Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Twv Nieuwe uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 827 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69589 - Twv Nieuwe uitlaat
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1121 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DerbiDRD321 7-5-2019 19:45 Print topicpost
Posts: 7
Hoi, Ik heb een derbi DRD Racing en ik heb een nieuwe uitlaat gekocht namelijk een giannelli conti. Ik heb ook een Malossi MHR 50cc cilinder. De rest van mijn brommer is standaard. Nu zijn de tandwielen van mijn brommer afgebroken (ik wist dat ik nieuwe moest maar ik wou wachten tot ik mijn nieuwe uitlaat erop had zo dat ik dan kon bepalen wat voor twv ik nodig had) Maar hierdoor weet ik dus niet wat voor tandwielen ik nu nodig heb. Zou die 12-53 zonder overtoeren kunnen rijden en zou 11/53 ook nog kunnen? of is 13/53 beter?

Dit bericht is gewijzigd door DerbiDRD321 op 7-5-2019 om 21:01 uur.
 

jan w. 50 7-5-2019 21:12 Print reply

Posts: 965
Voor 2 tandjes meer.
Of achter 3 tandjes minder.

Gebruik ik als vuistregel.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
DerbiDRD321 8-5-2019 11:19 Print reply
Posts: 7
Kun je iets meer toelichting geven ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Ik wil gewoon graag zo snel mogelijk optrekken maar natuurlijk geen overtoeren draaien. En nu is mijn vraag wat is de maximale tandwielverhouding die ik kan nemen zodat mn brommer geen overtoeren krijgt
 
Rob777 8-5-2019 12:32 Print reply

Posts: 970
Is de uitlaat begrensd of is de prop er uit ?

Een conti is een hoogtoerige uitlaat dus ik zou zeker geen 11 doen voor..meesten met die uitlaat rijden met 13-53.

Is wel een 'lastige' uitlaat ;

http://derbiteam.nl/...annelli-contienduro/

https://www.derbi-fo....php?f=4&t=22337




 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
DerbiDRD321 8-5-2019 12:45 Print reply
Posts: 7
De prop is eruit, bedankt voor de snelle reacties. Maakt het feit dat mijn cilinder anders is ook nog uit of maakt dat niet echt verschil?
 
Rob777 8-5-2019 14:15 Print reply

Posts: 970
Heb zelf geen ervaring met die cilinder maar zover ik het begrijp is het ook een hoogtoerig ding.

Zou dus met 13-53 beginnen.
Zo duur zijn die tandwielen ook niet, voor een euro of 7 weet je wat en moet je dan toch een tandje meer of minder ben je maar een klein bedrag kwijt.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
DerbiDRD321 8-5-2019 19:40 Print reply
Posts: 7
Dat is waar. Ik wou dus vanmiddag twv 13/53 gaan bestellen, maar nu zie ik dat die er alleen zijn voor spaakvelgen. voor gietvelgen (die ik heb) zijn alle tandwielsets 13/52. Rijd dit ook goed of gaat dit niet fijn rijden.
 
Rob777 8-5-2019 23:35 Print reply

Posts: 970
Goeie vraag..achter heeft een stuk minder invloed met 1 tandje verschil dan voor.
1 tandje voor is hetzelfde als 3 achter dacht ik.
Misschien dat je wegkomt met 12-52, kom die combinatie op fora vaker tegen dan 13-52.

Dit bericht is gewijzigd door Rob777 op 8-5-2019 om 23:59 uur.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
jan w. 50 9-5-2019 20:47 Print reply

Posts: 965
1 tandje meer op je voor tandwiel.
Is 6-7 Kmh meer snelheid.

1 tandje minder op je achter tandwiel.
Is 4-5 kmh meer snelheid.

Ongeveer.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
DerbiDRD321 10-5-2019 8:48 Print reply
Posts: 7
Top dan ga ik tandwielverhouding 12/52 kopen bedankt voor de reacties allemaal!
 

Dit topic is 1121 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved