Puch maxi-s heeft startproblemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 899 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69590 - Puch maxi-s heeft startproblemen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3373 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tom_b 8-5-2019 19:35 Print topicpost
Posts: 1
Dag allemaal. Een aardige tijd geleden had ik een Puch maxi-s gekocht die niet liep met het idee hem lopend te krijgen. Nou zit ik met het probleem dat hij het nog steeds niet doet. Ik was begonnen met schoonmaken van de carburateur, het benzinekraantje en het luchtfilter, bougie vervangen, vonk testen en verschillende sproeiers testen. Ik kreeg de brommer toen gestart maar hij stopten dan snel weer. Inmiddels heb ik ook de afstellingen van de ontsteking getest. De contactpuntjes, condensator, blokolie, cilinder en zuiger vervangen. De brommer start nu helemaal niet en ik heb steeds tussendoor de sproeiers ook opnieuw proberen af te stellen. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Het gaat om een aanloop blok.
 

bartvb2 8-5-2019 23:30 Print reply
Posts: 6
Je zou kunnen proberen te starten met remreiniger, starthulp of deodorant in de inlaat. Het membraan zou ook kapot kunnen zijn, dus misschien geen gek idee om die even los te halen en te controleren.

Is de bougie nat na het proberen te starten?


 
roger_50cc 9-5-2019 19:09 Print reply
Posts: 4
Dit klinkt heel gezellig.
Heet gestructureerd te werk gaan.
Als eerste : weet je of de bougie vonkt?
Dop 14 in de kop van de boormachine, deze op de moer waarmee het vliegwiel vastzit zetten, achterwiel bij voorkeur van de grond en de boormachine laten draaien met de bougie uit het bougiegat, maar de schroefdraad massa makend met het blok.
Voor de zekerheid de benzinekraan dicht.
 
jan w. 50 9-5-2019 20:40 Print reply

Posts: 965
Dat licht niet aan de sproeier.

Je hebt hem kunnen starten.
In tussen tijd heb je van alles verandert.
Een nu doet die niets meer.

Verander de boel terug.
Naar het moment, dat die wel starte.

Hij moet eerst lopen.
Om er achter te komen wat het probleem is

 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
roger_50cc 10-5-2019 16:48 Print reply
Posts: 4
Ja daarom! structureel te werk gaan.
Eerst weten of ie überhaupt nog vonkt.
Als dat als niet zo blijkt heeft de rest aanpassen (nog) geen zin.
 
Vehikel 3-6-2019 20:32 Print reply

Posts: 2903
Enkele zaken die eenvoudig te controleren zijn (naast de vonk controleren uiteraard):

- Vanuit je bougiedop de weerstand meten naar massa, moet ongeveer 10kOhm zijn (5Kohm van de dop plus 5kOhm van de ontstekingsspoel). Zelfs met kapotte bobine kan de brommer gewoon vonken!
- Als je dan toch de multimeter vast heb, haal massadraad vanuit de onsteking los (meestal gewoon een stekkertje), meet weerstand vanaf dit draadje (ontstekingskant uiteraard) naar massa, dit moet enkele ohms bedragen (1,5 / 2 ohm), of: moet kortgesloten zijn (lees ca. 0,6 ohm), afhankelijk van je vliegwielpositie (dus verschillende posities testen).
- Sluit een (lang genoeg -!) stuk benzineslang, en sluit deze op je kraan. Blaas erop en verifieer dat de benzine doorstroming goed is.
- Kijk of het vliegwiel niet los zit.
- Controleer of de opening van de contactpunten, op maximale stand, ca. 0,32/0,4mm bedraagt.
- Meet (met een schuifmaat) dat de contactpunten beginnen met openen ca. 1,2 mm voordat de zuiger zijn hoogst dode punt bereikt . In de meeste gevallen zijn er ook merktekens op het vliegwiel/carter die dit punt aangeven. Maar nameten is een aanrader, ik heb wel eens gehad dat deze tekens 180 graden verkeerd stonden (waarschijnlijk was het vliegwiel niet origineel).
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...

Dit topic is 3373 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved