Ik kan de topic naam niet aanpassen naar luchtplaats aanpassen
Hallo, ik heb een mtx sh met een mbx 80cc blok en een 110cc malossi. Ik heb nu een 24mm mikuni carb en zo’n schuin spruitstuk. Nu past mijn ovaal twin air niet doordat de carburateur dicht tegen de schokbreker aanzit. Dus ik heb een orginele filterbak gehaald maar die luchtplaats is dus als voorspelt te klein om over mijn inlaat van mijn carb te schuiven. Hoe moet ik die oplossen? Ik dacht misschien met een verf föhn en dan dat stuk wat over de carburateur schuift iets op te rekken. En daarna mijn twin air in de luchtfilterbox passend maken op die luchtlanding...
Hoe hebben andere mensen dit gedaan? En heeft iemand misschien foto’s.
Oja en welke sproeier zal het ongeveer in moeten, want heb er nu een 100 in maar deze is duidelijk wel iets te klein. En de ontsteking moet wss ook vervroegd worden met deze setup ofniet?
Dit bericht is gewijzigd door BrentN op 28-9-2018 om 11:15 uur.
Dit bericht is gewijzigd door BrentN op 28-9-2018 om 11:16 uur.
Zijn er flexibele luchtfilterslangen? Want deze is gewoon hard. Trouwens net ff me 110cc malossi voor het eerst aan de praat gekregen.. hij heeft niet bepaald veel power en ik voel helemaal geen powerband? Ook wil de brommer niet stationair lopen. Waar kan dit aan liggen. Me ontsteking staat nog wel orgineel dus die zet ik ff op het vroegst maar ik snap niet waarom die niet stationair loopt
Ja natuurlijk, als het ribbels heeft kan je het leiden zoals je wil.
In de autoshop vindt je vast wel iets.
Ik zag voor een ander topic een flexibele slang die hoort bij een Malossi CDI voor Vespa.
Of je wordt creatief met een voorvorkhoes of zo.
En het niet willen draaien kan ook opgelost zijn als je luchtfilter er op zit, probeer anders al eens met je hand een beetje voor de ingang van de carb.
Keihin sproeiers en ja hij is te klein, maar waarom met het installeren van de nieuwe malossi cilinder en de afgedraaide kop kwam er gewoon koelvloeistof langs pakking heen? Ik heb alles aangedraaid met moment sleutel 18nm. Ik heb een opmaat uitlaatklep en dat is een 80cc r2 uitlaat met een dikkere bocht voor een 110cc
Maar ik start dus de malossi en laat het mooi warm worden en beetje gereden maar had niet bepaald veel power en voelde niet eens een powerband, ik weet niet bij hoeveel toeren die ongeveer komt bij malossi maar het duurt gewoon heel lang voordat hij bij top toeren is. Mis heeft dit met de ontsteking te maken, maar ik verwachte toch wel dat hij wat krachtiger was. Ik heb twv 15/52 dus wig zou hij wel snel door de toeren heen gaan.
Oké ik ga daar even mee proberen. Heb de orginele luchtfilterslang proberen op te rekken dit is aardig gelukt maar past toch niet helemaal mooi op de carb. Hij is iets te korten ofzo. Verder loopt de brommer wel oké met die 110cc maar heeft niet veel power onderin. De gene waarvan ik hem heb gekocht zij dat ik de ontsteking op zijn allervroegst moet zetten en misschien nog wel een stukje uitvijlen zal dit de malossi goed doen? Ook rookt hij nog erg hard maar ik denk dat dit komt doordat de uitlaat misschien een beetje vet is geslagen door een te grote sproeier (wat raar is sproeier 98 en hij is nog te groot) kan dit doordat het membraam open staat?. Heeft iemand
een luchtfilterslang te koop? Die is aangepast en een binnen diameter op de carb heeft van 44mm?
Is het witte rook ? Dan is het koelvloeistof...
Wat is de kleur van je bougie ?
Je kan gerust bvb. een slang van 50mm gebruiken, met een waterslangklem krijg je die perfect aansluitend.
Wat inspiratie : Klik
Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 2-10-2018 om 18:25 uur.
Maar ik vind het ook heel raar dat ik sproeiers 98 heb en dat hij nog steeds te rijk staat terwijl anderen met dezelfde setup een veel grotere sproeier hebben