Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Puch Maxi-S One-off project KOPPELING MUURVAST

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 860 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69563 - Puch Maxi-S One-off project KOPPELI...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2264 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

snellebrommer14 26-1-2019 21:47 Print topicpost

Posts: 6
Beste Lezers,

Ik heb nu bijna een jaar een (redelijk standaard) puchje met een kickstart blok waarop een 65cc polini, een 15mm bing en snellere uitlaat gemonteerd zit.

Toen ik laatst de brommer na even buiten afgekoeld te hebben naar binnen wou rijden lukte mij dat amper. De koppeling zat vast waardoor het motorblok ronddraaide tijdens het verplaatsen. gelijk maar begonnen met demonteren.

Nu ben ik op het punt dat ik de koppeling uit het huis wil hebben. koppelingstrekker gekocht, goed rond het hart warmgestookt en paar tikken met de hamer uitgedeeld. Dit hele process meerdere keren gedaan en telkens meer geweld gebruikt. Koppeling zit muurvast! Heeft iemand een tip of idee hoe ik verder kan gaan zonder dat het te duur gaat worden? Heb alle relevante topics afgezocht maar tevergeefs.




 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 27-1-2019 9:02 Print reply

Posts: 8607
Heb je al geprobeerd kruipolie een nacht in te laten werken ?

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
jan w. 50 27-1-2019 16:14 Print reply

Posts: 965
zet de koppelings trekker er op.
draai de boel goed aan.
warm stooken die hab.

een dan laat je hem gewoon een dag of nacht staan.
ik heb wel eens me gemaakt.
dat ik uren aan het rommelen was.
een uur pauze tussen de middag.
ik kom trug, licht die gewoon op de grond.

het kan heel raar gaan.
met zo iets.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
snellebrommer14 18-2-2019 18:41 Print reply

Posts: 6
Bedankt voor de reactie, heb alles al geprobeerd (incl kruipolie) zoveel spanning op gehad dat die M6 boutjes van de puller 3 keer zijn geknapt. Zou het gemakkelijker zin als ik het blok openhaal?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 18-2-2019 19:33 Print reply

Posts: 8607
https://www.m2tradin...3EAYYAiABEgIjYvD_BwE



Zo een ding gebruikt ? Die gaat niet stuk...
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 18-2-2019 20:02 Print reply

Posts: 8607
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
jan w. 50 21-2-2019 20:33 Print reply

Posts: 965
Hij moet op die manier.
Van de as af.

Kun je met een klein boortje
3-4 mm
Allemaal gaatjes rondom.
Kort bij de as booren
Waar door het metaal.
Slap word.

Een dan weer trekken.
Een warm maken.


 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
snellebrommer14 26-4-2019 17:56 Print reply

Posts: 6
Bedankt iedereen voor de reacties. Ik heb inmiddels het kickstartblok al uit het hoofd en blokje nummer 4 hangt er nu onder. Blok 2 had een kapotte vertanding en carters waren verpest. Blok 3 (50cc ori) liep prima maar maakte een ongelooflijk jankend geluid tijdens het rijden, geen speling verder. Blokje 4 (70cc airsal) heeft precies hetzelfde probleem als 3, jankt zodra je begint te rijden en wordt steeds luider dermate je sneller gaat. Het is niet de koppeling, heb bij beide blokken (3,4) al een paar koppelingen geprobeerd. Blok heeft een heel klein beetje speling op het koppelingshuis maar verder niet. Iemand een idee waar dit geluid vandaan komt? Ik ben ten einde raad.
 
jan w. 50 26-4-2019 21:01 Print reply

Posts: 965
Als jij er geen grootte gebreken
Kunt vinden.
Een ze klinken alle bij het zelfde.

Dan kan het zijn dat je het goed hebt.
Als je er geen een het zelfde geluid maakt.

Dan heb je een probleem.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
Rob777 26-4-2019 21:30 Print reply

Posts: 970
Gebruik je bij de verschillende blokken hetzelfde membraan toevallig ?

Lijkt me alleen niet waarschijnlijk dat dat het is, dan zou je het eerder ook gehad moeten hebben..maar ik heb zelf met de MH ook een jankend geluid..bij het starten hoorbaar iig, sinds ik er een nieuw membraan op gezet heb.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
snellebrommer14 27-4-2019 14:51 Print reply

Posts: 6
Ik gebruik geen membraan cilinders, dus dar kan het sowieso niet zijn. Inmiddels zitten we alweer met een nieuw probleem
 
Rob777 27-4-2019 15:49 Print reply

Posts: 970
?
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
snellebrommer14 28-4-2019 13:48 Print reply

Posts: 6
Sorry, had er een heel verhaal bij getypt maar is blijkbaar iets mis gegaan.

Brommer valt na een paar seconden uit. Hij loopt verder prima en is perfect afgesteld. Als je gas geeft valt hij sneller uit dus heeft denk ik met de temperatuur te maken? Ontsteking verzetten heeft geen resultaat.
 
jan w. 50 28-4-2019 17:25 Print reply

Posts: 965
? Als die maar een paar seconde loopt.
Hoe weet je dan, dat afstelling goed is.

Heb je het orginele ontsteking systeem
Er op liggen.

Die houden niet van een hoog toeren tal.


Dit bericht is gewijzigd door jan w. 50 op 28-4-2019 om 18:48 uur.
 
Bc. schadebakken . say no to camshafts
snellebrommer14 29-4-2019 15:51 Print reply

Posts: 6
Hij loopt de ene keer langer na de andere keer, gemiddeld ongeveer 15 seconden denk ik. Ik gebruik een ontsteking met externe bobine, heb deze op meer brommers gebruikt maar nooit iets mee gehad..
 

Dit topic is 2264 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved