Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - tikkend geluid

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 850 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69571 - tikkend geluid
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3238 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Gimly161 23-3-2019 10:38 Print reply
Posts: 32
Zonder vliegwiel en zonder grondplaat is het geluid al een heel stuk zachter maar het is er nog wel echt. Het zit dus ergens rond de krukas. Ik ga vandaag of morgen het blok splijten om de lagers en alles te controleren.
 
Aprilia RX 50 2003 23-3-2019 15:18 Print reply

Posts: 6717
Bij AM6 heb je een vergelijkbare tik als je de kickstarter niet goed voorspant, weet niet hoe dat systeem hier zit...
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jan w. 50 24-3-2019 16:38 Print reply

Posts: 965
de tik zit volgens mij.
bij de motor.

als die loopt een je geeft een beetje gas.
een je kijkt van bovenaf langs het vliegwiel.
zie je hem dan licht zwabberen?
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Gimly161 24-3-2019 23:35 Print reply
Posts: 32
Ik heb het hele blok uit elkaar gehaald en gelukkig is alles in orden, op de krukaslagers na, deze bevatten speling en volgens het werkplaatshandboek mogen deze GEEN speling hebben. nieuwe dus. de levertijd is 3 tot 6 dagen dus volgend weekend laat ik weten of de tik weg is. tot die tijd kan ik niks doen natuurlijk
 
jan w. 50 25-3-2019 21:25 Print reply

Posts: 965
Voor dat je de boel weer in elkaar zet.
De krukas controleren op onbalans.

Op YouTube kun je filmpjes vinden.
Hoe je dat thuis kunt doen.

Ik heb het vermoeden dat het niet alleen
De lagers zijn.
Bij een harde botsing kan de boel krombuigen.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Gimly161 25-3-2019 23:46 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Ik heb het vermoeden dat het niet alleen
De lagers zijn.
Bij een harde botsing kan de boel krombuigen.


Hoe bedoel je bij een harde botsing? Als de zuiger echt hard was vastgelopen was dat wel te zien aan de cilinderwant/zuiger.
 
jan w. 50 26-3-2019 1:11 Print reply

Posts: 965
In je eerste post zeg je.
Ik heb een nieuwe aanwinst gedaan.

Ik weet niet wat dat ding
Voor dat die bij jouw kwam.
Allemaal me ge maakt heeft.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
honda fryslan 26-3-2019 17:28 Print reply

Posts: 1914
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Voor dat je de boel weer in elkaar zet.
De krukas controleren op onbalans.

Op YouTube kun je filmpjes vinden.
Hoe je dat thuis kunt doen.

Ik heb het vermoeden dat het niet alleen
De lagers zijn.
Bij een harde botsing kan de boel krombuigen.



Onbalans of uitlijning van de 2 krukashelften
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
jan w. 50 26-3-2019 19:49 Print reply

Posts: 965
Dat bedoel ik.

Het kan zijn dat je de lagers vernieuwd.
Een het getik is dan niet weg.

Dat is jammer geld. een uren werk.
Voor niets.

Krukas problemen hoeven niet persé.
Van een vastloper te komen.

Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 26-3-2019 om 19:52 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts

Dit topic is 3238 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved